Rumperisterprosjekt (Ferdig!) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 129
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

manualhælvette :)

Jeg får en sms fra moren min, som mener hun har funnet manualen. Jeg hopper raskt i bilen og kjører til foreldrene mine. Hun hadde funnet frem to userguides. Den ene var en feit bok til DVDspilleren min (Marantz DV4200) mens den andre var en userguide for forsterkeren (Marantz PM7000). Problemet var at den blekka var alt for generell. 8 sider på hvert språk og det stod INGENTING om processor i denne. Jeg går utifra at det er en større utgave av denne "userguiden" som fulgte med forsterkeren, men flaks som jeg har lar den seg ikke finne noe sted

Noen som har peiling på hvordan man kan få aktivert Processor IN på en Marantz PM7000 ?

(Under legger jeg ved et par bilder fra testingen, og et par bilder av forsterkeren slik at dere kan se hva som står på fronten).

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe du skal aktivere men heller hvordan du skal koble reckhornen.

Prøv dette
    Og koble til en cdspiller på cd in på maranzen og se hva som skjer.

"Processor loop allows connection of a graphic equalizer or other audio processor."
    Det er vel dette du er på jakt etter,da kobler du det som jeg har tegnet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Det er vel ikke noe du skal aktivere men heller hvordan du skal koble reckhornen.
    Prøv dette
    Og koble til en cdspiller på cd in på maranzen og se hva som skjer.
    "Processor loop allows connection of a graphic equalizer or other audio processor."
    Det er vel dette du er på jakt etter,da kobler du det som jeg har tegnet.
    Takk for svar , men jeg har kommet så langt at jeg KAN få lyd ved å koble subsignal fra denon inn på CD inngangen på marantzen, men da veldig lav lyd/lite vibrasjoner. Hvis jeg kjører volumet opp til 3/4 eller opp til max så får jeg grei lyd, men ikke på måten Flageborg har beskrevet det. Hvis jeg slenger på Reckhornen i mellom her får jeg fortsatt lyd/vibrasjoner, men lavere enn hvis reckhornen ikke er tilkoblet (selvom den også står på max volum). Når det gjelder tegningen din må jeg innrømme at jeg er litt usikker på dette, så jeg avventer litt med å teste dette.

Jeg har avtalt ny feilsøkingsrunde med Flageborg i dag, så vi får håpe at vi kommer i mål med et godkjent resultat, også ved bruk av Reckhornen

Oppdateres igjen i kveld.

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Noen som har peiling på hvordan man kan få aktivert Processor IN på en Marantz PM7000 ?
    Forsterkeren din er bygd opp slik at alle innganger (CD, TUNER, PHONO osv) går inn til forforsterkeren. På denne har du volumkontroll og evt bass, mid, diskant.

Ut ifra denne går det en bøyle (en signalkabel) ut fra PRE OUT og inn i MAIN INN (eller tilsvarende) som fører signalet direkte til effektforsterkeren.

For at forsterkeren i det hele tatt skal fungere så må MAIN IN (prosessorinngangen) alltid være aktivert.

Har akkurat samme systemet på min Yamaha AX-892. Er altså ikke noe å aktivere.

Kobler du Reckhorn inn på MAIN IN så skal denne fungere som et substitutt for den innebygde foforsterkeren i din Marantz (om Reckhornen er beregnet for denne type bruk).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tegningen din må jeg innrømme at jeg er litt usikker på dette, så jeg avventer litt med å teste dette.

Oppdateres igjen i kveld.
    Det blir akkuratt det samme som du kobler til en equalizer,det gjøres på samme måte.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finito!

Da var kablene loddet på, elementene skrudd på plass og risterne er testet
    Jeg har hatt film- og xbox360 marathon i kveld med noen kamerater og jeg kan si så mye som at jeg er dritfornøyd

Takker selvsagt Flageborg for kjempegod og tålmodig support Og alle andre som har brydd seg.

Pr. nå er ikke Reckhornen i bruk (pga volumet ble relativt lavt med den påkoblet selv på max volum), så romperisterelementene spiller 80hz og ned. Jeg skjønner nå, etter å ha testet det, at 80hz og ned blir litt høyt. Tipper 50hz og ned hadde vært fint til romperister. Spørs om ikke jeg skal gjøre et forsøk til med reckhornen tilkoblet nå som romperisterne er skrudd fast. Mulig det gir nok risting nå som de er på plass Elementene er festet under det midterste setet i hver del av sofaen, men vibrasjonene kjennes godt i hele sofaen på en naturlig måte.

Uansett... Jeg vil vel egentlig påstå at dette er en såpass billig oppgradering og så utrolig morro at det burde være en "given" i enhver hjemmekino.

(PS: hvis dere vil ha flere bilder kan jeg godt legge ut det, men det blir vel stort sett bare bilde av romperisteplata skrudd fast i sofaen ?)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation til info

Etter å ha testet romperisterne enda mer (fortsatt uten reckhorn) kan jeg vel egentlig si så mye som at det kan bli litt slitsomt at romperisterne spiller fra 80hz og ned, selvom volumet på marantzen står relativt lavt.

Skal se om jeg får tid til å koble på reckhornen i dag og teste litt mer med den Jeg er uansett jæskla fornøyd. Absolutt noe alle hjemmekinoentusiaster burde invistere i Morro som bare det

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ser du,ordnet seg til slutt:-D ...Morro at du er så fornøyd med resultatet,det inspirerer enda mer til innsats her også!
    Skriv litt om hvordan det ble etter att du har testet med reckhornen igjen da.

Ett lite spørsmål til dere alle her: vil det fungere å bruke en bilforsterker istedenfor integrert forsterker?
    Har en liggende,men da er spørsmålet hvordan jeg får regulert volumet.Kan reckhornen brukes til det?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner nå, etter å ha testet det, at 80hz og ned blir litt høyt. Tipper 50hz og ned hadde vært fint til romperister.
    Hvorfor det? Du har jo muligheten til å justere hvor mye de gir fra seg med volumkontrollen på PM7000?
    Jeg bruker selv vanlige ristere (en Clark og en Sinus Live) de går på 80Hz uten at det etter min menig er slitsomt.

Morsomt prosjekt :-D Hadde sikkert vært lurt om du i en post satte opp den endelige løsningen. Gjerne med en opplisting av fordeler og ulemper.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finfin tråd dette!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor det? Du har jo muligheten til å justere hvor mye de gir fra seg med volumkontrollen på PM7000?
    Jeg bruker selv vanlige ristere (en Clark og en Sinus Live) de går på 80Hz uten at det etter min menig er slitsomt.

Morsomt prosjekt :-D Hadde sikkert vært lurt om du i en post satte opp den endelige løsningen. Gjerne med en opplisting av fordeler og ulemper.
    Det har ikke med volum å gjøre for volumet er perfekt, men heller med hvilke frekvenser jeg mener elementee IKKE hadde trengt å "riste" på så fra sånn ca. 50hz og nedover er det sweet om de rister godt

Ja. Jeg får vel samle informasjon fra hele tråden og skrive en samlet forkling med pro's og con's Men det tar vi til neste år

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reckhornen koblet på og introen av Flight of the phoenix er spilt av Herregud så morro. Jeg sitter å gliser enda Jeg testet også litt av ambra dvd'en og er strålenede fornøyd med lyden jeg har fått også, etter at jeg ommøblerte kjelleren i går.
    Med reckhornen satt til 40hz føler jeg at den spiller akkurat sånn jeg ønsker det Nå mangler jeg bare et element i de andre setene også, hehe :twisted:

Det som var situasjonen før jeg skrudde elementene på plass under setene var at med reckhornen tilkoblet så bevegde nesten ikke elementene på seg.. Jeg måtte da ha marantzen på og reckhornen på tilnærmet fullt volum, men nå har jeg reckhorn på 3/4 og marantzen på rett over halvt volum - Og får velidig god vibrering i setene. Jeg pratet med flageborg når jeg koblet dette opp uten reckhornen, og da var tanken den at jeg skulle returnere reckhornen, men nå som jeg har koblet den på og testet det slik det SKAL være er jeg veldig glad for at jeg ikke gjorde det Kjempeopplevelse!

Løp og kjøp, sier jeg bare

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du har truffet spikeren på hodet med det prosjektet her ja! Selvgjort er velgjort, spesielt når det blir billig og bra i tillegg.

Du må oppdatere MinHjemmekino med nye bilder nå vettu!

DrE

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hengt meg litt opp i konstruksjonen din. Siden elementet ble for stort til å festes i bunnplata av sofaen så la du en ny plate utpå ramma igjen. Men hadde det ikke vært en ide å fjernet deler av plata over elementet slik at den fikk fri luft opp mot sofa putene. Ville tro det kunne økt vibrasjonene ganske kraftig istedet for at elementet spiller rett i en plate.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reckhornen koblet på og introen av Flight of the phoenix er spilt av Herregud så morro. Jeg sitter å gliser enda Jeg testet også litt av ambra dvd'en og er strålenede fornøyd med lyden jeg har fått også, etter at jeg ommøblerte kjelleren i går.
    Med reckhornen satt til 40hz føler jeg at den spiller akkurat sånn jeg ønsker det Nå mangler jeg bare et element i de andre setene også, hehe :twisted:!

Super at du fikk det til å fungere :-D
    Hvordan koblet du den?

Har lyst å gjøre det samme selv og da blir det å kjøpe inn en reckhorn + noen 15"

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reckhornen koblet på og introen av Flight of the phoenix er spilt av Herregud så morro. Jeg sitter å gliser enda

Jeg løper,jeg løper:shock:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men hvordan er det å bruke Reckhorn til å skille mellom front-sett og subwoofer når man har en integrert forsterker med bøyler mellom pre-power og den integrerte forsterkeren mangler sub-utgang.

Er Reckhorn en god løsning for å få subwooferen til å ta over på rett frekvens?

Eller bør man gå for feedback destroyeren til Behringer som så mange bruker i oppsettene sine nå?

DrE

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reckhornen koblet på og introen av Flight of the phoenix er spilt av Herregud så morro. Jeg sitter å gliser enda
    Gratulerer !

Det er en utrolig lyd-opplevelse når "følelsene" blir så sterke at det tar helt av................:-D

Godt Nytt År!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Høres ut som om du har truffet spikeren på hodet med det prosjektet her ja! Selvgjort er velgjort, spesielt når det blir billig og bra i tillegg.
    Du må oppdatere MinHjemmekino med nye bilder nå vettu!
    DrE
    ja, jeg skal gjøre en liten innsatts på bildene snart. Er ganske fornøyd når det gjelder plassering av høyttaler. Til og med madammen la merke til en forskjell i lydkvaliteten.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har hengt meg litt opp i konstruksjonen din. Siden elementet ble for stort til å festes i bunnplata av sofaen så la du en ny plate utpå ramma igjen. Men hadde det ikke vært en ide å fjernet deler av plata over elementet slik at den fikk fri luft opp mot sofa putene. Ville tro det kunne økt vibrasjonene ganske kraftig istedet for at elementet spiller rett i en plate.
    Elementet, 15", ble for stort for å plassere det der hvor jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å plassere det (med plata), men det virker absolutt som vibrasjonene ble bra etter at vibrasjonene ble rettet til sofasetet og alt ble skrudd på plass. Jeg var redd for at reckhornen gjorde at hele greia gav for lite "trøkk" men med alt skrudd på plass ble det veldig bra..

EDIT: det er ingen plate overelementet. Det er kun stoff mellom sofaputa og elementet.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •