Er dette en bra hjemmekino?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Er dette en bra hjemmekino?!

Heyhey..
    Er helt ny her på AVforum.no, men lest en del rundt her tidligere..

Er nå ute etter det man kaller en "hjemmekino-pakke".
    Men som jeg allerede vet så er jo ikke akkurat de pakkene man får på elkjøp akkurat de beste....

Er litt fan av pioneer (vet egentlig ikke hvorfor)

ser etter hjemmekino i priskategorien 10.000-15.000 kr...
    Da vil jeg ha inkl. reciever og høytalere!!! (driter i dvd da jeg har en superdeilig HTPC)

Ser da etter 5.1 oppsett, ikkeno mindre da jeg skal bruke dette mest til film og spilling
    Så vil jeg jo også at det skal se smooth ut.
    Helst gulvstående i front og heng-opp-på-vegg bak

Har sett meg ut dette til nå hvertfall:

Høytaler"pakke"
    Pioneer S-V710-IV

Reciever
    Pioneer VSX-1015

Ser jo at det er en 7.1 reciever, så om den finnes billigere i 5.1 tar jeg heller det
    Er helg blond på dette med lydoppsett etc,
    men har jo ører, så kan høre hva som er bra ....

Håper på noen tilbakemeldinger :-D

EDIT: Hva er forrestn hovedforskjellen på A/V-høyttalere og Stereo?
    Ser at de gulvstående i front er stereo og resten A/V.... dumt/bra?!

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at du kommer til å få "Go'lyden" av det Pioneer anlegget.. Men det funker sikkert greit :-D

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha investert i Velkommen til L-Sound!

Høyttalerne er ikke så veldig lekre å se på, men den sub-wooferen som følger med skal visst vært K-O-N-G-E'n i den prisklassen. Ellers så burde du jo ha sett litt på Dali, hos HiFi-Klubben... Dem har en del snacks

Du kan jo legge mesteparten av pengene i front og reciever, og heller kjøpe smått og godt bake til å begynne med.. Jeg bytter systematisk ut de "svake" komponentene hos meg.. Det ville jo også være en løsning.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært og hørt på høytalerene fra Lsound. De er å anbefale etter min mening i denne prisklassen. Subwooferen har "svigerfar" og den er overbevisende i denne prisklassen og ett stykke opp. Pioneer forsterkeren blir vel en god kraft kilde til høytalerene da de trenger litt kraft for å spille godt etter hva jeg har hørt. Tror du vil få ett meget godt anlegg for pengene. Subwooferen kan være en utfordring å plasere, men etter at dette er gjort har du trykk som du ikke ville trod en 10" ville gitt deg:-D

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her å kan anbefale høytalerpakka fra SVS. Kanonpris og god lyd i forhold til prisen. Synes kanskje de manglet litt punch, men subben er jo et funn! Og til den gode prisen kan man ikke få alt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med de andre gutta her.. Gå for svs pakka.. har vært i arendal og hørt på de.. er utrolig bra faktisk.
    du kan jo også vurdere den nye serien til Dynavoice som heter dynamik og heller kjøpe svs suben separat hos L-sound.
    Her kan du se den nye Dynamic serien.. Skal være utrolig bra og får masse skryt her på forumet. Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se
    mener også å ha sett den billigere på surround.no

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har SVS-pakken + Denon avr-3806 og Denon 2910. Det trøkker helt vilt. Naboen var på besøk og ble redd under filmvisning, personer i etasjen under trodde det var jordskjelv.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en tur innom for eksempel HiFi klubben, sagt du hadde femten lapper.. og ønsket reciever og høyttalere til 5.0/5.1. Da hadde dem nok foreslått en ok pakke for deg. Hvis ikke, finnes det faktisk litt å velge mellom i denne prisklassen og. Hvis ikke får jeg slenge meg på resten, og anbefale surroundpakka fra Lsound. :wink: Lykke til, og velkommen til forumet!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd de Pioneer-høyttalerne er spinkle saker, både utseende-og lydmessig...
    Så let rundt litt mer, SVS er godis det, men får ingen ekstrapoeng for WAF, så KHT-serien til KEF kanskje? Så får du heller bytte subben til en fra SVS og gjemme den bort som best du kan om du har ambisjoner om jordskjelv

EDIT: Angående din EDIT så må gudene vite hva de mener med "A/V-høyttalere". Sikkert ikke mer enn en klønete måte å beskrive senter og bakhøyttalere på. Direkte oversatt blir det jo audio/video-høyttalere, og dette i dag meningsløse begrepet skrives seg tilbake til gamle dager da man kun hadde Dolby Pro Logic og ikke hadde fullfrekvent signal til samtlige kanaler. Så å i verste fall kan det bety at "A/V-høyttalerne" ikke går dypere enn 120hz...Nei, kjøp noe annet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wooow, så mye svar
    Er virkelig Pioneer så dårlig på lyd?! En kompis av meg anbefalte pianeer uansett, han mente da jeg ville få kvalitet og ikke trengte å være redd for å få no "dritt"

Det SVS SBS-01 systemet virker hvertfall som om blir varmt anbefalt her, så vil helt klart sjekke det ut...
    Har vært endel på hifi-klubben og hver gang jeg er der syns jeg produktene er mye dyrere enn andre steder.. Sikkert fordi de setter mer fokus på kundepleie/kvalitet enn direkte på pris...

Men det er ikke noe som er "like bra" eller bedre enn SVS SBS-01 systemet som også tar seg litt bedre ut... Syns hytalerne blir alt for dype og "klossete", de ville jo dominere stuen helt.. Men den subben så deilig og stor ut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 7 svarte svs'er hengende rundt om kring, og de ser fakta bra ut synes jeg. De blir ikke dominerende når du får vendt deg til de Og nok trøkk til at naboen har slutta å hilse he he

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Jeg har 7 svarte svs'er hengende rundt om kring, og de ser fakta bra ut synes jeg. De blir ikke dominerende når du får vendt deg til de Og nok trøkk til at naboen har slutta å hilse he he
    hmm, jeg sitter litt med tanken på å kvitte meg med de store høyttalerene mine, widescreen tv, etc. og satse på noe som dette, samt en prosjektør..

prismessig, hadde jeg vel klart det for 1:1 ca., men jeg hadde tjent inn mye areal og snittprisen på en m^2 i bergen, er ikke lav, så egentlig tjener man penger på å ha mindre høyttalere, om man ser på en uortodoks måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. ække lett... men syns seriøst at de blir i feiteste laget, særlig bakhøytalerne når de skal opp på veggen....

Vi har jo fått oss flat-tv, så to klosser som henger ut på hver side ser vel litt rart ut :S ... noen som har bilde av et oppsett så jeg får sett?!

Men en sexy og bra 5.1 pakkeløsning hadde vært det idéelle...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Hei,
    må bare tipse deg om denne pakken som ligger på finn.no:
    B&W Matrix surround.
    Her har du kjempemessig lyd til en billig penge. Har selv 804 og 805 HTM. Er særlig imponert over denne lille senteren med så klar og detaljert lyd. Godt trykk i frontene og sammen med en Pioneer 916 og oppover, så tror jeg du skal bli overrasket over lyden.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sjekke ut bruktmarkedet rundtom? Min erfaring er at man kan få ganske mye mer for pengene.Alltid noen som bytter ut fordi de skal ha større og penere osv....... Betalte feks 5000,- for min Nad 208.Mye krutt for penga syns jeg:-)

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg en Pioneer vsx-1016 (etterfølgeren til 1015) den betalte jeg i overkant av 5000.- for på Netshop. Etter en del utfordringer i begynnelsen synes jeg nå den fungere kjempebra. Når det gjelder høyttalere så har jeg valgt å satse på to store i front (Kef Q55.2) - disse hadde jeg fra før - tilsvarende får du idag for ca 5000 med litt pruting - selges på expert Best-Buy AS - Lyd og hjemmekino | Høyttalere | KEF i Q5 Maple, i tillegg har jeg kjøpt denne pakken Best-Buy AS - Lyd og hjemmekino | Høyttalere | KEF KHT 1005 - den fikk jeg for 4.400.- dermed så fikk jeg både center, sub, surround og bakre surround - sammen med mine to store fronthøytalere - dette gir hos meg meget god stereolyd, i tillegg til meget god lyd på film og musikkdvd. Da havner du på ca 15.000 totalt. Jeg vil ihvertfall anbefale deg å dra bort til expert for å høre, hvis du ikke har lyttet til Kef før.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så veldig interessert i å kjøpe brukt..
    Har to hovedgrunner til det... den ene er garantien, den andre er at jeg vil ha noe som er nytt, da føles det mer ut som om det er mitt :-D

Hvordan høres annlegget ditt ut til film og musikk da Helgenen?!
    Jeg kommer nok til å kjøre endel musikk på det i helgene (vors) og film nesten hver eneste kveld ellers...

Har sett ut et nytt annlegg... noen som vet om dette er bra:
    Harman/Infinity-pakke

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pioneer anlegget du først antyda, har jeg hatt lillebroren til. Dersom det ikkje er store forskjeller bortsett fra generelt meir trøkk så får du etter mitt syn god lyd på film, og grei lyd til musikk. Eg solgte mitt fordi eg høyre mykje på musikk og velger dermed et stereo oppsett neste gang eg kjøper lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.. takk for synspunktet baffen... hører nemmelig også på en god del musikk når jeg henger rundt hjemme til vanlig.. men på kveldene/natta går det mest i film... Du har ikke noen gode anbefallinger på en god reciever som både gjør det bra til musikk og film?!

Trodde egentlig denne recieveren Pioneer VSX-1015 var mer enn bra nok til begge deler nemmelig...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Wooow, så mye svar
    Er virkelig Pioneer så dårlig på lyd?! En kompis av meg anbefalte pianeer uansett, han mente da jeg ville få kvalitet og ikke trengte å være redd for å få no "dritt"

Det SVS SBS-01 systemet virker hvertfall som om blir varmt anbefalt her, så vil helt klart sjekke det ut...
    Har vært endel på hifi-klubben og hver gang jeg er der syns jeg produktene er mye dyrere enn andre steder.. Sikkert fordi de setter mer fokus på kundepleie/kvalitet enn direkte på pris...

Men det er ikke noe som er "like bra" eller bedre enn SVS SBS-01 systemet som også tar seg litt bedre ut... Syns hytalerne blir alt for dype og "klossete", de ville jo dominere stuen helt.. Men den subben så deilig og stor ut
    reciverene til pioneer er vanvittig gode, men styr unna høytalerene.

men reciveren er ingen ting å tenke på, bare kjøpe deg ein pionner, siden du liker de.

har selv ein poineer vsx 915, og den spiller rått...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg går vel trolig for pioneeren...
    Problemet er bare høytalerne... de som er bra er støgge, de som er dårlige er superfine... finnes det virkelig ingenting som spiller bra og ser bra ut?!

Har faktisk hørt litt positivt snakk om Samsung sin hjemmekino, men at det er problemer med suselyd... hvordan er annlegget sånn ellers?!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •