Gamle JBL trenger nye basser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamle JBL trenger nye basser

Eg har fått noken gamle JBL høytalare der ophenget rundt bassane var råtna vekk. diskantane var grei nok og mellomtone, så eg trenger bare basser. Det er 2x8" i kvar høytaler. Kassene er på 124 liter inni. I delefiltere er dei seriekobla slik at det blir 4 ohm. Økonomien strekker ikkje så langt så eg trenger eit par råd!
    Eg har sett litt på Peerless sls 8" men det blei litt dyrt med 4 slike...
    prisen bør vere under 600,- per stykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å reparere de som er ødelagt?
    Er det skumopphenget til membranene som har råtnet opp, så lar det seg ganske enkelt fikse. Det kan du til og med klare selv. Jeg har gjort det på mine høyttalere, og det var veldig enkelt.

IMM
    også eier av JBL

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan gjer eg det da? har du link?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken snill person har gitt deg disse høytalerne da?:-D
    Velkommen til de halvdøves forum!

Han som annonserer i BA på rep. av element sku ha 800,- pr stk......
    Var det søavebass,el to vanlige element i de?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo deg da ja.... Det var ikkje slave som du trudde. Eg har skifta kabel nett og reingjort dei. Det var eit tjokt brunt lagg med eit eller anna på dei, og lukten......ikkje min smak.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he farge og lukt er fin kombinasjon av røyking og en hannkatt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp nytt oppheng for eksempel hos Official Speaker Repair Site - Orange County Speaker Repair and Sales - SpeakerRepair.com
    Det er veldig enkelt å skifte oppheng, og koster ikke mye.
    Billig og grei løsning. Det er enda bedre å skifte hele elementene eller å rekone de du har, men det er mye dyrere selvfølgelig.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg bytta nettop kantoppheng på noen Infinity Reference Five jeg kjøpte forrige helg, bestilte hos Dahlens Elektronikkservice, Tlf:67062130, spør etter Eirik, kjøp med lim og shims, shims bruker du for å sentrere spolen i magnetgapet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk!! er svært taknemlig!! skal kanskje spare penga på ein SvS sub....bare elsker SvS

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre selger Dahlens bare kantoppheng til Infinity, prisen var ikke avskrekkende - 50,- 60,- kr. + moms pr. stk.
    Lurer på om et oppheng feks. 10" beregnet til Infinity også kan brukes til feks. en 10" Advent element - spurte om dette, men de viste ikke. Uansett er der noen som vet om andre som selger kantoppheng?
    Hva slags JBL var det forresten du fikk? Sitter bl.a. på ett par L-100 selv, denne spiller meget bra og er ikke vanskelig å drive. L-100 var nok en av de mest vellykede høytalerne til JBL.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen JBL LX66. Eg har skifta kabel nett på dem. Eg har aldri hørt høytalerene i god stand før, men håper dei blir bra. Har lyst til å selge dem etterpå, vist det lar seg gjøre. Er ikkje heilt sikker på om eg vil invistera i dei no, men eg skal få dei i tipp topp stand ein gong! Selfølgelig vist prisen er lav kommer eg til å gjøre det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på pris på element hos Dalens? Trenger ikke være så dyrt. Tror de skulle ha ca. 350,- + mva for en 8" til noen Infinity høyttalere jeg hadde for et års tid siden. Kan kanskje bli relativt rimelig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av psb stratus gold
    Desverre selger Dahlens bare kantoppheng til Infinity, prisen var ikke avskrekkende - 50,- 60,- kr. + moms pr. stk.
    Lurer på om et oppheng feks. 10" beregnet til Infinity også kan brukes til feks. en 10" Advent element - spurte om dette, men de viste ikke. Uansett er der noen som vet om andre som selger kantoppheng?
    Hva slags JBL var det forresten du fikk? Sitter bl.a. på ett par L-100 selv, denne spiller meget bra og er ikke vanskelig å drive. L-100 var nok en av de mest vellykede høytalerne til JBL.
    JBL L100 var den modellen som virkelig gjorde JBL kjent over hele verden, og er pr dato JBL's mestselgende modell. Med det som utgangspunkt er det nok en vellykket høyttaler.

Når det gjelder det lydmessige er det en annen sak. L100 har en "boom" bass, en "rå" mellomtone og en tilbakertukket diskant, og er ikke linjær i det hele tatt. Den ble utviklet for å låte "tøft" på datidens rock, og falt derfor MEGET godt i smak blant folk flest. Det var ingen annen høyttaler på den tiden som kunne matche L100. Senere vet vi jo hva som skjedde.

Personlig liker jeg fremdeles L100, og om noen har et par til salgs er jeg interessert. Må inrømme at jeg skal bruke dem til bakhøyttalere.

Rolf

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vere eg trykker in noen sammi greier fra eltek, men da sparer eg heller penga

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har noen billige 8" på Eltek som slett ikke er så dumme med tanke på prisen. Du får iallefall en del lyd for pengene, og det kan godt være at de ikke er så langt fra den kvaliteten osv. som sto i høyttalerne fra før. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    De har noen billige 8" på Eltek som slett ikke er så dumme med tanke på prisen. Du får iallefall en del lyd for pengene, og det kan godt være at de ikke er så langt fra den kvaliteten osv. som sto i høyttalerne fra før. :-)

Du kan være helt sikker på at JBL bassene er vesentlig bedre enn ovennevnte og har helt andre parametere. Reparer eller få tak i nye originale er eneste alternativ.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Du kan være helt sikker på at JBL bassene er vesentlig bedre enn ovennevnte og har helt andre parametere.
    Dersom alternativet er Sammi eller ingenting vil vel Sammi være det beste?

Enig i at originalelement sikkert er bedre enn Sammi. :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for råd, men da ikkje sammi mer i mine planer om dei høytalerene! den speaker reapers er den eg trur eg kommer til å bli valgt! skal kanskje sende mail i neste veka

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx66

jeg har et par JBL LX66 er det noe som vet hvor man kan få tak i elemnter til de høytalerane?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan høre hos Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no de har JBL i porteføljen mener jeg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •