To subwoofere til under 7000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To subwoofere til under 7000kr

Jeg har bestemt meg for å utvide anlegget litegrann, og har i den forbindelse tenkt å kjøpe meg to subber. Har hatt en til nå, men før på en måte ikke til et jevnt "dekningsnivå" i stua pga. møblering o.l. Den subben jeg har nå er forsåvidt grei nok, men kunne tenke meg noe kraftigere saker (Og så skal jeg bruke den gamle subben til et stereoanlegg i et annet rom.) De skal dermed så og si utelukkende brukes til film/ konsert-dvd-er.

Stua er ca. 30kvm, avlang (omlag 7x4,5 meter vil jeg tro) med anlegget på kortveggen.

Målet mitt er altså å finne to subber til ca. 7000 kroner. Har kommet opp med noen alternativer:

1. 2 ganger XTZ 12-tommere. Fått mange godord i tester, og av enkelte her og på andre forum. Hadde egentlig bestemt meg for disse, men ble litt usikker da jeg leste om ganske mange som har hatt problemer med disse. Tenker da på døde forsterkere ved ankomst elller etter kort tid,varmgang, ødelagte elementer, dårlig strømledning osv. osv. Vil gjerne ha noe som varer, og synes ikke dette virker så lovende... Dessuten er det vel en del her på forumet som mener den slett ikke er noen god sub (jf. omtalen/diskusjonen i test-kategorien)

2. 2 ganger Cerwin Wega 12-tommere. Disse vet jeg ingenting om utenom at de er stygge og billige

3. Kjøpe to brukte subber (like da selvsagt). Har her tenkt på PSB Subsonic 12 eller Paradigm 1200 (et eller annet). Hvordan står disse seg mot XTZ og er det ellers noe annet brukt i prisklassen som kan anbefales.

SVS kunne jo også vært aktuelt bortsett fra at det sprenger budsjettet fullstendig selv med den billigste modellen.

Håper på litt hjelp fra mer "erfarne fjellfolk" på subområdet....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan fort klare å få tak i 2 brukte svs pb-10 til 8000 kr tilsammen, det er vel ikkje å sprenge budskjettet? det ej har gjort..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt subsonic 2i, og junior har en CV CLSC 12S, men jeg tror nok at du vil få et mye bedre resultat med f.eks. 2*XTZ. Hab som junio køpte CV av byttet til XTZ, og mener at det var en klar forbedring, strammere vbass pluss at den gikk en del dypere. Hvorvidt den nye kunne spille høyere var han ikke sikker på da, men så ikke bort fra det.

2*SVS PB10 vil nok spille enda høyere og dypere, men det er vel (om enn delt) enighet om at XTZ sub'en gjør seg litt bedre til musikk, men SVS er best på film.

Finnes jo en del tråder om dette også da:-)

Lykke til med valget.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Klipschen ser lovende ut:-)

Har vært "inne i" en KSW 12, og den synes jeg så "spinkel" ut sammenlignet med an del andre sub'er. Ville heller satset på 10" fra XTZ i tilfelle.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med 2 xtz tror jeg ikke du vil få problemer med bass av noe slag såfremt du kalibrerer de riktig.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Finnes jo en del tråder om dette også da:-)
    Joda, enig i at det er endel liknende tråder....
    Jeg hadde som sagt nærmest bestemt meg for XTZ, men jeg er bekymret over kvaliteten eller driftsikkerheten om du vil når såpass mange rapporterer problemer etter så kort tid.
    Så spørsmålet er egentlig om XTZ er overlegen de mer tradisjonelle merkene man kan kjøpe brukt slik at det er vits i å ta risikoen på en evt. dårligere kvalitet (Kronglete formulert....)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller bygg selv!
    modul og element på tilbud hos eltek.
    ELTEK AS
    ELTEK AS

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde strømkabel problemet min XTZ sub, som igjen førte til at forsterkeren ble veldig varm. Surround.no sendte meg ny kabel med en gang, og etter det har det ikke vært noe problem av noe slag (fikk beskjed om at disse problemene var ordnet opp i på nyere subber). SVS har også hatt forsterkere og elementer som ikke har holdt topp kvalitet, etter hva jeg har lest på forumet her.

Det viktigste av alt er at forhandlerene er seriøse og ordner opp med en gang, det har i alle fall L-sound bevist at de gjør. Surround.no og XTZ er også veldig opptatt av at kundene får god oppfølging og service, har bare lest god ord om dem også! Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for kvaliteten eller service dersom det skulle dukke opp problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •