Høytalere til Primare

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Erlend1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Primare

Jeg vurderer å bytte ut mine Sonus Faber Grand Piano, Solo Home Center, Concerto Home, Wall Home og Gravis sub. Denne pakken drives i dag av Primare A 32 amp, A 30,5 amp, og SP31 Multi channel processor. Jeg har vurdert System Audio Explorer eller Dali Helicon 800W i front med hvis jeg skal bytte, men tar gjerne imot råd og innput

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Explorer, jeg har hørt dem på omtrent samme elektronikk som du har og jeg syntes der og da at det var litt flatt og livløst...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefalinger da eller? Hifi centeret påstår at Primare og system audio er laget for hverandre. Dali Helicon 800 koster jo litt mer da, men likte hva jeg hørt der

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, rart at hfc anbefaler disse høyttalerne til primare, siden de selger begge deler der
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hmm, rart at hfc anbefaler disse høyttalerne til primare, siden de selger begge deler der
    Hfc har elendig utvalg i høyttalere. Har ikke stort annet å anbefalte enn SA.
    Høyttalere i så høy prisklasse bør høres!

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kankskje ikke så rart når SA bruker Primare høyttalere og omvendt under utviklingen av nye komponenter og produkter. Hilsen en som har SA og Primare som trofaste følgesvenner Blir neppe noen andre merker i oppsettet mitt, borsett fra muligens Velodyne til kinobruk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo'a, men Primare er veldig bra, det er flere høyttalere som passer godt til dem.. Har hørt dem på Dali Ikon, det låt utrolig bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens jeg undervurderer Ikonene, men hvis han skal bruke SP31 og A32 til samlet nypris 61990, tror jeg nok det blir litt overkill med Ikon til maks 11996. Pris sier selvsagt ikke alt, men en får ofte det en betaler for...

Du forteller ikke noe om hva du savner i oppsettet ditt. Hvorfor velger du å oppgradere nå? Hva liker du av musikk og bruker du det like mye til film som til musikk?

Ja, HoJ, selvsagt kan primare funke fint med andre merker også.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Dali, Focal og B&W burde passe bra med Primare.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kino savner jeg ingenting, der er oppsettet helt rått!! Når jeg spiller musikk i stereo er jeg egentlig ganske fornøyd, men jeg har hørt Primare sammen med SA og den klangen og dypbassen jeg hørte der savner jeg. Spesielt på litt lavere volum. Nå skal det jo sies at Sonus Faber Grand Piano er et møbel i seg selv med en nydelig pianolakk finnish. Der har jo SA litt å hente...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ryktemaker] System Audio bruker Primare i sitt utviklingsarbeid (positivt mht. anbefalingen). Det er visstnok noe krysseierskap mellom System Audio og Primare (negativt mht. anbefalingen). [/ryktemaker]

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare er jo ikke veldig sær elektronikk (rimelig nøytralt, men med en egen musikalsk klang i positiv vinkling), så du finner mye å matche disse komponentene med. Hvorfor ikke slå på stortromma og satse på noen elektrostater mens du først er i gang?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend1
    På kino savner jeg ingenting, der er oppsettet helt rått!! Når jeg spiller musikk i stereo er jeg egentlig ganske fornøyd, men jeg har hørt Primare sammen med SA og den klangen og dypbassen jeg hørte der savner jeg. Spesielt på litt lavere volum. Nå skal det jo sies at Sonus Faber Grand Piano er et møbel i seg selv med en nydelig pianolakk finnish. Der har jo SA litt å hente...
    En kompis kjøpte nettopp SA Explorer (i bjørk, tror jeg). Han fortalte at han kunne få dem i pianolakk (svart) mot et tillegg i prisen på 9.000 (fra ca. 33.000). Uhørt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend1
    Da tror jeg (med ditt oppsett) du skal høre på JBL TL260 for å høre dypbass på lave volumer.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker umiddelbart Focal 1027 her jeg da...47K, men er nok mulig å få en meget god pris på dem hos Andrè. Du har ikke skrevet noen smerteterskel pengemessig så jeg gir idèer på bred front her. Andre forslag jeg kan komme på i farten er f.eks.:

- Dali Euphonia MS4 (53K) Dyre, men gode.
    - Dali Mentor 6 (19K) Helt nye, skal visst spille enormt i forhold til pris.
    - B&W CM7 (12K) Meget gode tester og gjør ifølge L&B ikke skam på elektronikk til 50K
    - B&W 804s (33K)
    - Gradient Revolution (50K) Selges av pmaudio.no

Når det gjelder SA så har de jeg har hørt hatt en litt showoff stil etter min mening. Fengende umiddelbart men litt påtrengende i lengda.

Sikkert mange andre gode forslag etterhvert. Lykke til med leiting og lytting.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA Explorer og Primare er perfekt match etter min mening. Hørte de på messe i Molde og ble veldig overrasket. Var litt redd de ble litt slitsom til ørene mine over lang tid, men der tok jeg feil. Ble bare mere "in-your-face"-lyd enn B&W 803D. Kanonbra til min musikkstil som er stort sett 60/70-tallrock i alle sjangre, samt alt annet bare det er bra nok. Når det gjelder finish kan kirsebærfargen anbefales. Den er mørk nok til å gjemme seg når du ser film, men fin som f**n når du spiller musikk i flomlys. Når det gjelder bass synes jeg den ikke står noe tilbake i forhold til 803D, som jeg hadde før SA Explorer. Løp selvfølgelig og lytte uansett før du kjøper.
    Legger til at jeg ikke har Primare selv. Kommer nok så fort de får romkorreksjon på greiene sine. I mellomtiden kjører jeg en Pioneer VSX-AX4ASi, med Yamaha DVD-S2500 som kilde. Er i gang med store forandringer serru...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo'a, men Primare er veldig bra, det er flere høyttalere som passer godt til dem.. Har hørt dem på Dali Ikon, det låt utrolig bra..

Det jeg mente var at det behøver ikke være SA for at primaren skal fungere bra.. det er en kjempe forsterker som spiller bra på det meste..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var at det behøver ikke være SA for at primaren skal fungere bra.. det er en kjempe forsterker som spiller bra på det meste..
    Jo, det tror jeg nok. Bare ytret min mening som mange andre. Ikke noe kritikk av noen, (denne gangen:wink: ).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Jbl Northridge

Hei i mitt oppsett kjører jeg hele serien med JBL NORTHRIDGE med E-100 som front. samt Velodyne 15 sub. til dette brukes en Primare Spa-20. Har hørt veldig mange anlegg til samme prisklasse og mer, men dette når ikke til knærna i forhold til mitt oppsett. Løp å kjøp

Arild

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •