Subben som fjerner all tvil! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 187
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=bigtor]Hvorfor det ikke blir skrevet noe mer om magnat kan jo bero på at det ikke er så mange som har den og det kan jo også være at på grunn av størrelsen at ikke flere kjøper denne.Når det gjelder prisen så kan du jo impotere den som jeg gjorde og i forhold til ultra2 som kostet ca 20000 å impotere så gir i allefall
    magnaten mest for pengene,helt klart.[/QUOTE

hva kjøpte du den for?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan importere den selv fra tyskland for 11000,-

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DypBassen]
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Hvorfor det ikke blir skrevet noe mer om magnat kan jo bero på at det ikke er så mange som har den og det kan jo også være at på grunn av størrelsen at ikke flere kjøper denne.Når det gjelder prisen så kan du jo impotere den som jeg gjorde og i forhold til ultra2 som kostet ca 20000 å impotere så gir i allefall
    magnaten mest for pengene,helt klart.[/QUOTE

hva kjøpte du den for?
    Hva jeg kjøpte den for?Jeg liker å prøve ut nye ting og jeg hørte om magnat og fikk lyst til å prøve de og det er noe jeg ikke angrer ett sekund på for makan til bass jeg nå har i min hjemmekino hadde jeg ikke før når det var svs som stod plassert i rommet.Å høre to 21" som pumper luft må bare oppleves:-)
    Mvh bigtor

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hørte at det var utsolgt fra den butikken som solgte den så billig, har de fått inn flere nå? hvilken butikk selger magnat i norge?

edit:jeg må høre og se (hvor stor den er) før jeg kjøper

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du kan importere den selv fra tyskland for 11000,-
    Koster litt mer enn 11000 da euroen nå er ganske sterk.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    jeg hørte at det var utsolgt fra den butikken som solgte den så billig, har de fått inn flere nå? hvilken butikk selger magnat i norge?
    I norge er det billigste de har vært solgt for ca17000 som var en tilbudspris da ordinær pris var 25000.Du kan maile de å spørre :electronicland24
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er storBxHxD)1000x680x570mm og veier 105kg
    Mvh bigtor

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er definitivt en morsom sub, stor er den også... En ren killer vil jeg ikke kalle den, da jeg synes den stiller i en litt annen klasse. (Dypbass? Her er den ikke en killer) Ellers, så leverer den i mengder.

Det er en enormt stor sub, og ikke noe som passer i hvilket som helst rom:wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Dette er definitivt en morsom sub, stor er den også... En ren killer vil jeg ikke kalle den, da jeg synes den stiller i en litt annen klasse. (Dypbass? Her er den ikke en killer) Ellers, så leverer den i mengder.

Det er en enormt stor sub, og ikke noe som passer i hvilket som helst rom:wink:
    Hva mener du at den stiller i en annen klasse?I mitt rom har jeg aldri hatt så dyp bass som jeg nå har og jeg har hatt både plus/2 og ultra2 samtidig og de var ikke i nærheten av å levere den bassen jeg nå har,det være dypbass eller annen bass.
    Mvh bigtor

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne sikkert tolkes feil, men mente ikke at den ikke spilte dypbass. Mente at den ikke var noe særlig råere under 20hz enn SVS'en etter min oppfattelse. Derfor ikke en "killer" i mine øyne, men som jeg sa, definitivt en god sub. Høy morofaktor under heftige film sekvenser iallefall.

Og, jeg har aldri hevdet at SVS er det sykeste å oppdrive. Jeg forsvarer den kun i prisklassen, den er langt ifra så voldsom som alle skal ha det til her på forumet. Men den leverer, det skal den ha.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Kunne sikkert tolkes feil, men mente ikke at den ikke spilte dypbass. Mente at den ikke var noe særlig råere under 20hz enn SVS'en etter min oppfattelse. Derfor ikke en "killer" i mine øyne, men som jeg sa, definitivt en god sub. Høy morofaktor under heftige film sekvenser iallefall.

Og, jeg har aldri hevdet at SVS er det sykeste å oppdrive. Jeg forsvarer den kun i prisklassen, den er langt ifra så voldsom som alle skal ha det til her på forumet. Men den leverer, det skal den ha.
    Ok men hva baserer du det på at den ikke er noe særlig råere under 20hz enn svs?Har du prøvd dette i ditt eget rom?
    Mvh bigtor

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok kanskje litt vel hardt i, ja, Alshus.

Ang. Magnat så er jeg meget skeptisk til at den er en SVS killer.. Skeptisk - men også åpen for at den virkelig er en killer. -Jeg er den typen som heller stoler på tall fremfor subjektive meninger... folk har forskjellige preferansjer- kan jo nevne Paradigm Seismic 12 som mange roset i skyene pga den hadde så 'tight' bass og skulle være riktig så rå!. Da den ble målt og testet, så viste det seg at den hadde veldig mye forvrenging når den trøkket som verst - dette farget lyden mye.. jeg sier ikke at den er dårlig - for jeg har ikke hørt den.. men poenget er at noen likte den fargingen av bassen, - andre ikke.

Om Magnaten farger lyden eller ei har jeg ingen anelse om. Derfor skulle jeg likt å sett noen tester der Magnaten blir testet i i forskjellige frekvenser, hva max SPL er i de frekvensene (med maks 10% THD).. og div. ting (group delay,. MEN.. De 100kiloene lover veldig bra. Og den ser rå ut !

Jeg sitter for tiden å lufter tankene; om å kjøpe meg enda en sub. Har tenkt litt på Klipsch RSW15 som får mye skryt av den deilige 'slå bassen'. Den går ikke i nærheten like dypt som min nåværende sub - men Klipschen har visstnok en rå punch i det øvre dypbass området... som sagt så lufter jeg bare tankene

Skiten er å få testet gosakene hjemme hos seg selv.. Skulle veldig gjerne likt å hørt den magnaten og klipschen hos meg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Jeg tok kanskje litt vel hardt i, ja, Alshus.

Ang. Magnat så er jeg meget skeptisk til at den er en SVS killer.. Skeptisk - men også åpen for at den virkelig er en killer. -Jeg er den typen som heller stoler på tall fremfor subjektive meninger... folk har forskjellige preferansjer- kan jo nevne Paradigm Seismic 12 som mange roset i skyene pga den hadde så 'tight' bass og skulle være riktig så rå!. Da den ble målt og testet, så viste det seg at den hadde veldig mye forvrenging når den trøkket som verst - dette farget lyden mye.. jeg sier ikke at den er dårlig - for jeg har ikke hørt den.. men poenget er at noen likte den fargingen av bassen, - andre ikke.

Derfor skulle gjerne likt å sett noen tester der Magnaten blir testet i i forskjellige frekvenser, hva max SPL er i de frekvensene (med maks 10% THD).. og div. ting (group delay, IMD) Dette pga jeg er skeptisk som sagt De 100kiloene lover veldig bra. Og den ser rå ut !

Jeg sitter for tiden å lufter tankene for tiden, om å kjøpe meg enda en sub. Har tenkt litt på Klipsch RSW15 som får mye skryt av den deilige 'slå bassen'. Den går ikke i nærheten like dypt som min nåværende sub - men Klipschen har visstnok en rå punch i det øvre dypbass området... som sagt så lufter jeg bare tankene

Skiten er å få testet gosakene hjemme hos seg selv.. Skulle veldig gjerne likt å hørt den magnaten og klipschen hos meg.
    Jeg var selv en av de som var meget imponert av svs men det var før jeg hadde hørt magnaten.Jeg baserer også mine uttalelser på mine erfaringer gjort hjemme hos meg selv og ikke på noe synsing om hva som er best.Det jeg kan konkludere med er at i min hjemmekino så er MAGNAT en svs killer.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SVS pb12/plus elektrostatiske elementer??
    En som fortalte meg at SVS står for Sound Very Simple.
    Er de store eller?
    Har Sunfire Tru sub jeg, og den er ikke stor. Den dreper SVS til frokost, har jeg hørt.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinarolsen
    Er de store eller?
    Har Sunfire Tru sub jeg, og den er ikke stor. Den dreper SVS til frokost, har jeg hørt.
    Vet ikke helt om du spøker nå, men elektrostatiske sub'er?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cv stroker

ja en Cerwin Vega! 15 stroker vill nok funke

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinarolsen
    Er de store eller?

SVS har dynamiske elementer.
    SVS står ikke for Sound Very Simple, men derimot for initialene tol grunnleggerne. Den siste S-en står for Sound.
    Sunfire knuser det meste, iallefall i forhold til størrelsen.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ironi /på]Pappa'en min er MYE sterke en alle andre sine pappa'er, så det så![ironi /av]

Så lenge man trives med det man har så er vel alt annet egentlig irrelevant? Det vil alltid finnes noe som er "mye råere" - vi kan jo f.eks ta debatten om hvilket fotballag som er best som ett eksempel?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    [ironi /på]Pappa'en min er MYE sterke en alle andre sine pappa'er, så det så![ironi /av]

Så lenge man trives med det man har så er vel alt annet egentlig irrelevant? Det vil alltid finnes noe som noen er "mye råere" - vi kan jo f.eks ta debatten om hvilket fotballag som er best som ett eksempel?
    Det var jo en påstand han som begynte tråden kom med at svs var det beste og det er noe jeg ikke kan være enig i etter selv å ha eid ett par svs.Jeg vet også at det alltid vil være noe som er bedre.Jeg synest ikke fotball blir det rette å sammligne med.
    Mvh bigtor

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det var jo en påstand han som begynte tråden kom med at svs var det beste og det er noe jeg ikke kan være enig i etter selv å ha eid ett par svs.Jeg vet også at det alltid vil være noe som er bedre.Jeg synest ikke fotball blir det rette å sammligne med.
    Nå er det vel like før du oppdaterer din egen tråd med diagrammer fra frekvensresponsen med 2 Magnat SUB'er ?

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •