Bygge om B&W Matrix 804

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge om B&W Matrix 804

Heisann,
    har 2 stk B&W Matrix 804(en som liggende senter og en som single surround back) som jeg tenkte jeg kanskje skulle bygge om. Er ikke helt fornøyd med å ha den ene liggende foran, men jeg har ikke plass til den stående. Tenkte kanskje jeg skulle ta ut alle elementene og bygge en ny kasse til de som jeg kunne ha liggende med diskantene oppå.
    Tenkte på å beholde delefilterne og bruke alle elementene fra begge to. Dvs 2 diskanter(eget hus som kan monteres oppå), 2 mellomtoner(plasseres i egen kasse/rom oppå midten?, og 2 basser i egen kasse eller rom nederst. Tenkte å kjøre 2 utganger fra forsterker til hvert delefilter.
    Er det lurt å benytte 2 diskanter? Blir det riktig å lage dobbelt så stor kasse når man har 2 elementer, enten mellomtone eller bass, eller er det mulig å beregne et eller annet her. Vet at Matrix-konstruksjonen er rimelig spesiel, men elementene burde fungere i en "normal" kasse også.

Noen tips/ideer?

EDIT: Denne burde kanskje ligge under DIY-kategorien, men vet ikke hvordan jeg evnt. flytter den.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utkast

Tenkte kanskje å bygge den sånn, altså som 2 stk 804 bygd sammen med hus til mellomtonene og diskanten oppå der igjen(ligner litt på Matrix 802ene mine da).
    Vil det bli problemer med 2 diskanter sammen? Bygger de med delefilter og terminal til hver side, slik at det blir i utgangspunktet 2 høyttalere. Dytter inn 400 watt i hver side, så det skulle være nok power.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •