Trenger tips til nye høytalere (5.1)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til nye høytalere (5.1)

Har per i dag patos basic 5.1 serie. Er vel egentlig på utkikk etter noe med litt mer dynamikk! har et kinorom på ca 16kvm. Bruker en svspb12 plus/2 sammen med patosene. Er egentlig åpen for stativ/vegg monterte høytalere i front også. Syntes patosene blir veldig store & stygge. Føler også at centeren er noe "liten" må stille denne veldig opp i forhold til mine andre høytalere selv etter full romkorreksjon. Dialogen/effekter fra center blir liksom uansett for lav. Tenkte også litt på det nye b&w settet, med kun cm-1 front og bak(var det det de hette?) men her var centeren også litt tam(utifra det jeg leste på hjemmmekino vel å merke). Har også lest at klipsch er veldig bra til film, men vet ingenting om disse. bruker en yamaha rxv-4600 til å drive disse. Fint om noen har noen inspill tenkte å bruke mellom 10-20.000. Kan sikkert gå litt over, eller under, hehe.
    Bruker rommet mitt til ca 70%film 20%dataspill og litt musikk(iron maiden osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei, du.
    Jeg ser at du er på jakt. Høstjakta er vel nå forlengst innledet...

Jakten din består altså i å finne noe som er mindre synlig, men med mer dynamikk? Hmmm....

Siden ditt kinorom er på bare 16 kvm, og at du, ifølge eget utsagn, betrakter dine Basic-høyttalere som store og stygge, så hadde det jo kanskje passet med stativhøyttalere både foran og bak, samt en matchende senter for perfekt kringlyd. Dynamikk, herunder opplevelsen og definisjonen av dette tror jeg er veldig subjektivt.
    Jm lab's Chorus S-serie, som nå er på vei ut, kan kanskje være et alternativ. Modellserien har jevnt over fått veldig bra kritikk (bl.a. i HiFi&Musik i Sverige). Siden dette er utgående modeller, kan du helt sikkert gjøre et godt kjøp nå. Importøren heter HI-FI Huset AS :

Klipsch, som du nevner, kan sikkert også være et alternativ, i hvert fall på film - og sikkert også til din musikksmak. Såvidt meg bekjent fungerer kombinasjonen Focal JM lab + Yamaha-forsterker bra.

Det finnes mange alternativer der ute.

Mvh 777

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pene høytalere, den nye serien(som jeg forstod på jmlab fransk side) så meget bra ut, Chorus V serie, eller.no Noen som har hørt noe om disse?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal

Jeg ville ha sjekket ut muligheten for å kjøre Focals nye serie med 1007 Be høyttalere. Disse er meget pene å se på og viktigst av alt de låter bra.
    Jeg benytter disse som bak-høyttalere i mitt 5.1 oppsett og de fungerer utmerket. Jeg har også en Yamaha RX-V4600 som motor i oppsettet. Med denne løsningen får du en skikkelig smak av HighEnd utstyr og neste gang du skal gjøre oppgradering slipper du å tenke på høyttalerene.
    Ring André (på HiFi huset - Jar) og fremlegg problemet ditt. Dere blir sikkert enige om en vei ut av uføret.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    electra serien ser jo helt fantastisk ut i mine øyne, ser også dyr ut ser ikke no pris på sidene der. Jeg får ringe å høre med de

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med bose serien??

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, de plastikk boksene der er vel ikke noe for meg. Dessuten har jeg allerede en pb12 plus/2. Tenkte jeg fortsatt skulle bruke denne og bose + svs klinger ikke helt i mine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg være enig i..
    Har selv dette oppsettet,se link nedenfor..
    Det får du for ca:25000,men du har jo sub fra før så da blir det 6500 lavere pris..
    Er KNALL fornøyd er jo bare å dra å høre på hi-fi klubben..
    Det annerkjente magasinet What Hi Fi kåret nettopp nå dette anlegget til Årets 5-1 kanal i priskatogorien opp til Ca 80000..

http://www.dali.dk/admin/images/WHFawards06DALI5.1.pdf

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Veldig pene høytalere, den nye serien(som jeg forstod på jmlab fransk side) så meget bra ut, Chorus V serie, eller.no Noen som har hørt noe om disse?
    Har hatt den forrige Chorus-serien, Chorus S, og de er veldig bra for pengene. 1007 som anbefales her er helt konge, men avhengig av budsjettet ditt kan det bli dyrt. Men Andrè fikser det nok opp med noen bra høyttalere. Eventuelt hvis du har råd til 800 V-serien osm kom akkurat, de skal visst spille bra og ha kongebass. Focal er deilige høyttalere og matcher bra med Yamaha som gjerne ikke er for ivrige i toppen. Bose ville jeg styrt unna, føler de har en tendens til å spille dårlig for pengene, og små kasser med små elementer har fysiske lover å stri med som gjør at volum og fyldighet er begrenset.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1007 ble vel kanskje i dyreste kaget ja, kan jo selvfølgelig ta det i steg den nye serien de viser frem på siden sin ser jo også veldig bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket ut denne??
    http://www.dali.dk/admin/images/WHFawards06DALI5.1.pdf

Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    1007 ble vel kanskje i dyreste kaget ja, kan jo selvfølgelig ta det i steg den nye serien de viser frem på siden sin ser jo også veldig bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dali settet så gromt ut!

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et bra tilbud på Klipsch 35 serien og slo til, og der er det dynamikk så det holder ihvertfall. Eneste problemet er vel at de blir litt større enn stativhøyttalere i front. Har også yamaha, og dette låter knallbra, selv om jeg savner noe effekt.

Du skal kunne få en pakke med f.eks RF82 som fronter, og tilhørende senter og surroundhøyttalere til rundt 20 tror jeg. Så kan du alltids gjøre et knallbra kjøp av sub til en rimelig penge på avtorget.

Jeg er ihvertfall storfornøyd, og bruker også anlegget til ca 70% film, og ellers står vel noe musikk og summer resten av døgnet. Kan anbefale deg å finne en lokal forhandler å bruke en halvtime i sofaen der, du kommer til å få bakoversveis ( forutsatt at du har hår )

Edit: ser forresten at du hadde sub, så da er vel ikke det aktuelt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en surround løsning med Focal 800v-serien ville være bra. Det hadde jeg siktet meg innpå hvis jeg skulle gått surround fra scratch i dag, og med Yamaha elektronikk fra før av er det nesten et lettere valg.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg venter på den ja, ser jo fantastisk ut. hadde vært topp å karret seg til et lytterom å få hørt på de. Vi får vente litt til, selv om klipsch også er meget fristende. Er jo tross alt mest for film

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •