Audio Physic's høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Physic's høyttalere.

Har lest mye bra på på forumet og eller rundt på nett om dette merket, og har blitt litt sugen etter info. Men synes at det er mest de dyrere sakene fra dette merket som får spalteplass, og disse passer ikke helt min student lommebok

Men heldigvis har de modeller i de rimelige klassene og

[audio physic] - no loss of fine detail
    og
    [audio physic] - no loss of fine detail

Noen som har noe lytte erfaring med disse kontra noe av det andre i prisklassen 10-14k? Negative, positive sider?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke hørt på de modellene du linker til, men har hørt på endel forskjellig fra modellen Tempo og oppover. Spesielt de nye modellene passer min smak veldig godt. Har du mulighet til å høre på de?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til på vestlandet, og det er svært sjelden jeg er i oslo så det kan bli vanskelig med det første.

Disse modellene du har hørt er endel over de jeg nevner i pris, så de er vel sikkert endel bedre enn de jeg snuser på.

Men hvordan vil du beskrive Audio Physic lyden? Er det en rødt tråd lydmessig mellom modellene eller er det store forskjeller?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrøm at e itje har hørt noen av dem..
    Men hørt en liten bokhyllevariant og Virgo III (i bergen).
    Har forstått det sånn at de har gått bort fra den klassiske lyden som var enormt rom, oppløsning og holografi til en litt mere musikalsk variant. Mye pga at de fikk en ny sjefsingeniør. Fortsatt ett bra merke iflg anmeldere. Tror uansett det beste er å høre den selv, og ettersom jeg vet har Hi-fi centeret de..
    Til og med noe på tilbud Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Var jo et par aktuelle ting på tilbud der

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke detaljene rundt endringen de har gjort i selskapet, men den nye lydsignaturen stemmer godt med det Bguarden sier. Tidligere brukte de ringradiator på de fleste modeller. Veldig oppløst og detaljert, men veldig slitsomt om det ble matchet feil. Enkelt sagt var kan de være ganske kresne. Nå har de fått en lydsignatur som er langt mer allround, og easy too like. Scorpio er i allefall utrolig morsom, og det var like før jeg kjøpte denne selv. Den nye tempo ligger i en prisklasse der den har mange gode konkurrenter, men den har en veldig behagelig lyd. Audio Physic er generelt veldig flinke til å lage høyttalere. Jeg syntes dog de kunne brukt litt ekstra tid på å lage noen skikkelig gode senterhøyttalere og bakhøyttalere for å tilfredstille oss hjemmekinogale. Ser ikke bort i fra at jeg en gang i fremtiden kan ende opp med Audio Physic.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker i alle fall som om de har taket på byggekvalitet og finish, det betyr jo også noe når man eventuelt skal dra noe sånn inn i stua. Meget flotte å se på uansett modell. Men nå har ikke jeg sett de i virkeligheten enda da. Og at man kan velge mellom 6 forskjellige finisher er også et pluss.

Men er det ingen her inne som har hørt disse? Er litt redd for at de kan være litt bass svake.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at de er ganske så "lette" mht bass.
    AP har ikke noe rykte på seg for å være noen bassmonster..
    Men det vil jo gjøre ting lettere for deg når det gjelder å få de til å spille godt sammen med en sub.. For det tror jeg du trenger. Iallefall til filmen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN: En allrounder er det jeg er på jakt etter. Spiller mange typer musikk, alt fra Bjørn Eidsvåg til Metallica og Black label society. Og jeg hører ganske mye på musikk, så slitsomme ht er uaktuelle. Beroligende det du sier i innlegget ditt! Hvilken musikk hørte du på Audio Physics? Noen spesiell type musikk de liker/ikke liker?

BGuarden: Sub vil mest sannsynlig bli kjøpt inn etter jul, men planen er ikke å bruke disse ht i en hjemmekino. Blir stereo på meg, men selvsagt vil man jo se en film en gang i blant, og da kan det som du sier være kjekt med en sub som tar unna.

Har et par andre kandidater som også er aktuelle, men har ikke lyst til å dra de inn i denne diskusjonen. Men de nevnte Audio Physics høyttalerene befinner seg i en prisklasse der det finnes MASSE bra, så å få noen innspill her fra noen som har hørt disse ville muligens hjelpe meg med å danne meg et vagt bilde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Spark 5?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner godt til Spark (disse ble byttet til AP Scorpio i høst). Opplever Spark som en meget god allroundhøytaler som er veldig "musikalsk". Forholdsvis lett å matche, og har en høy "morrofaktor", selv om det ikke er noe "bassmonster" (ønske om noe dypere lydbilde er noe av årsaken til byttet til Scorpio). Litt info finnes også her (selv om disse er på v3): audiophile.no. Ved siden av førsteklasses byggekvalitet, et detaljert og oppløst lydbilde - og ikke minst en musikalitet som ihvertfall apelerer meg, så kan en lytteøkt eller fler anbefales med AP:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

audio physik

hei.
    skulle jeg anbefale deg adio physic høytalere til ca 14000.- du skrev?
    så må det være virgoII har hørt den mange ganger de låter fantasisk..
    tror de ligger omtrent på det pris nivået brukt.
    låter himelsk med adyton . krell...
    men tror også primare skulle passe bra der...
    mvh rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •