Utlån

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Utlån

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utlån

Hei, tenker fremdeles på dette med nytt frontsett, men lurer på en liten sak, anngående utlån av høyttalere.

Jeg vet av erfaring at høyttalere høres veldig forskjellige ut på forskjellige opsett, og ikke minst i forskjellige rom, så før jeg kjøper nye høyttalere vil jeg låne noen sett og prøve ut i min hjemmekino (det blir nok ei lita stund til, for må først kjøpe hus/Leilighet).

Høyttalerne jeg for tiden er interesert i er Dali Mentor, B&W, System Audio Explorer og Audivector. Dali og B&W finnes jo på hifiklubben, SA Explorer finnes på Hifi Center og Audiovector vet jeg ikke hvor jeg får tak i.

Men vet dere om disse stedene låner bort høyttalere før salg?
    Og eventuelt hvor jeg må gå for å få lånt Audiovector?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet noe?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen problemer med å få hjemlån på utstyr. Det kan være at du må legge igjen et depositum, dette er vanlig hvis du er en ny kunde. Hvfis du kjenner pusheren er det ikke noe problem. Hjemlån er vel noe de fleste hifi sjapper operer med, men ikke uoppfordret.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da regner jeg med at det går i boks. Men er det et nytt par, eller demobrukte du får låne da? Med tanke på inspilling.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Okei, da regner jeg med at det går i boks. Men er det et nytt par, eller demobrukte du får låne da? Med tanke på inspilling.
    kjem an på kva dei har inne, og kva du spørr etter

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, vet du hvor grensene går, høyttalere i 20 - 30 000 klassen?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er seriøst interessert i å kjøpe produktet er det nok ikke noe grense på pris.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmelån er en tillittssak - selger er interessert i at du får riktig produkt for deg og dine rammebetingelser, mens kjøper er interessert i det beste kjøpet av alle som tilbyr hjemmelån (fordi alt annet er uaktuelt).
    På denne måten hjelper vi hverandre.
    Selger får vist frem sine varer og om du ikke velger hans varer blir du i alle fall ikke en misfornøyd kunde.
    Kjøper får teste ut hva som passer best i hans forutsetninger. Videre inngir det tillitt å få lånt med utstyret hjem, det betyr at selger mener at dette er "riktig" for akkurat deg. Vi snakker om en klassisk vinn-vinn situasjon her.
    Min erfaring er at de som er fleksible på hjemmelån får god omtale og gode skussmål bla her på AVforum, noe som er verdifult for selgeren.
    Så moralen er: Krev mye og bli fornøyd!

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er jo en ganske god kunde hos Hifiklubben, så jeg håper di vil være sammarbeidsvillige. Og ellers så vil jeg tro hificenter kjeden også vil være sammarbeidsvillige, da di som jobber der (i kristiansand) er rimelig pushete når di ser en som kommer inn døra, og da sier jeg bare at ingen utlån, ingen salg. Det er så langt ifra det samme å høre et sett høyttalere på en primareforsterker eller hk hos dem. med murvegger, i forhold til her hjemme med denon og gips vegger, forhåpentlig vis noen andre vegger når jeg får flytta på meg.

Men så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i audiovektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •