Vurderer å bytte ut de bakre høytalerne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å bytte ut de bakre høytalerne

Hei. Har 2 stk Dynavoice F6 høytalere som fronter og 2 stk Dynavoice S4 som bakre. Jeg tenkte på dette etter at anlegget var kjøpt at det kanskje var dumt å kjøpe så små bakre høytalere når jeg har mer enn god nok plass til å ha F6 foran også, men er det stor forskjell? Jeg ser på flere av de mer proffe hjemmekinoene her på forumet og det er ofte små bakre høytalere som henger på veggen. Kunne noen forklart litt om en ikke så veldig kresen person vil merke stor forskjell ved å bytte ut de bakre høytalerne til to F6 høytalere i stede?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet til større bakhøytalere av den enkle grunn at Proson(møkka)-forsterkern min sender så lite effekt bak at jeg måtte ha noe med høyere følsomhet for å få lydeffektene på plass.Hadde jeg hatt en kraftigere forsterker,tror jeg neppe jeg hadde hengt 2x 22kg påveggen bak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du under middels interessert tror jeg ikke det har noe for seg! For det blir ikke stor forskjell. Du vil antageligvis få litt fyldigere lyd bak, kringlyd og effekter vil bli noe bedre pga av at du får nøyaktig lik signatur i alle høyttalerene. For de som er mer enn middels interresert så kan det være veldig avgjørende.... og det ser vi på dem som har større og dyrere anlegg....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det var det jeg trengte å høre Da går jeg heller for noen stativer så jeg får plassert høytalerne litt mer riktig, ser litt bedre ut også Har murvegger så har nå hengte høytalerne i taket :S ser ikke spesielt pent ut heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •