Så mange gode Høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 103
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Så mange gode Høytalere

Om man Bruker 200laken er det klart man får en suveren høytaler men for den som har en tiendel av dette å rutte med 20,000,- hvilken høytaler burde man velge?

jeg har hatt Cerwin Vega clsc-215 og Dynavoice F6, lånt Yamaha og noen eldre infinity men ønsker noe nytt. F6 spiller bra men ikke mer enn det CV spillte godt til fest men ikke til så mye annet. Er mest på jakt etter en høytaler jeg liker derfor er variasjonen stor! fra 4-5 tusen til 20,000,- men noe særlig over det er ikke sannsynlig desverre og det medfører sparing.

Et poeng som må med her er at det skal i utgangspunktet drives med en Reciver til rundt 10,000,- avhengi av at det blir en god kombo.
    Det er også et stort pluss om det senter og stativhøytalere i samme serie. rommet er 28 kvadrat og høytalerene bør ikke være for ruvende, har en tendens til å like høytalere med god mellomtone og noe avslappet diskant.
    Bruken vil bli 50.50 film musikk og da av alle typer musill, fra Ramstein til Nils Lofgren.
    Brukt er et alternativ.

Noen med spesifike modeller jeg burde høre? eventuelle erfaringer? setter stor pris på allt av fornufig viten

Modeller nevnt:
    Systerm Audio
    Dali
    Midgard Audio
    Triangle
    Opera
    Patos
    Usher
    Focal JMLab
    Infinity
    Vienna Acoustics
    DUELUND
    PSB
    Klipch
    JBL
    AudioPhysics
    Audio Vector
    B&W
    DLS
    Qln
    Tannoy
    Dynaudio Focus
    ProAc
    Swans............................................. ........................:evil:

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer informerende overskrift er ofte gunstig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ventet en smule til den nye SA Ranger kommer på markedet rundt juletider.. Den skal spille identisk med Explorer, minus litt i bunn, til rundt 22-23 frottèlaken

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo også lånt vekk ørene til Dali Mentor 6 da, om de spiller nesten på høyde med Helicon 400, så er de verdt ver krone !

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Litt mer informerende overskrift er ofte gunstig.
    Støttes...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje Mentor

Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Du kunne jo også lånt vekk ørene til Dali Mentor 6 da, om de spiller nesten på høyde med Helicon 400, så er de verdt ver krone !

Jeg lånte øret til Dali Ikon 7 med NAD M serie spiller og stereo forsterker ved HFK Grensen mandag, spilte Nils Lofgren's berømte Live plate, hørtes bra ut det, men jeg er ingen stor fan av skarp diskant, syns den blir litt skarp både på Ikon og de fleste Klipch jeg har hørt.
    Kanskje Mentor er bedre sånn selvom de også har bånd diskant?

SA ble nevnt her, en kammerat av meg kjøpte noen SA høytalere nylig og jeg var ikke veldig inponert over dem. det var riktignok de smale med 4 like store elementer, men de manglet MYE i bunnen og virket for meg som om de kunn var gode som surround fronter.
    Hvordan er denne høytaleren du snakker om?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangle og Opera har noen helt patente i den prisklassen:-)
    Triangle har dynamikk og trøkk mens Opera har finish, oppløsning...
    Du finner den hos Maxwell Hi-Fi
    Så forresten en Patos Symphonic 4 på Finn.no

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så f.eks klipsch RF-7/RF-83 er ikke et alternativ?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Usher 6 Series 6311, Usher 6 Series 6371 eller Usher Compass X Series X929? De ligger alle mellom 20000 og 25000. Kanskje det er litt prutningsmonn også? Kanskje messetilbud under Hifimessa i Horten til helgen?

Jeg mener å huske at Midgard skal være god match med Usher.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal JMLab Chorous 836V... :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips! Jeg har ikke hørt den selv, men jeg har blitt fortalt at Focal har roet diskanten noe. Tidligere modeller har jo fått noe kjeft for spredningskarakteristikken og at den kan være noe skarp hvis rommet er litt uheldig osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er forresten klar over at overskriften din betyr at HT skal koste mer enn 20k??....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Godt tips! Jeg har ikke hørt den selv, men jeg har blitt fortalt at Focal har roet diskanten noe. Tidligere modeller har jo fått noe kjeft for spredningskarakteristikken og at den kan være noe skarp hvis rommet er litt uheldig osv.
    Jeg har noen timer med de nå og jeg må bare si at denne HT er sinnsykt rå.. Beste i prisklassen 15-30k jeg noen gang har hørt i hvert fall.. Og vel å merke i mine øre da..
    Diskanen er i hvert fall mye bedre på den nye serien enn den var på den gamle S-serien..
    Vil absolutt anbefale en demo på disse. Veiledende pris er 18k, men det er jo Andre de skal kjøpes av......

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hørt

Sitat Opprinnelig postet av cv-arnesen
    Så f.eks klipsch RF-7/RF-83 er ikke et alternativ?

Jeg har hørt ganske mye på Klipch hos Oslohifisenter og i kino er det utrolig bra syns jeg, men i stereo syns jeg som sagt det blir noe skarpt det kommer sikkert mye ann på elektronikken så jeg skal ikke være absolutt i det jeg sier.

Jeg skal så absolutt på Horten messa og håper på noen gode messe tilbud og mye spennende å se og ikke minst høre på.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva med Usher 6 Series 6311, Usher 6 Series 6371 eller Usher Compass X Series X929? De ligger alle mellom 20000 og 25000. Kanskje det er litt prutningsmonn også? Kanskje messetilbud under Hifimessa i Horten til helgen?

Jeg mener å huske at Midgard skal være god match med Usher.
    Hei pnerbye. Bare for å være litt ekkel...:-D Synes ikke en høytaler med følsomhet på 87dB/1w/m og er powerhandling på 80 watt er et særlig godt forslag når det etterlyses en høytaler som skal tåle å spille høyt og som også skal brukes til fest...

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=AjSelj]Jeg lånte øret til Dali Ikon 7 med NAD M serie spiller og stereo forsterker ved HFK Grensen mandag, spilte Nils Lofgren's berømte Live plate, hørtes bra ut det, men jeg er ingen stor fan av skarp diskant, syns den blir litt skarp både på Ikon og de fleste Klipch jeg har hørt.
    Kanskje Mentor er bedre sånn selvom de også har bånd diskant?

Mine Helion 400 spiller ivertfall ikke så lyst som mine tidligere Ikon 7. Hva Mentor 6 gjør vet jeg ikke da. Å makan til bass i Helicon, det hadde jeg ikke trod om jeg hadde hørt non si det. Må oppleves.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hei pnerbye. Bare for å være litt ekkel...:-D Synes ikke en høytaler med følsomhet på 87dB/1w/m og er powerhandling på 80 watt er et særlig godt forslag når det etterlyses en høytaler som skal tåle å spille høyt og som også skal brukes til fest...
    Fest? Det kan jeg ikke se nevnt noe sted. Men du har jo et poeng. Det blir vel perler for svin å handle Usher som festhøyttaler! Hehe..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg lånte øret til Dali Ikon 7 med NAD M serie spiller og stereo forsterker ved HFK Grensen mandag, spilte Nils Lofgren's berømte Live plate, hørtes bra ut det,
    HFK spiller alltid Lofgren, nettopp fordi innspillingen er bra, og den låter ulikt 99% av all annen musikk du kommer til å bruke utstyret på. Har faktisk ikke hørt så mye utstyr den platen ikke låter imponerende på. Dette er dog bare et forslag fra min side, men anbefaler å med egen kjent musikk når du skal bestemme deg for nye høyttalere. Så kan du heller imponere venner og bekjente med Lofgren etter de er kommet i din egen stue.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Kappa 9,2i får man for omtrent 10000 brukt idag. De er omtrent 10 år gamle, men spiller meget bra. Meget tungdrevne.

Ellers får du DUELUND DCA 2.0 høyttalere til drøye 20000,- En på hifisentralen selger sine for 16000,- . Det er etterspørsel etter disse. Spiller stort og kraftfullt. Ganske lettdrevne.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

godfilter