XTZ 99 W12 snart i hus (edit: er nå i hus)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W12 snart i hus (edit: er nå i hus)

Sub er bestilt og hentes i morgen fredag. Nabovarsel skal deles ut, ørepropper plugges i på resten av familien og musikk samt filmer med masse deilig bass skal plukkes fram igjen.

Om jeg gleder meg? Nja... skulle nesten tro det var julaften allerede i morra gitt Kommer tilbake med inntrykk i løpet av kvelden i morgen tenker jeg.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gledet meg som et barn hvis jeg hadde en XTZ 99 W12 på vei hjem! Du får ta fram kameraet til i morgen da. Forventer bilder og en lang omtale. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to ord så langt: jøye meg

kun 3 timer med subben i hus, og gleder meg til den blir litt mjukere og henger anelsen bedre med i svingene samt går hakket dypere. Men forskjellene fra min forrige 8" sub er .... vel, som å gå fra sliten Lada som kun fyrer på 1 sylinder til en blodtrimma Bugatti EB110.

Fikk sett litt på starten av Istid 2 (DTS-sporet der er faktisk ganske hyggelig) og i scenen hvor den første store isblokka kommer dettendes nedover så skvatt jeg i sofaen min. Det smalt noe så inn i hampen skikkelig! Morsomt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.

Gratulere med ny sub!!

Vurderer denne selv.
    Hvordan synes du den fungerer til musikk?

Forsto det sånn at du var fornøyd med subben til film

Kom gjerne med en utfyllende test/erfaring

--
    Svein-Helge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, jeg hører kunn på musikk, har ikke dvd ved anlegget engang... Jeg har xtz 12" og er kjempefornøyd... Den løftet anlegget mitt mange hakk synes jeg. Du vil helt sikkert ikke angre ved kjøpet:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    For å si det sånn, jeg hører kunn på musikk, har ikke dvd ved anlegget engang... Jeg har xtz 12" og er kjempefornøyd... Den løftet anlegget mitt mange hakk synes jeg. Du vil helt sikkert ikke angre ved kjøpet:-D
    hva bruker du i front sammen med subben?
    Jeg har ett par B&W 805s som trenger litt hjelp i de laveste frekvensene...

--
    Svein-Helge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PSB t6, går temlig dypt disse også, men subben gir veldig behaglig fylde.
    Angrer bare på en ting.."AT JEG IKKE KJØPTE DEM FØR..."
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emica
    heisann.

Gratulere med ny sub!!

Vurderer denne selv.
    Hvordan synes du den fungerer til musikk?

Forsto det sånn at du var fornøyd med subben til film

Kom gjerne med en utfyllende test/erfaring

--
    Svein-Helge
    har bare fått testet ei plate ennå - metallica black album i dts. Kjenner plata inn og ut. Det rocker helt vilt i forhold til det jeg hadde tidligere - men må nok jobbe litt mer med plassering og kalibrering før jeg blir 100% fornøyd. Subben er kjapp og går meeeer enn dypt nok for meg og mitt bruk. Bor tross alt i blokk, men ting begynte å flytte på seg rundt omkring på bordet før jeg skrudde ned volumet igjen. Kari Bremnes fikk et særdeles bra fundament.

På film er det helt sjøvilt - har dratt fram f.eks Blade I igjen og åpningsscenen der med technomusikk og påfølgende slossscene har fått nytt liv for å si det slik. Master and Commander... vel, jeg ble småredd der jeg satt. Istid 2 - jeg ble sittende og lete etter scener jeg vet har elementer som gamle-sub'en bare dro andpusten etter pusten - XTZ'n pøste på og ville ikke gi seg. Nå drar ikke jeg på med 100+ decibel i min stue (da hadde jeg blitt pælmet ut av borettslaget dagen etterpå) - men til normal ++ nivå så smalt det bra ja...

Og hvis det er slik at den blir bedre etter 50-100 timers bruk, ja da kan jeg ikke skjønne annet enn at tidligere tilbakemeldinger er helt spot on. Nå har ikke jeg plass til en SVS, og kan således ikke sammenligne disse to - men kan med hånden på hjertet anbefale denne XTZ'n ihvertfall.

Jeg splitter på 80 hz i receiver og kjører small hele veien rundt. Sub står til venstre for sofaen min - skal forsøke med plassering i front og evt på andre siden av sofaen i løpet av helgen.

Og forresten - når jeg hentet min sub i dag så ble jeg fortalt at det begynner å bli leveringsproblemer på denne typen. Det er noen på lager igjen i Norge, men Fyndbørsen begynner visstnok å gå tom, og de har bommet litt mht lagernivået på antall stk. Og det tar litt tid å få fyllt opp lagerene igjen... Det ble ymtet frampå med ca 1 måneds leveringstid etter at nåværende lagere er tomme..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har PSB t6, går temlig dypt disse også, men subben gir veldig behaglig fylde.
    Angrer bare på en ting.."AT JEG IKKE KJØPTE DEM FØR..."
    Hmmm... Skulle jeg ha byttet Dali'en min i en slik jeg også tro? Har 7PT, trenger egentlig bare hjelp helt der nede...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte selv på dali subb, var ikke fornøyd, men dette er topp, til den prisen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi beskjed når du IKKE hører XTZ i anlegget ditt, men kun fler den Poenget er å få integrert den subwooferen...og det er ikke lett. Kult du første timene, men så blir det slitsomt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gi beskjed når du IKKE hører XTZ i anlegget ditt, men kun fler den Poenget er å få integrert den subwooferen...og det er ikke lett. Kult du første timene, men så blir det slitsomt...
    Vel, jeg føler vel egentlig subben mer enn jeg kan høre den - men hvor går grensa på "føling" og "høring" egentlig? Jeg kjenner/føler/hører at fundamentet i absolutt alt jeg har satt på hittil har fått en ekstra dimensjon. Jeg kan ikke pin-pointe nå hvor jeg har plassert subben, dvs jeg hører ikke at den er plassert til venstre for sitteposisjonen min. Om ikke annet så har hele lyttefeltet mitt blitt tilført en ekstra dimensjon nå, samtidig som at når det trengs så smeller det langt opp i ryggmargen (sub står posisjonert pekende inn mot siden på sofaen). Jeg må justere litt i forhold til hva slags materiale jeg hører på, men det er gain på subwoofer på receiver jeg tar opp eller ned et par hakk.

Er absolutt ingen sub-ekspert, ei heller noen kunst-ekspert - men jeg vet hva jeg liker for å si det på den måten Folk med radioshack og sinuskurver hadde garantert fått skvist mer ut av oppsettet mitt.

Åpningsscenen i Master and Commander startet akkurat her nå, og den første skuddsalven kjenner jeg mer enn jeg hører den, for å si det slik. Jeg skal forsøke med 2 andre plasseringer (de 2 andre som er mulige fysisk sett i min stue uten å måtte snu hele oppsettet 180 grader, noe min bedre halvdel garantert nok vil anse som skilsmissegrunn )

Jeg skal legge teppe i stua ganske snart og regner med på den måten å temme noen av de betongbunker-effektene jeg har akkurat nå (bor i blokk) - samt at jeg skal forsøke meg med litt sinuskurver på loop for å få fintunet litt på justeringsmuligheter på subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du kjøpt XTZ 99 W12 i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du er fornøyd. Det er forsåvidt poenget, men la oss ta en ny "prat" om 1-2 uker...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin T.
    Hvor fikk du kjøpt XTZ 99 W12 i Norge?
    Surround.no er stedet å få tak i disse i Norge. Prisen ligger ikke mye over svensk.

Har en slik på ønskelista selv Oppsettet er blitt litt spinkelt etter at jeg satte det opp i kjellerstua.

Wideload: Takk for god info om XTZen ! Du må ha usedvanlig tålmodige naboer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har ikke akkurat skrudd på noe volum på de 4 årene jeg har bodd her, så litt buldring litt sent én kveld regner jeg med må gå bra. Det er andre naboer her som måker på med D.D.E klokka 03.00 som nok da burde få advarsler før meg ...

Men skal måke på skikkelig på lørdagen (litt utpå dagen) - da vet jeg at et par naboer er borte. Så får vi se om krystallen i skapet tåler litt skikkelig godlyd.

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Tja, har ikke akkurat skrudd på noe volum på de 4 årene jeg har bodd her, så litt buldring litt sent én kveld regner jeg med må gå bra. Det er andre naboer her som måker på med D.D.E klokka 03.00 som nok da burde få advarsler før meg ...

Men skal måke på skikkelig på lørdagen (litt utpå dagen) - da vet jeg at et par naboer er borte. Så får vi se om krystallen i skapet tåler litt skikkelig godlyd.
    skal ha meg en slik sub selv, og begynner å få et respektabelt anlegg nå.

godt at jeg har eget hus, og bryr meg lite om naboene mine :evil: :evil:

Seph

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    bryr meg lite om naboene mine :evil:
    Ikke rart du sitter i fengsel...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Flott du er fornøyd. Det er forsåvidt poenget, men la oss ta en ny "prat" om 1-2 uker...
    heisann.
    Har du dårlig erfaring med XTZ?
    Bare lurer siden du virket litt skeptisk...
    har B&W 805s i front, tror du xtz er et ok valg eller bør jeg gå for noe annet?

takker for tilbakemelding!

--
    svein-helge

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •