Jbl Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Jbl Hjelp

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl Hjelp

Noen her med erfaringer/meninger om JBL TL260???

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    Noen her med erfaringer/meninger om JBL TL260???
    Jeg har gode erfaringer med dem drevet av Primare. Men hva er du på jakt etter / hva (spesifikt) lurer du på?

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det du lurer på ? litt mere spesifikk hadde ikke hvert av veien.
    generelt kan en vel si at den ikke er veldig nøytral, men engasjerende å morsom å høre på. tåler bra trøkk, og er passe priset.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har gode erfaringer med dem drevet av Primare. Men hva er du på jakt etter / hva (spesifikt) lurer du på?
    Var litt korfattet ja:-? Jeg har B&W 804 nå men savner en mer "røff" lyd ettersom jeg hører mer og mer på musikk av det tøffere slaget:-D Har en denon 3806 men vurderer ett effektrinn dersom valget faller på jbl. De trenge vel litt power for å vise sin beste side. mitt spørsmål er da hvor mye krefter må til? noen forslag til forsterker?Forsterker vil jeg kjøpe på bruktmarkedet. Jeg håpte at denne høytaleren er en mellomting/kompromiss mellom pen lyd og evnen til å kunne spille høyt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt korfattet ja:-? Jeg har B&W 804 nå men savner en mer "røff" lyd ettersom jeg hører mer og mer på musikk av det tøffere slaget:-D Har en denon 3806 men vurderer ett effektrinn dersom valget faller på jbl. De trenge vel litt power for å vise sin beste side. mitt spørsmål er da hvor mye krefter må til? noen forslag til forsterker?Forsterker vil jeg kjøpe på bruktmarkedet. Jeg håpte at denne høytaleren er en mellomting/kompromiss mellom pen lyd og evnen til å kunne spille høyt.
    Jeg brukte først Primare SPA21 (5x100 ekte watt), og var i utgangspunktet fornøyd med det. Bruker nå Primare A30.2 (2x120 ekte watt), og det ga enda mer kontroll, samt mer trykk på lave volumer. En får visstnok aldri nok kraft, men det holder for meg frem til noen gir meg en A32 :-)

Du traff spikeren på hodet: etter min oppfatning er denne høyttaleren en god mellomting mellom pen lyd og evnen til å kunne spille høyt. Den liker godt rock'n'roll og techno, og er kanonbra til filmbruk.

Men som alltid: lytt først, avgjør etterpå. Er nok vrient å få lånt med seg et par hjem, men jeg fikk ihvertfall prøvelyttet med samme elektronikk jeg har selv, og det viste seg at de spilte enda bedre i mitt rom enn i lytterommet til butikken, hvilket selvfølgelig er kjekt.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-D Har lyttet til dem på hifi centeret men det blir litt feil i forhold til de omgivelsene de skal brukes i hjemme, men til min store overaskelse fikk jeg tillbud om hjemlån :-D så i løpet av uka skal avgjørelsen falle Bare forsterker som er dilemmaet nå..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-D Har lyttet til dem på hifi centeret men det blir litt feil i forhold til de omgivelsene de skal brukes i hjemme, men til min store overaskelse fikk jeg tillbud om hjemlån :-D så i løpet av uka skal avgjørelsen falle Bare forsterker som er dilemmaet nå..
    Får du låne dem, er det bare å slå til. Tror du vil ha 90% av lydinntrykket på plass når du hører dem hjemme med Denonen - en ekstra effektforsterker vil (etter min oppfatning) primært gi "mer" lyd, ikke endre så veldig mye på lydsignaturen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøve digitalt ?

jeg ville fåreslå at du prøvde noen ice blokker av ett eller annet slag, om du holder til i oslo området så vet jeg at stereofil ved grensen 9 låner ut et sett for hjemme testing. fine små saker med mye krefter uten at det koster en formue.

Skal du selge B&W 604 da?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og husk å bruke Mikke Mus-hansker når du håndterer dem - de er sarte for fingeravtrykk :-) Du bør også få med en kompis til å installere dem og flytte dem rundt - de er tunge og litt vanskelig håndterbare.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    jeg ville fåreslå at du prøvde noen ice blokker av ett eller annet slag, om du holder til i oslo området så vet jeg at stereofil ved grensen 9 låner ut et sett for hjemme testing. fine små saker med mye krefter uten at det koster en formue.

Skal du selge B&W 604 da?
    Bor desverre laaaaaankt fra hovudstaden. det var 804 jeg skulle selge men de vart solgt for en time siden Solgte de alt for billig men smaken på noe nytt ble for sterk:?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

definer langt :

Jeg var med den kammerat av meg og kjørte 75 mil for å hente et par høytalere i går kveld/natt. jeg syns det var rimlig langt, du bor kanskje i nord en plass?

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg var med den kammerat av meg og kjørte 75 mil for å hente et par høytalere i går kveld/natt. jeg syns det var rimlig langt, du bor kanskje i nord en plass?
    Det var veldi veldi laaaaankt:-D laaaaankt er en plass mellom 50 og 60 mil:-D nei ikke nord men nordvest, ålesund området.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •