Subben som fjerner all tvil!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 187
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subben som fjerner all tvil!

SVSPB12-Plus/2 Har vert ommtalt opp og ned uten at jeg har blitt overbevist av den grunn.

Jeg gikk inn i et romm under horten messen hvor det bar noen pene høytalere som het Swans Classic, bak dem sto det noe jeg ikke la merke til i starten, (det var stille når jeg kom inn) så ut som et par bodt som sto i hjørnet der uten at jeg tenkte over det.

men så kom Rammstein på......... og så gikk det brått og brutalt opp for meg hva det var som sto i hjørnene på det lille rommet, SVS

Jeg har vert rundt å hørt på det meste av subber som står i butikker rundt om i oslo, det har vert mye forskjellige merker Klipch, JBL, Cabasse, REL, SA, B&W, Dali, CV, og Velodyne men ingen kunne måle seg med hva jeg fikk høre når SVSene begynte å jobbe.

Så når hjemmekino skal bygges skal nok et par slike prioriteres ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla...

Hehe, ja jeg har ikke hørt to stk plus/2 sammen, men kan tenke meg det funker bra.. Har jo en selv.. Hadde vært moro med en til..

Spilte de bare musikk eller var det no film demo også?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

musikk

Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    Halla...

Hehe, ja jeg har ikke hørt to stk plus/2 sammen, men kan tenke meg det funker bra.. Har jo en selv.. Hadde vært moro med en til..

Spilte de bare musikk eller var det no film demo også?

Det gikk i musikk når jeg var det hvertfall, tror det var bare det men vet ikke, fannt ikke det rommet før siste timen

var sinnsykt ja virkelig noe jeg ønsker selv. dessuten var det ingen ting der som kostet en formue alene. jeg mener det var jo dyrt, men høytalere til 13,000,- sybbene 12,500,- og reciver 8000,- det er jo ikke avskrekkene.

De hadde jo en Burmeister CD spiller men det var en ren tilfeldighet om jeg forsto det riktig.

Doxa som var effekt til frontene vet jeg ikke mye om men den var vist godt likt derigården.
    De brukte den enorme rumpe risteren også men syns nok SVSene inponerte mer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært morro å hørt Omega 530 som regnes å være en SVS killer. Tar man alt skrytet svs får bør jo disse være ekstreme.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fyy fader. SVS e d beste!!!!!!!!!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Å fyy fader. SVS e d beste!!!!!!!!!
    Hva med din Bag End Infra 18 da?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da jeg var der kjørte flageborg noen test lyder fra 8 hz til 20 hz. det var syykt! det var ikke høyt for naboene klagde hele tiden, men allikevel. fra 8- 16 hz var det slik at når man snakket så "blaffret" stemmen (hvis du skjønner). i begynnelsen tenkte jeg at det ikke var noen big deal, men når flageborg beynte å snakke, skjønte jeg alvoret

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, er greit rå denne suben. Men "Subben som fjerner all tvil!"...
    Det fins da andre suber en svs!
    Jeg er blitt meget imponert av både Velodyne å Dali.
    SVS fjerner ikke all tvil...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei av sinustoner, dypbass@110db og folk som ikke kan få nok bass...
    Kan vi holde alt dett til en tråd fra nå av?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å lage p mnge SVS-tråder mn kan få plass til.

Vi snakker ikke om det overprisede Krell eller møkkaproduktene til Rega, Cabasse, Chord, 47Labs, SME, Tannoy eller noe annet rask, MEN DERIMOT SVS.

Jeg skal selge alt det jeg har og KUN kjøpe SVS. Kun subber. Det blir tøft det.

Blaæh.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi snakker ikke om det overprisede Krell eller møkkaproduktene til Rega, Cabasse, Chord, 47Labs, SME, Tannoy eller noe annet rask, MEN DERIMOT SVS.

Blaæh.
    du må huske å ta med CERWIN VEGA! også, så du får fronter. Du må ha clsc215 eller cls215. Vet ikke hvem som er best av de to, men har en mistanke om at det er noen her inne som kan komme med tips... ;-)

;-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blaæh.
    1000 smuler ironisk...?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en god del år siden var jeg blandt de få i norge med SVS,. en tønne av en PCi! Den var rå, og temmelig spesiell. En stor svart 'varmtvannstank' som pumpet ut masse bass! Og 'pen bass' var det også, fordi den gruste alt jeg hadde hatt av subber fra før (Audio Pro, Klipsch, B&W). My PRECIOUS!

Nå som ordet har spredd seg, og flere har fått øynene opp.. blir den på en måte mindre 'spesiell'.

Du er nok bare en av 'dem' som vil ha noe 'spesielt' - noe som ikke 'alle' har.. og det har du jo kanskje også; da du eier en Bagend. Hadde vi byttet ut ordet 'SVS' med 'BAGEND' i alle disse trådene - hadde du da blitt mindre 'fornøyd' med din subwoofer?

Noe jeg har lagt merke til når det gjelder populære produkter på forumer, er at det finnes alltid noen personer som avskyr det 'alle liker'. Enten de har hørt produktet eller ei - så har de bestemt seg for å hate det. Felles for de fleste 'haterne' er at de ofte kommer med lite konstruktiv kritikk/råd.. De mest ekstreme, såkallte 'trolls' blir støtt å stadig bannet, - men de kommer alltid tilbake, med et annet nick.

Sier ikke at du, Alshus, er en av disse 'haterne av populære produkt', eller et 'troll'. Men jeg ser ikke helt vitsen i at du må lage usmaklige kommentarer i forskjellige SVS tråder.. Istedenfor å rakke ned på et produkt du ikke har hørt (eller som du har hørt), kan du jo kanskje skrive noe positivt om andre produkter som du erfaring med.

Dette ble visst litt offtopic men

Ps.. Jeg vet jeg er langt ifra perfekt selv, og har sikkert skrevet nok piss selv. Ble bare noe irritert av å lese ditt svar på denne tråden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg vil ha noe som er spesielt. Hva folk måtte mene om mitt utstyr, blåser jeg i, fordi det er jeg og mine preferanser som sier hva jeg vil ha. Og jeg har vel funnet det jeg liker etter mange år prøving og feiling.

Joda, kanskje jeg har en "spesiell" sub, som ikke er så mye omtalt. (Den er jo overpriset til de grader i Norge.) Men den er ikke like god nede i dyper som SVS, langt derifra. Oppover? Kanskje? Har ikke A-B sammenlignet.
    Ellers kjøpte jeg Bagenden før jeg havnet på forum på nettet, så jeg viste ikke at den var spesiell eller ei.

Det er bare det at det finnes titusen tråder fra før av som handler om hvor vanvittig bra SVS er. Hvorfor ikke skrive litt i de trådene istedet for å lage en ny?

Har forøvrig vært hos både Akto, Flageborg og Dag Johnsen, og mener selv at SVS er knallbra. Har vurdert en SB12 også

Troll er jeg iallefall ikke, siden jeg skriver åpent under eget navn.

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg lurer litt på å kjøpe denne SVSPB12-Plus/2 som all snakker så varmt om...men er den så sykt bra...? Hva med en 12" fra XTZ ? til en fjerdedel av prisen ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligne en sub til 15000 og 200 liter med en til 4000 og 40 liter.

Hva med tre eller fire XTZer? Da kan man sammenligne.

SVS er utmerket finish, byggekvalitet og lyd. Med god tuning spiller de bra på det meste av musikk, både stereo og surrerundt.

XTZ kjenner jeg ikke til.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    1000 smuler ironisk...?
    du mener sarkastisk..?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mange som blir imponert av svs men jeg kan bare si at de jeg nå har som er Magnat omega 530 har en bass som svs bare kan drømme om og jeg har hatt både plus/2 og ultra2 til svs så jeg synser ikke.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja det er mange som blir imponert av svs men jeg kan bare si at de jeg nå har som er Magnat omega 530 har en bass som svs bare kan drømme om og jeg har hatt både plus/2 og ultra2 til svs så jeg synser ikke.
    hvis den virkelig er så bra, hvorfor blir det da ikke skrevet mer om den? jeg er interessert i magnat 530 istedenfor plus/ 2 men er ikke den egentlig mye dyrere? da blir vel sammenligning litt meningsløst... (jeg vet du fikk den for, 11k, var det?)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    hvis den virkelig er så bra, hvorfor blir det da ikke skrevet mer om den? jeg er interessert i magnat 530 istedenfor plus/ 2 men er ikke den egentlig mye dyrere? da blir vel sammenligning litt meningsløst... (jeg vet du fikk den for, 11k, var det?)
    Hvorfor det ikke blir skrevet noe mer om magnat kan jo bero på at det ikke er så mange som har den og det kan jo også være at på grunn av størrelsen at ikke flere kjøper denne.Når det gjelder prisen så kan du jo impotere den som jeg gjorde og i forhold til ultra2 som kostet ca 20000 å impotere så gir i allefall
    magnaten mest for pengene,helt klart.
    Mvh bigtor

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •