Dali 109 VS Dali 909

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 109 VS Dali 909

Hei,jeg har begynt og få go trod for Dali! Så jeg har sett en del på Dali 109&909

Så har jeg hørt at det er en del forskjell på de seriene! Vet at 909 er nyere,men er det noe forskjell på for eks. elementer? oppheng o.s.v?

Så jeg håper på gode råd om jeg kanskje skulle gå for

1. Dali 109?
    2. Dali 909?

Takk for svar på fårhånd!:-D

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoston sett anlægg!
    Hei,jeg har begynt og få go trod for Dali! Så jeg har sett en del på Dali 109&909

Så har jeg hørt at det er en del forskjell på de seriene! Vet at 909 er nyere,men er det noe forskjell på for eks. elementer? oppheng o.s.v?

Så jeg håper på gode råd om jeg kanskje skulle gå for

1. Dali 109?
    2. Dali 909?

Takk for svar på fårhånd!:-D
    Har selv hatt Dali 109 og kan minnes mange gode stunder med dem. De sparker godt men grunnen jeg solgte dem var at jeg savnet mer futt i mellomtone/diskant. 109 begynner jo å dra veldig på årene men godt behandlet er det veldig mye høyttaler for pengene. 909 er jo serien som tok over 109 og om ikke prisforskjellen er for stor ville jeg gått for den.

http://www.dali.dk/admin/previous/109.pdf

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av di du nevner 909'ene...

men hva med disse ? : http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/12444/cat/12

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratata:Ok,109 er pene og se på til og være så gammel,har hørt 107 og synes det er en veldig go og klar lyd i,og basse er rå!så tror nåkk 109 vile vært konge på romme mitt,men vi for se om jeg vil bytte ut Dc-12,synes lyden i Dc-12 er pen så er ikke sikker på om jeg vill,men vi for se!

Mori: Ok,syns 109 er litt penere
    men de concept 8 har jeg sett litt på,har hørt de og.Bassen er pen,lyden er syk klar,så de er absolut et alternativ! Takk for hjelp,håper at dere kan komme med flere sorter Dali og andre merker som ikke er bare Dali til meg og!:-D

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv 909 å synes det er kjempe høytalere!masse kraft, men vet at en del 909'er ute i norges land er ganske slitne nå, så du må nok lete en stund før du finner et bra exemplar!men 2-3000kr får et bra par er dem apsolut vert mener jeg, pass på at det er av di siste modellene,mangen av førstegenerasjonen hadde utskiftning av mellomtonen noen ganger(sprengte) så prøv å få tak i nyest mulig.109 er jo bare den eldre broren til 909 å det sier seg vel nesten selv at 909 er edre å oppgradert utgave...som f.eks en bmw 2002modell(e46)er bedre en en 1994mod bmw(e36)....hvis du tog ann!!!hehe:-D ellers er det jo en del b&w høytalere til salgs rundt om kring fortiden, eneste jeg synes er dump med dem er at de trenger en go del mer kraft får å spille bra pluss det er dyre høytalere som spiller fint...ikke så mye krefter med en vanlig forsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •