Reciever + fronter til kr 6-7000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever + fronter til kr 6-7000,-

Hei.

Etter nermere 70 timer med prosjektoren føler jeg det er på tide å oppgradere hjemmekinoen min med skikkelig lyd! Har til nå brukt et lusent Creative dataanlegg som absolutt ikke holder mål.

Planen er å nå først kjøpe en skikkelig 5.1-7.1 forsterker, og skikkelige fronter til 6-7000kr, og siden oppgradere med senter og bakhøyttalere (kommer til å finne noen billige senter og bakhøyttalere så lenge).

Problemet mitt er at jeg ikke aner hva jeg bør gå for, hverken av forsterker eller høyttalere. Har jo lest litt rundt på forumet her, men vet ikke hvor mye klokere jeg har blitt.

Høyttalerene skal i hovedsak brukes til film, men også en god del musikk. Går for det meste i rock og metal hvis det skulle hjelpe å vite. Jeg kan jo komme med noen forslag selv så kan dere få kommentere/komme med andre forslag:

Forsterker:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed
    Har lest litt rundt om denne forsterkeren, og det virker som mange er positiv til den. Innspill? Noen andre jeg også burde vurdere? Husk at prisen ikke bør være så mye høyere.

Høyttalere:
    Her er jeg veldig usikker siden det er så mye å velge i og ta stilling til. Men har tittet litt på et par de selger på Surround.no.

http://www.surround.no/product/6967/...ort_farve.html
    Hørt mye skryt om Dynavoice, at man får mye for pengene. Men det jeg stusser litt på er at basselementene bare er 5,25". Blir det sån at man bør ha sub i tillegg med desse?

http://www.surround.no/product/6967/...Z_99_W2MT.html
    Virker jo som gode høyttalere dette også.

Kanskje en litt unødvendig tråd (?) men jeg har ikke klart å komme frem til noe. Håper noen kan kommentere produktene jeg vurderer eller komme med andre forslag. Takker på forhond

Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Tips til nybegynneranlegg

Jeg vet ikke om du kjenner til merket Tannoy, men dette er verdens eldste eksisterende høyttalerfabrikk (Skottland), som har et stort og allsidig sortiment.

Jeg kan f.eks. tenke meg at serien Fusion (som har fått gode kritikker) kan være en bra start på et ordentlig 5.1-oppsett. På denne siden: Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! finner du informasjon om produktene.

Av forsterkeralternativer så vet jeg at kombinasjonen Yamaha og Tannoy klinger meget harmonisk sammen. Du kan vurdere om noen modeller i den nye -59 serien (se f.eks. info og spec's på disse på komplett.no) kan være noe for deg. I jamførbar prisklasse ser det ut som om Yamaha gir flere kg surr.forsterker pr. investert krone sammenlignet med Pioneer. Sjekk ut dette selv for sikkerhets skyld. Begge merkene er blant de ledende innen hjemmekinoforsterkere og utviklingen av disse.

Budsjettet ditt rår du over selv, men styr unna de aller billigste surr.forsterkerne (spesielt hvis det er en ny modell). Vekt på denne type produkter er ellers en god indikator på byggekvalitet og krefter.

Mvh 777

Newcomer Saknet sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 1999,- for min reciever, og synes jeg har fått mye for pengene. Vurderte den pioneer'en du linker til, men falt til slutt på yamaha. Har ikke så stor stue, men med ett par Dynavoice F6, Dynavoice Magic C4 og Gale 4020 fylles rommet med godlyd. Har brukt ca. 8000 på min "hjemmekino", men synes det lyder xxx ganger bedre enn ett 5000,- "elkjøp 5.1 system".

Vil anbefale deg å sjekke ut Dynavoice, du får mye for lite penger!

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Jeg skal vurdere litt hva jeg skal velge av Yamaha og Pioneer forsterker (virker som det er de to merkene som er aktuelle i denne prisklassen). Av høyttalere har jeg fått litt sansen for Dynavoice Challenger M85. Hører mye bra om desse. Men har iallefall en uke til i tenkeboksen før jeg kan bestille, så det er bare å komme med forslag :-D

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok anbafale Pioneer fremfor Yamaha, Pioneer er nok litt bedre på utsyr og ikke minst lydkvalitet. Kjøper du Dynavoice F6 får du flere par til sammme prisen for de andre du linket til. Selv har jeg 3 par F6 på en Denon 2805, dette spiller helt konge synes jeg, mye bedre enn forventet !!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •