Rumperisterprosjekt (Ferdig!) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 129 av 129
    Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ut ifra produktdatabladet på MGR elementene (om det kan kalles det) så er max power handling oppgitt til 150W.

NAD C272 er også oppgitt til 150W i 8Ohm, og vi er jo vant til at NAD leverer Wattene sine i det minste, så jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle funke helt fint!

Går kanskje an å brokoble elementene og presse 300W ut av C272 også? Vet ikke om det er en løsning? C272 oppgis til å kunne levere 300W kontinuerlig i brokoblet modus.

DrE
    TROR han tenkte mer på om en effektforsterker generelt kan benyttes til noe slikt noe. Hvordan den passer i oppsettet liksom mtp volumkontroll etc.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazysteps
    TROR han tenkte mer på om en effektforsterker generelt kan benyttes til noe slikt noe. Hvordan den passer i oppsettet liksom mtp volumkontroll etc.
    Var nok det jeg tenkte på ja. Men takker alikevel. Postet også i en anen post, og fikk klare svar fra mr. flageborg. Nå står det rett og slett på å "finne ut" hvor mye av bassen som vil forsvinne ned i gulvet. Bor nemlig i en dårlig lydisolert leilighet. Har gått litt i tenkeboksen. Først skal det inn ny PJ, så får jeg se etter denne er på plass...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazysteps
    ah, ser selvfølgelig det nå. Tenkte overhodet ikke på det faktum at det er en effektforsterker, og ikke integrert med volumkontroll... men uansett, dersom volum-kontroll delen er problemet så burde det vel kunne fikses lett med et passivt potensiometer. Det er jo ikke akkurat HiFi som skal komme ut av en romperister.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry grr

Har funnet ut at jeg må skaffe meg noen tilkoblinger som "slipper taket" når man drar i høyttalerkabelen

ca. slik: Lodde på 30cm høyttalerkabel på elementet, og en hanntilkobling (fra clas ohlson e.l.) i andre enden av kabelen. Og så en hunntilkobling på enden av den lengste høyttalerkabelen, som går inn i marantzen.

Grunnen til dette er fordi jeg skulle vise frem elementet i går kveld for å vise hvordan det var festet osv. Uten å sjekke om jeg hadde nok kabelslækk så vipper jeg opp sofaen. Og vips røsker jeg ut den lille metalldingsen jeg har loddet høyttalerkabelen på, som egentlig stod fast på elementet.

Jeg har ikke turt å kikke det igjen, for å se hvordan jeg kan rette opp i det. Jeg la bare enkelt og greit ned sofaen igjen og spillte xbox360 videre

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Har funnet ut at jeg må skaffe meg noen tilkoblinger som "slipper taket" når man drar i høyttalerkabelen

ca. slik: Lodde på 30cm høyttalerkabel på elementet, og en hanntilkobling (fra clas ohlson e.l.) i andre enden av kabelen. Og så en hunntilkobling på enden av den lengste høyttalerkabelen, som går inn i marantzen.

Grunnen til dette er fordi jeg skulle vise frem elementet i går kveld for å vise hvordan det var festet osv. Uten å sjekke om jeg hadde nok kabelslækk så vipper jeg opp sofaen. Og vips røsker jeg ut den lille metalldingsen jeg har loddet høyttalerkabelen på, som egentlig stod fast på elementet.

Jeg har ikke turt å kikke det igjen, for å se hvordan jeg kan rette opp i det. Jeg la bare enkelt og greit ned sofaen igjen og spillte xbox360 videre
    Den Clas Ohlson koblinga jeg fant til min stol kan være kjekk å ha der. http://avforum.no/forum/544932-post12.html
    Istedet for å lodde fast høyttalerkablene på elementene kan du jo bruke en flathylse som du rett og slett trykker innpå elementkontakten og deretter klemmer rundt høyttalerkabelen.

Se gjerne hvordan dette gjøres når mine elementer etterhvert ankommer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Var nok det jeg tenkte på ja. Men takker alikevel. Postet også i en anen post, og fikk klare svar fra mr. flageborg. Nå står det rett og slett på å "finne ut" hvor mye av bassen som vil forsvinne ned i gulvet. Bor nemlig i en dårlig lydisolert leilighet. Har gått litt i tenkeboksen. Først skal det inn ny PJ, så får jeg se etter denne er på plass...
    Skriv gjerne hvilke svar du fikk. Sikkert interessant for andre som er usikre og leser denne tråden.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...tml#post546210

EDIT: hmmm, prøvde å kun linke til posten, men fikk det visst ikke til. Står i post #52 i linken.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...tml#post546210

EDIT: hmmm, prøvde å kun linke til posten, men fikk det visst ikke til. Står i post #52 i linken.
    Her:
    http://avforum.no/forum/546141-post52.html

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står det rett og slett på å "finne ut" hvor mye av bassen som vil forsvinne ned i gulvet. Bor nemlig i en dårlig lydisolert leilighet. Har gått litt i tenkeboksen.
    En viktig ting som ikke er vanskelig å gjøre med dette er å frigjøre sofaen fra underlaget. Dette kan gjøres på flere måter teppe, spikes, steinheller eller dempeputer.
    Et tykt teppe vil dempe noe, jo tyngre og tykkere jo bedre.
    Spikes vil i likhet med når de brukes under høytalere konsentrere massen i et lite punkt som bassen har vanskeligheter med å gå gjennom. Men på grunn av tyngden til en sofa med belastning tviler jeg på hvor lettvint dette er.
    Steinheller under sofabena vil også kunne dempe noe.
    Men det beste er nok å bruke dempeputer under sofabena.Buttkicker tilbyr dette som utstyr til sine (ganske dyre) ristere. Tilleggsfordel med dette er at risterne vil få større effekt. Buttkicker selger altså slike, men de er ganske dyre. Det går fint å bruke slike som selges til vaskemaskiner for å dempe ristinger. Eller du kan bruke jekkpad fra Biltema osv osv. Kun fantasien setter grenser her

Her står litt teck info kineticsnoise

Lykke til

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •