Nye front høytalere!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye front høytalere!!

Har nylig kjøpt meg en cayin 252b forsterker, nå gjenstår d vanskeligste nemlig å finne ett par gode front høytalere som ligger rundt 10,000kr klassen...

Di eg har vurdert er:

Patos Lyric 402
    Klipsch RF-82
    Audio monitor silver s10 (noen som har hørt disse?) Link:

http://www.hifihuset.no/html/product...product_list=#

Har dokke noen bedre forslag å komme med? Ka synst dokke eg burde gå for?

Skal brukes mest til musikk og litt film, hører mest på metal (metallica,disturbed)l! men også på musikk som dire straits og liknende! Bør ha mye krefter,men også spille pent og klart!! Er amatør det kan eg si med en gang hehe!

Takker for svar

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til din musikksmak tror jeg Klipsch`n er den beste av de tre, men hva med JBL L880..de rocker bra synes jeg og er ypperlig til film.

mvh

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef IQ9 en kanon allround høyt...

IQ7 er lille bror som gjor det veldig bra, i DVD&Hjemmekino`s sin test.

Jeg synes iallefall mine IQ9 funke bra på all type musikk :-)

Lykke til!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey! Eg får vell ta med kef iQ9 med i betraktninga også, likte designet!! Einaste muligheten blir vell å høre på noen av dem før eg bestemmer meg... Ingen som kjenner til dem audio monitor s10 altså?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som klipsch er noe for deg. Har selv RF35, som er forgjengeren til RF82. Ta med deg en cd og ta deg en lytterunde, anbefales. Klipsch er en typisk høyttaler der du har de som liker de, og de som absolutt ikke liker de

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann..

Morro å skulle kjøpe nye fronter... Du bør ta deg en titt på Lyric serien til Patos.. 402 har fått mye skryt i diverse magasiner.. Meget bra Ht til prisen.... Ta deg en lytterunde. si ifra hva du enden opp med.. Det er alltid spennende..

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, designet har fått en KJÆMPE opptur,iforhold til den gamle Q serien.. som manglet det lille ekstra (da mene æ på lyddelen)

Har ikke vært borti audio monitor, sikkert bra te sitt bruk dem å ;-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med armaniak. Du bør høre på Patos Lyric 402. Denne har jo nylig kommet i oppgradert mk 3 versjon, den låter fantastisk i sin prisklasse!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oisann

Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Helt enig med armaniak. Du bør høre på Patos Lyric 402. Denne har jo nylig kommet i oppgradert mk 3 versjon, den låter fantastisk i sin prisklasse!
    Den har jeg ikke testet... Hmmmmm! HEHE!
    Helt sikkert en meget habil HT... MK2 versjonen er i hverfall meget bra! Så da er nok ikke MK3 noe dårligere... Moen vet hva han driver med...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio S10 er vel ikke i produksjon lenger. Det er RS serien som har tatt over. RS8 er vel høyttaleren som ligger nærmest S10. RS serien skal være endel bedre enn S-serien.
    Har selv hørt RS8 og synes det var fin lyd! (Fint design på dem og, kommer i mange fargevarianter) Men du får høre på dem og avgjøre selv.
    Forøvrig finnes det mange bra høyttalere i denne prisklassen.

RS8: Monitor Audio up close

Andre høyttalere jeg også ville vurdert om jeg var deg: Dali Ikon, Focal chorus og Triangle. I tillegg til de du nevner selv! :-D
    KEF, som pølsemaker nevner, har jeg ikke hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yess takker for svarene, har en del som kan få di små grå til å jobbe ei stund nå fremover hehe!! det er ikkje enkelt, mye bra i denne klassen... Hvordan veit eg om eg får den oppgraderte versjonen av 402 visst eg går for disse?! Og hvem selger disse?

Eg har hatt dali 606 og en nad 320c i 5 år nå og dem har gitt meg mye god lyd for pengene, fikk heldigvis solgt dem for 2500 nå nylig! så skal en tur til byen å høre litt nå ei av kommende helger og så blir d kanskje kjøp

Audiovector mi3 er vell også en god høytaler? ser den ligger på 14000, på grensa til hva budsjettet tillater! Noen som har hørt disse?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sledge85
    yess takker for svarene, har en del som kan få di små grå til å jobbe ei stund nå fremover hehe!! det er ikkje enkelt, mye bra i denne klassen... Hvordan veit eg om eg får den oppgraderte versjonen av 402 visst eg går for disse?! Og hvem selger disse?

Eg har hatt dali 606 og en nad 320c i 5 år nå og dem har gitt meg mye god lyd for pengene, fikk heldigvis solgt dem for 2500 nå nylig! så skal en tur til byen å høre litt nå ei av kommende helger og så blir d kanskje kjøp
    Vet at maxwell hifi fører Patos... De holder til i Stavanger vet jeg... Hvis ikke så finnes det helt sikkert andre som fører de.. Det står bak på HT sammen med serienr.. rett over eller under terminalene... Hvis ikke er det bare å spørre selger...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er veldig bra den, men jeg holder fortsatt en knapp på JBL L880 hvis du spiller metal...

Hi-fi Center Kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ta en titt på den også, men utseende messig så synst eg den kommer ett stykke bak dem andre kandidatene, hadde ett litt billig inntrykk!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sledge85
    Kan jo ta en titt på den også, men utseende messig så synst eg den kommer ett stykke bak dem andre kandidatene, hadde ett litt billig inntrykk!
    Joda.... Kanskje det.. Smaken er som baken....

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric 402 er en fantastisk metal-høyttaler! Den vil aldri låte skarpt og hardt slik mange andre gjør (og særlig de som ofte anbefales til metal). Det eneste er at du må ha plass til dem da de krever rom runt seg for å spille skikkelig!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Patos Lyric 402 er en fantastisk metal-høyttaler! Den vil aldri låte skarpt og hardt slik mange andre gjør (og særlig de som ofte anbefales til metal). Det eneste er at du må ha plass til dem da de krever rom runt seg for å spille skikkelig!
    Det der er jeg helt enig i. Har hatt Lyric 402.1 selv.
    Kan også si at Lyric 402 og Cayin 252b passer glimrende sammen (jeg har hatt 252b også).

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Hmm... Jeg syns ikke Patos Lyric er noe særlig på metal. Skal inrømme at det er noen år siden jeg hørte de, og at elektronikken kan ha matchet dårlig. Det er riktig at den ikke låter skarpt, men syns den mangler litt av den atakken og dynamikken som gjerne kommer med heavy musikk. Jeg ville gått for en mer røff høyttaler som Klipsch eller Triangle. Mye smak og behag ute og går.

Jeg anbefaler å ta med deg forsterkeren din rundt på en lytterunde.

Grattis med utrolig flott forsterker forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Patos Lyric 402 mk3, fikk ett godt tilbud på disse nye til 9500kr!! Det var for vanskelig å si nei til Eg bestillte dem uhørt siden eg ikkje kan reise heilt til stavanger for å høre på dem. Også stoler jeg på all den gode kritikken dem har fått fra audiophile\blader og her inne på avforum! Også når eg i tillegg knapt har hørt andre høgtalere enn mine gamle dali 606 så blir eg nok fornøyd uansett!!

Bra dere trur cayin 252b og patos blir en bra kombo, skal iallefall bli artig å se når eg får høytalerene i hus! Takk for all hjelp :-D

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, håper du blir fornøyd. Hvis ikke så har du alltids angreretten