SVS SB12 Plus - Offisiell tråd - Linker, bilder, erfaringer, tester - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 141
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var den saken avgjort. Ikke noe SA SE200 på meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd sb12-plus mot xtz w12?
    Vurderer denne da den er såpass liten og pen at den går fint an å integrere i en stue uten at det byr på problemer i motsetning til de andre dyrere og ikke minst større svs'r.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt, satt på hificentret sine sider å så på velodyne cht15, som er en stor 15 med slotport såvidt jeg husker ? å den er oppgitt til -3db på 23hz, altså en hz over sb12. Er dette reelt ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Sb12 i dag, duverden for en liten tass, ble alldeles sjokkert når jeg så hvor liten den var. Prøvde bare å sette den der xtz'n sto, men det tror jeg ikke var noen heldig plassering for jeg måtte ha gain på kl 12 før jeg i det hele tatt kunne merke at det var noe bass i rommet. Da sto den på bypass, så det blir vel litt kalibrering i morgen før jeg drar på jobb. Men pen var den!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, et relativt konservativt lydmessig førsteinntrykk får en si, men noen lange dager med kalibrering nå så kanskje det blir orden på den. Har ikke hørt SB-12 selv, men skal man tro på ryktene skal den være en kompetent liten sak.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja ikke den helt store beskrivelsen nei.
    Fikk den levert på døra kl 12.35, og kl 13.00 skulle jeg i et møte så tiden var knapp, eneste som ble gjort var å stille fasen på 0, sette i bypass å prøve litt med infected mushroom bare for å få et inntrykk av hvordan den låt.

Skal virkelig bruke tid på kalibrering før jeg skriver noen inntrykk, tenkte jeg kanskje skulle slå til å skrive en liten review siden det er lite eller ingen av de her på forumet fra før av?
    Setter den i hjørnet i morgen, så får vi se om svs har rett.
    Men at det er en potent liten sak, det tviler jeg ikke et sekund på.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var økonomien i vater igjen og et stk SVS SB12 - sort - er bestilt og mottas tidlig neste uke. Blir moro når alt kommer i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min SB12plus. flott finish! Liker det de har gjort med dekselet. (magneter) Sliter litt med plasseringen da...

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bauer... Hvordan låter suben? Nok futt selv om det er lukket kabinett?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på rommet. Hadde ikke brukt den i stue på 70 m2, men fungerer bra i rom som er < 30 m2.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne til en liten stue. Leiligheten er vel 55 kvm totalt, så vil tippe stuen er rundt 15-20kvm. Håper bare ikke den blir for "tam" grunnet lukket kasse... Regner med at man får noe igjen for de rundt 7500 kronene...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er absolutt ikke tam. Hadde min forrige i 18 kvm og det spilte topp på 1/4 av gain. Satt på toalettet og kjente flisene vibrerte under beina på meg

Men selvfølgelig, en reflekskasse vil jo gi mer lyd og dybde, men en SB12+ holder for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere hatt CV! 15" og der snakker man masse BASS, eller lyd eller hva det nå er..

så fikk jeg inn SVS'n. Den er ikke tam! Den er med hele tiden. har gain på kl 10 eller noe, rommet er på 4*8 meter. så den spiller bra! bra trøkk

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide med en liten review av SB12-Plus.
    Dette blir jo min subjektive mening av subben, så dere får ta det med en klype salt.

Jeg hadde Xtz 99 w12 i ca et år, og derfor blir det naturlig å sammenligne disse to, selv om de er i forskjellige prisklasser.

Ved første øyenkast så tenkte jeg at denne kan umulig være noe voldsom, en så liten tass, ser jo mer ut som en gammel pc skjerm. Samtidig som den spilte som en gammel pc skjerm en stund også. Jeg er ingen mester i kalibering, men har forstått grunnprinsippene så jeg satte igang med stort mot. Prøvde alle plasseringene jeg hadde xtz'n på, men nei det var ingen ting som tydet på at det var bass i det hele tatt. Total utfasing gjennom hele stua.
    Ikke var det stramt og ikke var det morro, men når en kjøper en sub til 7k så kan en ikke gi opp med engang.

Etter mye om og men, så fikk jeg knotet den bak sofaen ved to yttervegger, å der fikk jeg virkelig merke mini-svs sin vrede. Alt falt på plass.
    Gain ble dempet betraktelig for hele stua sto å ristet i all sin prakt. Men det klarer de fleste subber hvis en tyner de nok.

Det var kvaliteten på bassen jeg ble imponert over, den var så sindig tørr og stram som jeg aldri har opplevd i mitt eget oppsett. På musikk så integerer den seg mye bedre enn xtz'n gjorde. Der hadde du hele tiden en viss anelse om at frontene fikk endel hjelp fra boksen ved siden av.
    Svs'n vet at den kommer som nr to til musikk og føyer seg fint under frontene mine uten å gjøre større vesen av seg enn at en merker den hvis en slår den av. For da mangler det noe vesentlig.

Til film så bjeffer den høyere, men kun etter eiers ønske. Den går dypere enn xtz'n og viser at det er vesentlig mer i mange filmer enn jeg har opplevd før. Noe jeg på forhånd viste, tenk bare hva de større modellene kan gjøre?

Den smeller til så det holder, under Master & Commander så er det fult sjøslag i stua, og ikke minst i sofaen. Det er nesten så jeg byr Russel Crowe på en kopp kaffe før han må kjempe videre. Men den stopper også på flekken når kampen er over. Det er skikkelig snert under smellene slik at en faktisk skvetter når det bryter løs.
    Under steinraset i Hoodwinked så har jeg full forståelse for at lille rødhette er engstelig for både jeg og naboen ovenfor meg opplevde et fult steinras i heimen. Jeg måtte se meg omkring på gulvet for å se om det var noe stein som måtte samles opp.

Den har selfølgelig mangler, den går ikke så voldsomt mye dypere enn 18-20hz, men i mitt oppsett og med mine forutsetninger og begrensinger ift rommet så duger dette helt fint. Med en lukket kasse og små mål kan en heller ikke regne med det. Utformingen setter sine klare begrensninger.
    Den er ikke den enkleste å plassere, men det er vel en kjennsgjerning for svs. Samtidig som det godt kan ha my å gjøre med mine kalibreringsevner å gjøre.

Hadde jeg hatt større rom hadde jeg nok kjøpt en av pb boksene, men i et lite rom så er denne en kjempemessig tass som spiller betraktelig mye høyere enn en skulle tro. Har du liten plass, men vil ha det morro med lyd fordet, ta å hør på en sb.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne sterkt nå.

Hva koster denne med avgift og toll?
    La oss si Piano Gloss til 6000kr.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk priser hos lsoundmap Norsk firma, så du slipper å bry deg med toll osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo der, men hadde ikke valgt land :P

Hadde ikke sett det uten at du sa ifra, takk.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørker litt støv av denne tråden,, fikk min svs sb12 i går, lurer på om det finnes noe bruksanvisning til den på norsk? nokkon som veit?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke engelsk bra da ?

Du må skrive hva du lurer på så kommer det nok svar på tråden

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter ikke som vater den engelsken gitt. Det var voldsomt mye justeringer på den suben, skal prøve å legge inn et bilde, hvordan jeg kobla den, for å se om det er riktig.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •