B&W Bør jeg gå for dette? "Haster" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ok Ok Ok

Vi holder oss til samme serie, hva med dette:

B&W:

Front - 602.5 S3 | Gulvstående gir mer trøkk (spiller høyere), klarer og fyldigere lydbilde

Rear - DS6 S3 | Dipole høytaler, Spiller 2 veier som gir bedre plasseringsmuligheter og er THX godkjent.

Center - 600 S3 | Jo større jo bedre på grunnlag av at Front høytalerene er ganske dominerende.

SUB - ASW 650 | Gå opp til et 12" element på grunnlag av at de vil fungere bedre ved filmvisning og at Front høytaleren igjen gir såpass god bass alene at de kan bli for dominerene med bare 10"

Pris: 20 300 ,- (max) (kilde: Hi-Fi Klubben A/S

Jeg er klar over at dette ligger i et dyrere prisklasse enn hva du har sett deg ut, men så får du mye for pengene, kan eks bytte ut REAR med 600/601/602 S3 som egentlig er stativhøytalere og ikke en Bak/Surround høytalere, men som seff er fult bruklig og er billigere, bare å velge en etter pris (ca 3 - 4k) istenden for 6k liksom.

Så vil jeg heller anbefale deg en DENON hjemmekinoreceiver som yter over 75W pr kanal. (fra 3k og oppover)

Et anlegg bør prises uten forsterker syns jeg, som jeg har sagt tidligere er det den som skal styre alle høytalerene dine. ikke høytalerene som skal styre forsterkeren liksom.

Lykke til

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

602,5 vs 602

602 har da større basselement enn 602,5?! Eller er gjør det større kabinettet opp for det? Uansett om 602,5 har mer fylde og bass, tåler 602 mer juling og kan spille høyere pga større basselement:-D kabinettet har da ikke noe med volum (db altså) og gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm du gir meg virkelig noe og tygge på !!!
    kommer plutselig opp i 27000.- her. men mange takk lell.....

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større kabinett utnytter elementet MYE bedre enn mindre kabinett.
    vil også påpeke at i et hjemmekinosystem hvor du skal kjøre med aktiv sub er det ikke vits å gå for "store" elementer i Front-settet, for bassen er det jo SUB'en som skal stå for uansett.

Og med større kabinetter kan du spille høyere og vil yte mer dB

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    Større kabinett utnytter elementet MYE bedre enn mindre kabinett.
    vil også påpeke at i et hjemmekinosystem hvor du skal kjøre med aktiv sub er det ikke vits å gå for "store" elementer i Front-settet, for bassen er det jo SUB'en som skal stå for uansett.

Og med større kabinetter kan du spille høyere og vil yte mer dB
    Fordelen med gulvstående kontra stativhøytalere er at de kan spille litt dypere i frekvensene. De fleste er også enige i at en må betydelig opp i pris på gulvstående for å få samme lydkvalitet som en har på stativhøytalere.

Forslagene ser fornuftige ut, men B&W sine dipole bakhøytalere spiller ikke spesielt bra og lydmessig vil de skille seg ut fra frontrekken. Bruk litt mindre penger på bakhøytalere og prioriter senter. Min erfaring med bakhøytalere er at dette ikke foringer lydkvaliteten hvis en velger et annet merke.
    Hvis en ser på "minhjemmekino" er det få blant topp 6 som har samme merke i front som på bakhøytalerene.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er:
    602 front
    LCR 600
    601 bak (det er 200 kr forskjell på 600 og 601 så ser ikke poenget i å ikke gå for 01)
    Jeg ville ikke valgt en B&W subb. er det film du prioriterer ville jeg helt klart gått for en SVS subb eventuellt en XTZ hivs du ikke har så mye penger.
    på forsterker siden ville jeg sett litt ann, denon er ikke spesielt strømsterke, hva med Harman Kardon? de er vanvitig kraftige. Men jeg kjører selv Denon på B&W og det funker fett det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye bra forslag her....
    men det er som sagt pengene som styrer hvordan det blir.....dessverre.....
    big T har du noen linker på XTC og svs subber???

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til L-Sound!
    Surround.no
    Syns B&W sub spiller bedre enn Xtc.

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du ikke finner noe i bruktmarkedet, da?

Kjøpte selv et komplett B&W høyttalersett (604 S2 fronter, 602 S2 bakhøyttalere og LCR6 S2 senter) rimelig for ett års tid siden. Fikk også med stativ til bakhøyttalerne og noe kabler i prisen.

Kan forøvrig bekrefte at 602-ene sparker temmelig godt i fra seg, og om du skal kjøpe en sub i tillegg burde de fungere godt til filmbruk. Men til musikk synes jeg selv at det er greit med 604 for det "lille ekstra".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par 601 S3 og en ASW600 på en NAD T742.
    Det er svært lite bass i 601, så om du vil ha litt mere trøkk og fylde tror jeg 602 skal være bra for deg. Ellers vil ASW600 gi deg resten hva 601/602 mangler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale B&W DM309 som fronthøyttalere, (5k) har dem selv og er strålende fornøyd. Hvis jeg husker riktig, ble det sagt i en test i Lyd og Bilde, at de står ikke mye tilbake for DM603 S3. De er gulvstående, og har godt trykk. Bare en liten anbefaling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv dette

Hva med et slikt oppsett: AVforum.no - kenare's hjemmekino ? Du må nok sprenge budsjettet litt men det er jo vanlig i disse dager. Jeg vurder å selge da jeg har lyst til å prøve infinity kappa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok min samboer flytter ut hvist jeg sprenger budsjette mer en det som er gjort til nå...
    Har nettopp kjøpt samsung q7 50"...Fruen i huset er ikke så veldig bli akuratt for det da.
    Har montert den i kveld mens fruen er på jobb. hehe,,,,, .. driver og bygger meg et kino rom i kjelleren også så jeg må nok holde meg rundt 20000.- max 25000.-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si at jeg ikke er enig i alle som sier at LCR600 nødvendigvis er bedre enn LCR60. Jeg har hørt begge to i flere forskjellige oppsett, og har konkludert med at i omtrent halvparten av oppsettene har LCR60 gjort en bedre jobb!! Jeg har faktisk blitt noe overrasket over dette selv, og har egentlig ingen annen god forklaring enn at matching er viktigere enn størrelse/pris!!

Her er mitt forslag:
    Front: B&W 602,5 s3 - 602,5 fordi det er en gulvstående modell med mer dybde.
    Bak: B&W 600 s3 - 600 istedenfor 601 fordi de er enklere å henge på vegg
    Center: B&W LCR60 - forklaring ovenfor, og jeg tror den passer bedre til 602,5

Sub: Tja, ASW675?? den blir nok noe dyr. Kan jo teste ut XTZ - tror en slik skulle fungere fint her!!

Reciever: Denon AVR-2307

Usikker på totalsum på denne men...

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0