Er Dali gode høytalere generelt ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    leste en eller annen plass at dali i en av sine serier brukte basser fra cerwin vega. noen som vet hvilken serie dette var?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns huske jeg har lest noe sånt her på forumet en plass jeg og, var det ikke et el annet dali ***line?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også den het Dali Skyline. Det var en konstruksjon med åpen baffel med CV basselement og bånddiskant. Hørte den på en demo på HK for mange år siden (midten av nittitallet?). På spørsmål om hvorfor de brukte CV svarte dali-mannen at det var fordi CV elementene hadde svært høy følsomhet, noen som var viktig med en åpnen baffel konstruksjon.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.audioreview.com/cat/speak...9_1594crx.aspx

Andre review der beskriver hva slags CV element det var

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali 104/109

Hva med og bytte elementer? Er det helt på jordet, selv om man kjøper et som har høyere kvalitet enn i en ferdighøyttaler? DIY er jo halve moroa med hi-fi......

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    De mangler kontroll. Jeg mener at POA 6600 og AVC-A1SR er verdige representanter for Denons store forsterkere. De gangene jeg har hørt disse har de vært koblet på middelstore og små høyttalere. De får aldri bassen til å henge sammen på den måten blant andre NAD får til. Det er ikke det at de spiller lite bass, men det finnes liksom bare "en type bass" i disse forsterkerne, men det er jo ikke tilfellet for det innspilte materialet. De får ikke til den både dype, tørre og dynamiske bassen på en gang. Jeg kommer nok til å "disse" Denon til jeg blir overbevist om det motsatte :wink:
    Jeg støtter snickers og dere andre 100% i denne 'dissingen'.

Jeg har hatt Denon POA-6600 og 4400A blokker pluss en POA-2200.
    Trodde først at det bare var en utrolig dårlig match med høyttalerene mine, men etter å sett at det er mange andre, veldig mange andre, som også misliker denon sine forsterkere så har jeg skjønt at det er nok forsterkerne det er noe galt med rett og slett.
    Det kommer nok til å ta mange år og en usedvanlig streng testing til jeg blir eier av et denon produkt igjen :-P Brent barn skyr ilden som det heter. Jeg mistenker at denon sine produkter også er overpriset på denne siden av verden.
    Noen som vet hvor mye deres produkter koster i Japan i forhold til andre japanske merker?

Når det gjelder Dali så derimot har jeg bare positive erfaringer, har bare hørt dem i oppsett hos venner og bekjente opp igjennom årene, men de har aldri skuffet. Eneste jeg kan komme på som kan være negativt for noen (meg selv inkludert) er at de kan være litt for 'snille'. Men det kan også skyldes noe hårete elektronikk eller mine ører som er vant til litt mere detaljer. Men jeg ville heller hatt en dali som er på den snille siden enn en mislykket 'detaljist' som B&W.

A

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Dali

Så om man har en cd spiller med lys klang, interconnect i sølv og Nordost kabler, så er man på rett vei?

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali 5005

hadde jeg et par år koblet opp med en Yamaha reciver, og det er mulig jeg har blitt mere kresen på lyd siden den gang (4 år) men husker godt allikevel at det var knallgoe høytalere både til surround og musikk i en stue på ca 20 m2.
    I dag har søstern fortsatt Daliene med den samme Yamahaen å de spiller fortsatt like bra.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etpar gamle Dali 400, dali center foran og bak, Arcam bak og en Yamaha og synes Dali og Yamaha er en kombinasjon som funker bra.

Til de som disser Denon og sier at de ikke lager bass: Hadde tdligere et par B&W DM 2000 (gamle med 8" kevlarbass og skikkelig tungdrevne) og et delt Onkyo Integrasett. Solgte Onkyoene og brukte en gammel integrert Denon på 35W ellerno mens jeg ventet på ny forterker, og denne produserte mer bass en Onkyoforsterkerne gjorde..

Tror dere det hadde noe med matching å gjøre kanskje? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Dali og Denon er veldig fornøyd med lyden.
    Brukes kun til film.

Denon AVR-3805

Dali
    109 front
    6006 bak
    c1000 senter

Synes dette spiller meget bra.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. jeg bare lurer på: er det stor forskjell på dali concept 8 og dali 8008?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •