Dali Concept 10 vs Dali Ikon 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 10 vs Dali Ikon 7

Hvilken av disse ville dere valgt i et 5.1 oppsett?
    Med en pioneer vs-ax3 receiver...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slupx
    Hvilken av disse ville dere valgt i et 5.1 oppsett?
    Med en pioneer vs-ax3 receiver...
    begge to er relativt tung å drive. men concept 10 kan eg nesten garantere deg at du ikkje klarer og drive skikkelig med din nåværende reciver.

men hvilken av de to du skal velge kommer jo mya ann på hva du hører på.

eg har selv concept 8, og det spiller vanvittig bra. men eg har vsx-915 men effekt trinn( nad c272 ), og det tror eg du også vil trenge.

min meninjg
    concept 10: er ein litt meir party høytaler, spiller vanvittig høyt og har masse bass, og den har stål kontroll på bassen.
    den er ikkje så oppløst og så detaljert så ikon, men etter min mening detaljert nok.
    eg var på hk i oslo og sammen ligna concept 8 og 10, og det var ikkje så stor forskjell på de to( men nå var dette en VELDIG dårlig demo også ) men eg endte vertfall opp med concept 8. eg hadde kjøpt concept 8 frem for 10, med mindre du har et veldig stort romm. den vil du nok klare og drive med din nåvørende forsterker.
    spiller veldig bra på pop og rock, men ikkje så bra på "rolig".
    men hk selv sa at concept serien var den beste alround høytaleren de hadde, den spiller generelt veldig bra.

Ikon 7: ikkje så mye bass som concept 10, men nok bass, den har vel kanskje enno meir kontroll på bassen.
    den er mykje meir oppløst og detaljert.
    vil tru at den er spiller best på "rolig " musik, akusistisk osv, ikkje så godt på rock/metal.

det kommer som sagt ann på hva du skal bruke den til.
    men det er ikkje uten grunn at de fleste som har vurdert concept 8 og 10, har endt opp med concept 8.

skal du bygge ut til souround er dette billigere med concept serien enn med ikon serien.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg gløymte og si at conceot serien har en litt dominerende diskant, litt vell dominerende kanskje.... hindrer av ogtil å kunne spille vanvittig høyt...må bare nøye meg med høyt..hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg effektforsterker, men akkurat nå er det viktigst å få nye høytalere! Bruker anlegget mest til film, men kan si 60%film - 40%musikk..
    OG jeg skal kjøpe meg en SVS sub, vett ikke hvilken enda.

Hvis jeg hadde valgt Dali Ikon 6, og en SVS, ville dette da fungert bra sammen?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du er på rett vei med valg av høytalere da (Ikon 6), jeg har hatt Ikon 7 :-) Angående svs sub til Ikon 6, så tipper jeg at dette ikke er noe problem når du får justert inn subben med tanke på plassering og fase justering. Så når dette er på plass så spiller vel de fleste subber av noe kvalitet bra til de flsete høytalere. Og med SVS får du all den morro bassen du kunne ønske deg til film og musikk, så om du går for denne løsninger tviler jeg sterkt på at du kommer til å angre på det Ikon 6 er heller ikke veldig tungdrevet så den behøver ikke veldig kraftig forsterker, men anbefaler en som spiller bra da, gjerne Thule sin 150 watter, denne har bra med varme i lyden og du slipper at diskanten blir for pågående.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept 10

har nylig kjøpt concept 10 kjører på med H\K AVR 347, funker fint sammen. diskanten blei finere etter min meining i og med at H\K er litt mørk i målet. hørte på dali Concept 10 en kompis har, med Nad 272 på høyt volum var ikke store forskjellen. bortsett fra at diskanten blei litt mer masete.

burde vel kanskje ha litt mer power, noen forslag til en ordentlig effektforsterker:-o , type stereo?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    burde vel kanskje ha litt mer power, noen forslag til en ordentlig effektforsterker:-o , type stereo?
    Rotel RB-1070.

Den har i alle fall JEG i kikkerten.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis valget stod mellom C8 og C10 hadde jeg uten tvil valgt C8. Fikk demo på begge på HFK Lillehammer og forskjellen var nesten irriterende. C8 var enkelt og greit mye bedre. De spilte så godt som like høyt, men med myye bedre bass (les. mer kontroll)

Men i prisklassen +/- 10k ville jeg uansett gått for B&W hvis du ønsker deg HFK-varer

Harald

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva pris er det vi snakker om ang. Rotel RB - 1070?:P tenkte ikke å gå over 6000,-

TonArt • Rotel RB-1070

hehe.. hmm noen som har testa denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv concept 10 høytalere som fronter i mitt 5.1. Men må bruke C372 som effektforsterker. Min personlige mening med disse som surround er at de kanskje er litt "overkill" med 2x 10" basser. Iallefall vis du har en grei subwoofer som dekker d nedre parti

Derfor er nok dali 7 et bedre valg for et 5.1 oppsett. Har selv en kompis som har dem, og kan varmt anbefales.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad C272

Skal teste NAD C272 tel helga,:-D kan hende det blir bra, kan hende det blir dårlig,:???: da det er H\K som blir forforsterker..
    g

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test NAd og Embla

ja da var det gjort! nå har jeg ødelagt mitt budsjett for sikkert par tre måneder... hehe prøvde NAD C272 forleden, ikke videre imponert. diskant ble alt for masete. prøvde Embla igår og kan ikke slutte å glise. noen som veit om noe bra annonser på brukt markedet?? har funnet bare en så langt...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt sent å komme med dette, men men...

Dali Suite 2.8 er noen lekre saker med super lyd. Til mine ører passet de bedre enn den dyrere Ikon 6.

De er heller ikke så kresen på forsterkeri.

Og de har fått masse skryt herinne av litt "kresent" publikum - ihvertfall mere kresent enn mannen i gata

HiFiklubben i Kristiansand har noen par liggende ennå og prisen er veldig god: 5996,- pr par (ord.pris var 7996,-)

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Suite 2.8 Høyttalere

Hi-Fi Klubben Kristiansand
    Markens gate 42
    4612 Kristiansand

Tlf: 38024120
    Fax:
    E-post: kristiansand@hifiklubben.no

Løp å kjøp!

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kanskje litt sent å komme med dette, men men...

Dali Suite 2.8 er noen lekre saker med super lyd. Til mine ører passet de bedre enn den dyrere Ikon 6.

De er heller ikke så kresen på forsterkeri.

Og de har fått masse skryt herinne av litt "kresent" publikum - ihvertfall mere kresent enn mannen i gata

HiFiklubben i Kristiansand har noen par liggende ennå og prisen er veldig god: 5996,- pr par (ord.pris var 7996,-)

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Suite 2.8 Høyttalere

Hi-Fi Klubben Kristiansand
    Markens gate 42
    4612 Kristiansand

Tlf: 38024120
    Fax:
    E-post: kristiansand@hifiklubben.no

Løp å kjøp!
    Veldig enig med deg Asvaberg!Disse Suite 2.8 er noen magikere og leverer utrolig mye hva pris/ytelse angår.Har vel skrevet opp og ned om hva disse er gode for tidligere og orker ikke begi meg ut på det igjen,men jeg anbefaler en lytt av disse på det varmeste

Ps! "kresen"?må vel være meg du sikter til det da,eheh

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida - mener at de fleste her inne som har vært her en stund er litt kresne på lyd..... positivt ment

Nå sikler jeg på en suite 0.8 center................

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det forstår jeg du menerDet betyr jo bare at man ikke går hen og kjøper det første man hører på sier seg fornøyd med det,for så å tape mengder med kvalitet lydmessig.Om man ikke er heldig og treffer spikeren men en gang da,eller kjører planken å velger komponenter som er laget opp mot hverandre.(Jeg har vel noe å lære i den sammeheng.Er ikke alltid det lureste å gjøre det så vanskelig for seg å velge komponenter fra forskjellige merker hva CD-spiller og Forsterker angår:-P)Men er fornøyd nå

Er du ute etter allrounder og kommer over Patos Basic 410 MK1 brukt så er det bare å slå til.En super høyttaler dette også.Men er desverre ute av produksjon::-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •