Spørsmål angående Sennheiser HD 650

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående Sennheiser HD 650

Hei,

da prisen på et skikkelig et anlegg er utenfor min rekkevidde, har jeg bestemt meg for å anskaffe skikkelig øreklokker.
    ¨
    Etter å ha lest en del rundt på nettet ser det ut som at sennheiser HD650 er noe av det beste som ikke koster 1 million. Skjønner dog at for å utnytte dette headsetet fult ut trenger jeg en "headset forsterker"? Det jeg da lurer på er om dere har en å anbefale meg til dette headsetet da jeg absolutt ikke har peiling.

DVD spilleren min har OPTISK ut, samt vanlig RCA(?) en hvit og en rød plugg. Så jeg antar at en eventuell forsterker må støtte dette som lyd inn(?)

Ellers skjønner jeg at for den ultimate opplevelsen burde man kjøpe 3. parts kabler? I så fall hvordan?

Noen som har erfaringer med dette headsetet? er det til å anbefale?

Takk for eventuelle svar!!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes mange fine løsninger, vet at f.eks. Jungson/Jasmin har en liten rørvariant som ikke koster skjorta (importør: duet.no)...

Jeg har for øvrig HD650 selv, og de gjengir utrolig god lyd. Husk imidlertid at disse har et åpent design, som gjør at også de rundt deg hører relativt godt hva du lytter til...

Hvis du hadde tenkt å kombinere disse settene til stasjonær/portabel-bruk er de imidlertid alt for tungdrevne til dette (300 Ohm). Det er selvsagt også det som gir dem den fylden de har, men kjøper du f.eks. Sennheiser HD 595, fungerer disse meget godt til iPodden (hvis du orker å høre på slikt da, vel å merke) samt moderat godt som HiFi-sett (50 Ohm). Selv benytter jeg HD 545 til iPodden og HD 650 til hifien... Bruker bare en vanlig receiver da, ikke en spesialtype til hodetelefoner, som sikkert hadde blitt en del bedre, spesielt en variant med rørforsterkning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette kan hjelpe deg litt. Diskusjon.no - Forum -> En liten guide til kjøp av kvalitetsheadset

Ornec har et stort utvalg i headsett og forsterkere. ORNEC - Audio Distributors

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •