Noen erfaringer av Patos Basic 400??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen erfaringer av Patos Basic 400??

Vurderer å kjøpe et sett brukt.. hører en del på musikk og ser en del på film,skal bli fronthøytalere i en middels\liten stue.

Hvordan er lyden i disse?
    Spiller de høyt?
    Hva var nypris på disse?

Mvh
    Ulf Andre

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde storebror B500, var meget fornøyd med disse. Husker ikke eksakt nypris på B400, men tipper mellom 4-6000. Lyden karakteriseres vel som relativt varm og med ganske mye bass. Bassen på B500 var litt i overkant fet i forhold til min smak, men tror ikke dette er noe problem på B400. Ville ikke gitt noe særlig over 2-2500 kr for et par i god stand.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er eier av B 400 og disse kostet kr 4800 nye, for fire år siden. De låter ganske varmt og med en forholdsvis fyldig bass. Mangler litt i toppen, men er ellers en veldig god allrounder. Hjelper å tune de litt mot de lyse ved å være bevisst på valg elektronikk og kabler. Burde passe bra i en middels stue, har de selv i en stue på 25 kvm.

Mvh

Knut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knberget
    Er eier av B 400 og disse kostet kr 4800 nye, for fire år siden. De låter ganske varmt og med en forholdsvis fyldig bass. Mangler litt i toppen, men er ellers en veldig god allrounder. Hjelper å tune de litt mot de lyse ved å være bevisst på valg elektronikk og kabler. Burde passe bra i en middels stue, har de selv i en stue på 25 kvm.

Mvh

Knut.
    Hvilken elektronikk har du machet de med?har nå kjøpt høytalerne, og synes det er lite\dårlig bass,kjører denon 2106 og dvd1730.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også samme høyttalerene og jeg er ganske fornøyd med de. Er ganske enig med resten om at det er en høyttaler med litt pondus. Jeg bruker de med en ganske rimelig Teac receiver og syns det spiller ganske greit, men føler det er litt mer å hente ved å bruke en større forsterker.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener at Harman Kardon er en bra match til Patos! jeg har b300 og har b510!
    Av alle forsterkere jeg har prøvd så er HK den absolutt beste. ( har testet surround forsterkere som Yamaha, kenwood , og NAD..

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanzin
    Hvilken elektronikk har du machet de med?har nå kjøpt høytalerne, og synes det er lite\dårlig bass,kjører denon 2106 og dvd1730.
    Om du mangler bass med disse i ett forholdsvis lite rom så er det noe som er galt!
    Prøv å eksprimentere litt med plasseringen,sjekk gjerne denne linken Lytterommet

En ting som er felles for alle Patos høyttalere er at de krever en del strøm for å få fram godlyden.En strømsvak forsterker makter ikke å beholde kontrollen over basselementene med ullen eller fraverende bass som resultat.Nå kjenner ikke jeg til din forsterker men det gjør sikkert du

Prøv først med å forandre på plasseringen,først med avstand til bakvegg og mellom HT og vinkling.Blir ikke dette bedre så prøv med å snu oppsettet fra langvegg til kortvegg eller omvendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv 401 MkII som fronthøyttalere i et suround system med Yamaha RX750. Dette fungerer aldeles utmerket, og lyden er fyldig og fin til musikk (liker litt mykt lydbilde). Til film er det mer enn godt nok.
    Nå er vistnok 401 litt bedre i diskant enn 400, men jeg har en mistanke om at du må høre de mot hverandre for å høre det.......

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Kjører selv 401 MkII som fronthøyttalere i et suround system med Yamaha RX750. Dette fungerer aldeles utmerket, og lyden er fyldig og fin til musikk (liker litt mykt lydbilde). Til film er det mer enn godt nok.
    Nå er vistnok 401 litt bedre i diskant enn 400, men jeg har en mistanke om at du må høre de mot hverandre for å høre det.......
    401 er lyric og 400 er basic? de er det forskjell på!! der hører ihvertfall jeg forskjell..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)
    Så lærte jeg noe i dag også !!
    Trodde at det var samme serien, men etterfølgeren...........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på lyric 402.. mine kan ikke måle seg i det hele tatt..stor forskjell:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •