Dynavoice Definition DF-5 bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Definition DF-5 bilder

Hatt disse et par dager. Førsteintrykket i stereo er meget godt. Åpen og detaljert lyd meg svært god diskant, samt lite farging og ressonans. Diskanten er i tillegg utrolig behagelig og uten irriterende og ubehagelige sibilanter.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Dette så fint ut.. gleder meg til å høre mer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fine ut disse. Hvor kjøpte du dem? Hvilken forsterker kjører du?
    Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker litt på disse høyttalerne selv. Siden man ikke har muligheten til å høre før man kjøper, er jeg veldig intreressert i ditt inntrykk av dem. Hyggelig om du derfor har anledning til å svare på noen spørsmål.

Jeg ser du har en sub, men har du noe inntrykk av bassen i disse kassene. Er den fast og rask? Har den noe dypbass?

Hvilke høyttalere bruker du for referanse? Og hvordan synes du lyden er i forhold til dem?

Hvordan synes du finishen er på dem? Liker ikke helt at det er plastfilm og ikke ekte trefiner.

Blir spennende å høre mer om disse kassene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket benytter jeg XTZ class A100D med Denon DCD S-10MKII. Har hatt svært mange høyttalere siste 2 årene fra prisklasse 50.000 og nedover. bla Nautilus 803, DM 703, Aliante on, Patos Lyric m.f..

Høtalerne som står sammen med Dynavoice på bildet er Epos M5. Svært gode stativere med eksepsjonell mellomtone og luftig diskant, men naturlig nok lite dypbass.

Ekte trefiner på høyttalere til drøyt 3000,- tror jeg vi må se et stykke etter enda

Ellers så er finishen og tilpasningen meget god. Kassen er svært solid og gir et godt inntrykk, terminalene likeså. Fakefineren ser helt grei ut.Var kansje litt lite dempemateriale i kassen, uten at jegt kan identifisere dette gjennom lytting.

Nå har de ikke "gått" mer en 7-8 timer enda, men det er vel ikke annet å si en at jeg tviler sterkt på at det på nåverende tidspukt er mulig å få bedre lyd til den prisen. Bassen er fast dyp og med meget god definsjon, mellomtonen kunne nok vært enda mer åpen, men dette kan jo også endre seg etter ytterligere innspilling, men fullt ut akseptabelt også nå. Diskanten er vel der høytalerne utmerker seg mest. Fyldig klang, fin utklinging, luft og noe av det viktigste for meg...total mangel på skarpheter, SSSSSSS....FFFFFFFF osv....I hate:evil: De bevarer også "roen" på høyere volum noe mange andre rimelige høyttalere sliter med. Eposene har nok noe mer rom og åpenhet i mellomtonen, men taper i bassområdet. Diskanten. er meget god i begge, blir litt smak og behag. Dynavoice har nok en noe mørkere grunntone.

Jeg deler suben så dypt som 45hz, for det lille ekstra i bunn, men de spiller også dypbass på egenhånd

Jeg kjøpte disse "uhørt" av nyskjerrighet. Drøyt 3000 er jo ikke allverden, og ble heller ikke skuffet...

Kjøpte de på surround.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig spennende ut!

Takk for ditt innlegg. Ang. demping så stemmer det at det ikke er all verden av ull i disse. Se også HiFiForum.nu - Min musikanläggning"ny modd " Elac under lupp.

Newcomer Blubbe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan dele suben på 45 Hz med XTZ forsterker?

Hei Sauce 1
    Har selv en XTZ class a100D II forsterker og lurer på hvordan du deler sub'en på 45 Hz? Har akkurat kjøpt sub selv (XTZ 99 W12 som kommer i slutten av april) og lurer litt på hva som styrer hva. XTZ 99 W12 har frekvensdeler fra low til high (frekvensområde 25-180 Hz). Ser at enkelte skriver at de setter forsterker til eksempelvis 45 Hz. Er det noen forskjell på om man stiller det på sub'en eller på forsterkeren? XTZ forsterkeren har jo ikke denne egenskapen, eller?

Lurer også på disse høyttalerne. Har en stue på 37 kvm med himling så det er mye luft som skal fylles med godlyd, tror du Dynavoice Definition DF-5 vil funke her?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man setter bare subbens delefrekvens på 45 hz.
    Du kan også velge oppsettet ut fra om du vil begrense dybbassen til fronterne du har, da må høyttaler kablerne til fronterne gå via subben, eller du fortsetter som du gjør idag, blott at subben hjelper ved f.eks. 45 hz.
    Det leser du om i manualen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Man setter bare subbens delefrekvens på 45 hz.
    Du kan også velge oppsettet ut fra om du vil begrense dybbassen til fronterne du har, da må høyttaler kablerne til fronterne gå via subben, eller du fortsetter som du gjør idag, blott at subben hjelper ved f.eks. 45 hz.
    Det leser du om i manualen.
    Hmm.
    Jeg er i samme situasjon der je kommer til å kjøpe en slik XTZ sub snart. På NAD'en min kan jeg sette delefrekvens. Altså at subben spiller alt under 45 Hz, og at frontene tar resten. Hvis jeg setter denne instillingen på NAD'en så slipper jeg vel å sette noe på subben?
    Alternativet slik jeg forstår det er å ikke setter delefrekvens i NAD'en men bare på selve subforsterkeren, slik at frontene spiller full range men at subben tar bare under den frekenvesen jeg setter.
    Har jeg forstått det riktig at dette er de to mest brukte metodene?
    I tilfelle noen som vet hva som virker best?
    Mine HT har jo 2x8" bass/mellomtone elementer i hver HT så kanskje jeg ikke brude sette restriksjoner på disse for å få en fyldigere bass så langt ned de kan bidra med?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo akkurat det jeg svarede på, i det første eksempel kan du sette delefrekvensen på subben til maximum delefrekvens, receiveren bestemmer jo frekvensen. ( dette gjelder også hvis du bruker LFE fra receiveren,hvis ikke subben har spesiell LFE inngang )
    Les manualen til din receiver, der skal være beskrevet funksjonen av receiverens bass-management, også ved valg av stereo kilder...
    Men ellers er det jo som jeg beskrev.....
    Det er svært vanskelig å sige hvilket fungerer for dig, det handler om personlig smak, rommet og høyttalere, men de fleste liker å kutte fronterne ved ca. 45 hz og da la subben overta. Men til film MÅ du jo ha LFE til subben.
    Har man veldig gode høyttalere, og ikke liker noen delefilter til å grumse lyden kjører man helt normal full-range, da bare med et sett høyttaler kabler til subben også. Da kan denne støtte de helt lave frekvenser.
    Ellers, hvis dette med sub virker som hokus-pokus, da følg signalet i tankerne...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •