QLN vs. CW i Hjemmekino oppsett. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan?

Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Hei,nå har jeg koblet opp greiene.Se egen tråd..

Hvordan ble det?
    Sikkert en stund til du kan dra på om det er nytt men.
    Hvor bor du?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Avholder du et NM i generalisering ingen andre er klar over eller? Fullstendig tåkeprat! Sjekk nåværende modellrekker og priser hos de produsentene du nevner så ser du fort at du står til knes i salat...
    Klipsch RF-7 23000,-
    Dali Concept 10 10996,-

Cerwin Vega CLS-15 6996,-

QLN Artech 12 6995,-
    Proson Stratego 210 SAH 4195,-

Hadde det ikke vært for priskrig mellom nettbutikker hadde proson garantert kostet mer, noe de svenske prisene på QLN beviser. 5395 inkl frakt noe som sier litt om fortjenesten til hifi center kjeden.

Regner med at fler enn meg ser en forskjell her. Kvalitets forskjellen mellom proson og QLN i dette tilfelle vil jeg tørre å påstå er lik null men lyden uttaler jeg meg ikke om da jeg ikke har hørt nevnte høyttaler. Med det friskt i minnet fortsetter jeg spaserturen min i salaten.

Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Ærlig talt, dette er det tåpeligste jeg har hørt. Du har over 1000 inlegg og klarer ikke å være mer seriøs enn dette?

Det er plent umulig å sammenlikne to merker fordi de har samme produksjonlokaler eller eiere. Hva ville du valgt, Toyota eller Lexus? Samme driten sier du sikkert, det er jo samme eierne!!
    Tror du skal sjekke opp litt mer rundt produksjonen av brunevarer i verden. For å ta et par kjappe eksempler, Philips/Yamaha : kun design forskjeller på enkelte DVD spillere. Sherwood/Boston Acoustics : kun design forskjeller på enkelte receivere. LG/Hitachi : Kun design forskjeller på enkelte DVD-Recordere. Er ikke snakk om samme fabrikk, her er snakk om samme produkt. Det er så utrolig mye samarbeid i denne bransjen at man blir nesten skremt. Kan en produsent spare penger ved å kjøpe et design eller produkt fra en konkurrent så gjør de akkurat det så lenge det passer deres krav.

Svenske JWS som eier bl.a Proson og QLN har først de siste årene begynnt å gå forskjellige retninger med merkene sine. For ikke mange år siden var Genexxa/JWS og Proson akkurat de samme høyttalerene med små design forskjeller. Man ser også hvor de legger pengene sine nå og det er ikke QLN såvitt jeg ser det men heller CAV som går foran som deres flaggskip. Dynavoice,Proson og QLN dekker opp det lavere til mellom sjiktet av markedet. Proson er nok det neste merke som forsvinner med tanke på introduksjonen av Dynavoice og QLN. Er ikke lønnsomt å konkurrere med seg selv.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eg hatt stor nok lommebok så hadde jo Klipsch RF-7 og tilhøyrande høgtalere vore det klare valget. Men slik er ikkje ståa no.

Fant ingen tråd eg "Sizedoesmatter"... Du får poste erfaringen når du kommer så langt.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF7 dukker jo opp til stadighet på bruktmarkedet til ca.15000, så med litt omprioriteringer av resten av anlegget burde det være mulig.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hvordan ble det?
    Sikkert en stund til du kan dra på om det er nytt men.
    Hvor bor du?
    Bor en time fra Bergen. Lagde en egen tråd,men tror pc"n gikk i lås før den kom frem. Skal skrive en ny nå

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revox:
    QLN Artech 12 6995,-
    Proson Stratego 210 SAH 4195,-

heh. desse ligner ikke i det hele tatt.

kan nesten garantere at centerkjeden ikke tjener mye på qln. har du hørt noen av de nye ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig har de sprik i prisen når en butikk har monopol på et produkt mens det andre presses i markedet av uttallige nettbutikker. Og ja når du ser på svenske priser så tror jeg fortjenesten er ganske så fin. Ulike i den form at Proson har potensiale til å ha penere lyd når man ser konstruksjonen, men trykket går til QLN. Nei har ikke hørt de så der kan jeg falle død i diskusjonen ja. Det har jeg dog allerede påpekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

qln

Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Ærlig talt, dette er det tåpeligste jeg har hørt. Du har over 1000 inlegg og klarer ikke å være mer seriøs enn dette?

Det er plent umulig å sammenlikne to merker fordi de har samme produksjonlokaler eller eiere. Hva ville du valgt, Toyota eller Lexus? Samme driten sier du sikkert, det er jo samme eierne!!
    hadde selv proson, leverte de til bake etter første gangen jeg prøvde de, skal nå kjøpe qln tror jeg...prisen er det en vesentlig forskjell på og da...men tviler på atproson er like bra som qln...! bra poeng!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Qln

qln spiller ikke som prosn får å få det sakt !! ...mye mere kontrollert og mer punch i bassen ..myye bedre kasser en d fleste proson høytalerne

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niklas
    qln spiller ikke som prosn får å få det sakt !! ...mye mere kontrollert og mer punch i bassen ..myye bedre kasser en d fleste proson høytalerne
    Da må de jo være et kjempe kupp når Proson klassifiseres som Dynavoice og sistnevnte gjør rent bord i tester.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Da må de jo være et kjempe kupp når Proson klassifiseres som Dynavoice og sistnevnte gjør rent bord i tester.
    Hvor har du dette fra?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hvor har du dette fra?
    Hva da? At dynavoice gjør det bra i tester, eller at proson klassifiseres innenfor det samme?

Lyd og bilde svarer på det første. Proson Reality MK2 og Conquest MK2 svarer på det andre.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynner å gå veldig offtopic men men...

Har hørt Qln med doble 12" og de speller bra disse, fikk bare hørt på jazz dessverre, men hørte senere på noen proson med doble 10" og de var helt elendige iforhold syntes jeg...
    Har også hørt alt fra cv, og ville klart valgt dette til hjemmekino framfor qln

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva da? At dynavoice gjør det bra i tester, eller at proson klassifiseres innenfor det samme?

Lyd og bilde svarer på det første. Proson Reality MK2 og Conquest MK2 svarer på det andre.
    Tenkte på at proson klassifiseres innenfor det samme og hva du legger i det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på at proson klassifiseres innenfor det samme og hva du legger i det.
    Personers yttringer, Kvalitets inntrykk, Div test resultat. Bare å google f.eks Proson Conquest test så finner man litt avhvert. Noe mer da mr skeptisk?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personers yttringer, Kvalitets inntrykk, Div test resultat. Bare å google f.eks Proson Conquest test så finner man litt avhvert. Noe mer da mr skeptisk?
    Neida, smartass.

Alt dette kan vel klassifiseres som det samme, eller hva? Først spiller proson høyt og hardt og så klassifiseres det som Dynavoice som jeg ikke synes spiller hverken høyt eller hardt. Og attpåtil er QLN og Proson det samme. Velvel. Det jeg har hørt av Proson vil jeg ihvertfall ikke klassifisere som Dynavoice, men noe helt annet.

Men de som har hørt flere av merkene i denne posten er vel helt på jordet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, smartass.

Alt dette kan vel klassifiseres som det samme, eller hva? Først spiller proson høyt og hardt og så klassifiseres det som Dynavoice som jeg ikke synes spiller hverken høyt eller hardt. Og attpåtil er QLN og Proson det samme. Velvel. Det jeg har hørt av Proson vil jeg ihvertfall ikke klassifisere som Dynavoice, men noe helt annet.

Men de som har hørt flere av merkene i denne posten er vel helt på jordet.
    Stratego serien til proson spiller høyt og hardt. Reality og Conquest er ikke laget med det som mål.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •