Dali IKON vs SVS SB12-Plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali IKON vs SVS SB12-Plus

Ser at SVS SB12-plus er noe mindre enn IKON, i tillegg veier IKON en del mer. Når det gjelder fysiske lover, så undres jeg på om SVS som er mindre, spiller bedre enn IKON.

Noen som kan fortelle meg hva DERE mener er best?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har verken hørt SB12 eller Dali Ikon.

Så dette blir bare synsing fra min side...:

Men, jeg tror SVS'en spiller fletta av Dali'en... både når det gjelder trykk og 'lyd'.

Hvorfor? Fordi jeg har lest tonnevis av tester og 'reviews' med SVS, der de ALLTID kommer frem i godt lys. Og jeg har personlig erfart hva SVS er gode for (PB10, PCi, PB12 Ultra, PB12+/2). Og SB12 vil ikke være noe unntak. .. det eneste jeg har av erfaring med Dali subber, er SWA12.. og den var møkk... ikke at den kan sammenlignes med Ikon subben da (eller, kanskje den kan? ikke vet jeg)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av dem, SB-12 Plus er jo ikke kommet enda så få, om noen, har hørt denne. Iflg. spec'en på de to vil nok SVS'en spille adskillig mer autoritært i de laveste frekvensene. Elementet yter mer og forsterkeren er større.

Her er SB-12'en testet
    med karakter 4.5 av 5 oppnåelige

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Ser at SVS SB12-plus er noe mindre enn IKON, i tillegg veier IKON en del mer. Når det gjelder fysiske lover, så undres jeg på om SVS som er mindre, spiller bedre enn IKON.

Noen som kan fortelle meg hva DERE mener er best?
    SB12-plus er ikke kommet til Norge enda. Hvordan kan man da svare på spørsmålet ditt? Det blir bare ren gjetting...

Hva med å forhåndsbestille en SB12-Plus, og ha den i 45dager. Så prøver du å få lånt deg en Dali i det tidsrommet. Da får du sammenlignet i ditt eget rom, med eget utstyr og egen musikk.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    SB12-plus er ikke kommet til Norge enda. .........
    Det er bare et "test-eksemplar" av SB12Plus, som vi har hatt under lupen i noen uker..............

Du kan treffe den her: SWiSH Movie - Kringlyd_intro5.swi - www.swishzone.com

Moro med LYD!................SB12Plus hviler ikke på laurbærene til sine STØRRE "søsken"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du si at SB12 er i forhold til PB10, evt PB12?
    Har en Dali SWA-15 som kanskje er på vei ut.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv SWA12 og en diy sb12.2 med BASH 500W i samme størrelse kabinett som SB12.
    Subben med svs-elementet går helt glart mye dypere i bassen, og har kapasitet til å spille mye høyere, også takket være større forsterker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har selv SWA12 og en diy sb12.2 med BASH 500W i samme størrelse kabinett som SB12.
    Subben med svs-elementet går helt glart mye dypere i bassen, og har kapasitet til å spille mye høyere, også takket være større forsterker.
    Vet ikke hvor stor forskjell det er på SWA-12 og 15, men innbiller meg at 12 ikke går så langt ned? 15 skal gå ned til 23Hz (om jeg ikke husker feil), 12 til 30?
    Hvor mye lenger slaglengde er det på SVS kontra Dali?
    Er i utgangspunktet til små bokser som skal gjengi lave frekvenser, men det er jo ikke alltid størrelsen det kommer an på heller da...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Vet ikke hvor stor forskjell det er på SWA-12 og 15, men innbiller meg at 12 ikke går så langt ned? 15 skal gå ned til 23Hz (om jeg ikke husker feil), 12 til 30?
    Hvor mye lenger slaglengde er det på SVS kontra Dali?
    Er i utgangspunktet til små bokser som skal gjengi lave frekvenser, men det er jo ikke alltid størrelsen det kommer an på heller da...
    Slaglengden er nok dobbelt så lang tipper jeg... Den er over 2 cm på SVS, mens jeg tipper på maks 1 på SWA-en min iallefall.
    Du har rett i at SWA12 gir seg på ca 30 Hz.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    <SYNSE>
    Jeg har ikke hørt Ikon sub'en men det jeg har sett av tester osv tilsier at Ikon sub'en ligger i den positive enden av "midt på treet" blant suber i sin prisklasse. Men SVS troner jo stort sett på topp i den prisklassen så du vil nok få mye mer for pengene dersom du går for SVS sub'en.
    </SYNSE>
    Må uansett legge noen kroner mellom dersom jeg skal bytte, så poenget er jo hvorvidt det er verdt å oppgradere. Dersom jeg skal ha en SVS vil det bli en SB12, mest pga størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på akkurat det samme som trådstarter, og håper at noen nå har hørt minst en av de det er snakk om.

Eventuellt hvordan det vil fungere i forhold til 2 stk. XTZ 99 W10.16 eller en JBL ES250P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har ikke hørt noen av de, men er ganske sikker på at SVS SB12-plus
    tar denne lett!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Må uansett legge noen kroner mellom dersom jeg skal bytte, så poenget er jo hvorvidt det er verdt å oppgradere. Dersom jeg skal ha en SVS vil det bli en SB12, mest pga størrelse.
    He, he, artig å se hva en skrev for snart 1 1/2 år siden

Endte opp med en PC20-39plus da, den er ikke akkurat liten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •