Valg av høytalere (Patos vs. B&W)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytalere (Patos vs. B&W)

Jeg har nå bestemt meg for ett av to 5.1 / 7.1 hjemmekinosystemer. Men før jeg bestemmer meg vil jeg høre med hva dere andre syntes og evt. har erfaringer.

SUB: SVS PB12-pluss/2

B&W:
    Front: DM604 S3

Rear/Surr: DM602 S3 eller DM602.5 S3 / DS6 S3 (hvilke bør jeg gå for her? hva fungerer best? erfaringer?)

Center: LCR600 S3

PATOS Lyric

Front: 402

Rear/Surr: 102 eller 302

Center: 202 C

HiFi & Home Cinema Speakers - Bowers & Wilkins United Kingdom
    Patos Lyric Serie

Dette, og så trenger jeg en hjemmekino forsterker + DVD m/HDMI som er kompitabel med dette, har sett meg ut merker som; DENON, Pioneer, Harman/Kardon.

Forsterkeren skal brukes sammen med;
    - Sattelit-tuner
    - DVD spiller
    - Hjemme PC (ikke HTPC) men m/ Creative lydkort (coax/opt lydkilde) og ATI skjermkort (DVI bildesignal)
    - Xbox 360

Hadde vert kult om jeg kunne fått det slik at når jeg bytter bilde, bytter forsterkeren deretter. eller motsatt.

Om jeg er uklar i utalesen så kom med spørsmål, dette er noe jeg søker innen JUL, så jeg vil helst ha seriøse henvendelser.
    -

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke begi meg ut på noe spesielt mye her, men har du hørt på noen av høyttalerene? Det er relativt stor forskjell på lyd signatur, og du vil garantert like den ene bedre enn den andre!

Vil tro at pioneer og denon er dem med mest rafinert og musikalsk, men alikevel er mange som ville ha valgt HK sin kraft og punch i stedet....

Ellers lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt personlig liker eg patos bedre enn b&w. bytta ut b&w dm603 til patos lyric 402 og har ikkje angra et sekund på det. men det er til musikk. rekner med at patosene er gode til surround siden de er temmelig dyp i signaturen, så får du en glattere overgang til subben.

ville snust litt yamha sine produkter når det gjelder forsterker. h\k kar eg hørt sliter litt med kvaliteten på sine produkter (utganger som ikkje vikrker o.l)
    ellers er jo pioneer et godt alternativ som ikkje slår feil.

har desverre ikkje hørt et patos-svs opsett i surround. men eg kommer nokk til å satse på det samme når den tid kommer.

men du bør nesten høre og avgjøre selv hva du liker....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, må si meg enig med zats her. Bruk litt tid på å høre på de forskjellige ht merkene. Både i stereo og 5.1. De er ganske så forskjellige. Begge er seriøse leverandører, så du gjør ikke noe dårlig kjøp ved noen av de to alternativene. Skulle også være kurant å selge begge disse merkene ved en senere anledning om det skulle være aktuelt (oppgradering...)

Lykke til

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann!

Jeg har B&W DM 604 S3 og er storfornøyd med dem. Jeg kan skrive under på at Patos vs B&W i toppen har ikke B&W sjans i diskant området. Jeg vet av erfaringer at B&W 604 spiller dypere i bassen, da dem har litt større elementer osv. Har hørt patos på skikkelig elektronikk som holder i massevis(Electrokompaniet, Midgard osv). Å selvfølgelig en god signalkilde med gode kabler Det var MINE ører som bestemte at 604 spilte dypere enn 402. Det er selvfølgelig mye mer morrofaktor på Lyric 402 enn på 604 S3. B&W er en mer kresen høyttaler egentlig. Lyric 402 er en mer allaround høyttaler i forhånd til B&W. Men vil du ha en nydelig mellomtone å en skikkelig dyp signatur hadde jeg gått for B&W, men jeg kan liksom ikke bestemme hva alle andre skal like! Alle har forskjellige mener. Lykke til med handelen!

Mvh Thomas Myrland

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt i det andre innlegget så har B&W og Patos veldig forskjellig lydsignatur. Så her er det absolute å anbefale at du får hørt på begge.
    Når det gjelder "B&W'Eier" sin erfaring og oppfattelse av både B&W og Patos, så stemmer ikke det helt med hva jeg har erfart.
    Jeg har ikke vært borte i Lyric 402, kun 502, men at B&W spiller dypere enn Patosene synes jeg virker litt rart.
    Jeg synes ikke B&W spiller spesielt dypt.
    B&W krever også mer av elektronikken for å oppnå et bra resultat. Både når det gjelder kraft og matching.

Som sagt har jeg ikke så mye erfaring med Lyric 402, men når det gjelder B&W synes jeg CM7 er bedre enn DM604.

Jeg ville personlig valgt Patos, men det er fordi jeg forestrekker den lydsignaturen. Ikke misforstå, B&W DM 604 er en meget bra høyttaler.

Lykketil med valget!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hjemmekinoforsterker til Patos så har jeg vært i kontakt med Roar hos Patos, og han sier Arcam er en veldig god match. Da får du også en forsterker som gjør det veldig bra på musikk. F.eks en AVR-300.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Når det gjelder "B&W'Eier" sin erfaring og oppfattelse av både B&W og Patos, så stemmer ikke det helt med hva jeg har erfart.
    Jeg har ikke vært borte i Lyric 402, kun 502, men at B&W spiller dypere enn Patosene synes jeg virker litt rart.
    Jeg synes ikke B&W spiller spesielt dypt.
    B&W krever også mer av elektronikken for å oppnå et bra resultat. Både når det gjelder kraft og matching.
    Jeg må nok se meg mer enig med B&Weier.... men er veldig enig B&W krever bedre elektronikk for å oppnå et bra resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg må nok se meg mer enig med B&Weier.... men er veldig enig B&W krever bedre elektronikk for å oppnå et bra resultat.
    Da må forskjelden på Patos Lyric 402 og 502 være større enn jeg har trodd.
    Har også hørt B&W DM604 alt for mye med NAD elektronikk. Så sitter vel kansje igjen med et litt dårligere inntrykk enn høyttaleren fortjener.

Edit: Tror forresten Lyric serien har kommet i en MK III versjon nå, noen som vet hva som er endret på den nye utgaven?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt NAD selv, å de fortjente bedre, ja. Det er jeg enig i, men nå kjører jeg Midgard Oberon 4.1 på begge B&W høyttalerne mine. Jeg har hørt både Lyric 402 og B&W på forskjellig forsterker typer. Blant anner EC, HK, NAD osv. Å B&W spilte faktisk litt dypere i bassen. Da det sitter 2 stk 6,5 bass/mellomtone i Lyric 402 og sammenligner 2 stk 7 tommers fullblods bassere så vil jeg faktisk si det er ganske logisk Men det er ikke stor forskjell altså. Det er veldig dyp signatur i begge delene, men B&W er hakket framfor i dypbass

Mvh Thomas

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Edit: Tror forresten Lyric serien har kommet i en MK III versjon nå, noen som vet hva som er endret på den nye utgaven?
    Delefiltrene er endret.. Dette lar seg oppgradere fra MK II for en billig penge..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •