Så mange gode Høytalere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 103
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Chihuahua?
    Små å se til og bråker fælt... øh.. lager mye lyd!!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brainstorm

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men jeg har ett problem: De har ikke fått noe navn ennå :-?

Bare å brainstorme og komme med forslag.

Hehe kanskje serien kunne hete "Ragna" og den størse rock til slutt :twisted:

Kan jo gjøre som de aller fleste produsentene og slenge på noen tall i navnet eller holde på noe som har sammenheng med Midgard....
    Gamle gudenavn eller noe annet spenstig. vet ikke hvor dere fikk tak i navnet Oberon jeg.

Midgard RagnaRock 408
    eller
    Midgard Thor 22

bare brainstormer her

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snicker-is:
    Bruker dere flere forsterkere under testingen eller går det kun i Oberon blokkene? Høres forresten veldig spennende ut. Har aldri hørt om høyttalere som har flere melomtone elementer og aner ikke hva slaver er, men sikkert bra.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest siste Hjemmekino ble jeg ganske så nysgjerrig på Elac. Det er et høyttalermerke en bør få med seg. Noen som kjenner til hvor en kan høre Elac på østlandet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Erebus kanskje?
    Er navnet på en monitor brukt under krigen.
    Kjennetegn:
    -Liten, men slagkraftig..
    Royal Navy Monitors

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Etter å ha lest siste Hjemmekino ble jeg ganske så nysgjerrig på Elac. Det er et høyttalermerke en bør få med seg. Noen som kjenner til hvor en kan høre Elac på østlandet?
    Neby..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erebus var et godt forslag.

Oberon blir nok avgjørende for hvordan de skal voices, men det er et mål at de skal drives greit av andre forsterkere også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Loke

Loke kunne jo være et navn

Kjent for å være fager, slu og mektig

Tørr jeg spørre hvorfor dere ønsker å holde dere unna norrøn relaterte navn?`

Trym kunne kanskje være et passende navn, betyr jo bulder å brak

Vet du ville holde deg unne den typen navn men med et navn som Midgard er det jo ganske naturlig eller hva?

Midgard Trym Fronter
    Midgard Loke Surround
    Midgard Frigg Senter

eller hele serier med ett navn Frigg full surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode store høytalere <20,000,-

Hei,
    Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort et forsøk på å få tak i noen eldre brukte store høyttalere fra IMF. De la ned produksjonen på slutten av 70-tallet eller på begynnelsen av 80-tallet, men det dukker (om enn ikke så ofte) noe brukt opp innimellom. Disse høttalerene (TLS 50, TLS 80 osv. - sjekk hjemmesiden som er laget om disse høttalerene) er suverene på all slags musikk, og er målet å gjengi musikk så naturtro som mulig, kommer du i mål med disse høyttalerene. Har, som nevnt i et par andre innlegg, et par TLS 50 - setter jeg på noe akustisk musikk og lukker øynene er det som om musikerene sitter foran meg og spiller.
    I og med alderen, i kombinasjon med at de er relativt store (lav konefaktor - en del skal på død og liv ha noen små puslete høyttalere for å tilfredsstille sin bedre halvdels ønske om at anlegg skal høres men ikke sees) kan man være heldige å få disse relativt rimelige. Jeg betalte selv 2500,- for mine strøkne TLS 50, og de drar skinnet av pølsa på det meste jeg har hørt av nyere høyttalere.

Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMF er spennende. De brukte KEF-elementer og hadde til en stor del transmisjonslinje bass. Ikke trenger de en monsterforsterker heller, men de er digre, virkelig digre.

Jeg tror Eltek hadde dem som kit en gang også.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg lurer litt på den selv, men en tenkbar mulighet kan jo være at Bladelius bruker vel både Thor og Freja på sine produkter... Dumt å velge navn som kan forveksles med en annen produsent.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loke kunne jo være et navn

Kjent for å være fager, slu og mektig

Jeg synes de er så mye brukt. Det blir nesten like originalt som å kalle en bokhylle for Ola.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    20 høyttalerpar på 2år. hva har du nå da? komponentskifte morsommere enn lyden?
    Nå har jeg Focal Electra 1007Be,sammen med Rel Stampede sub.Meget fornøyd.
    Det har blitt dyrt med all utskiftingen,men føler jeg begynner å komme i mål,og at jeg skjenner min favoritt lydklang mye bedre,så litt positive lærdom har jeg oppnådd.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes de er så mye brukt. Det blir nesten like originalt som å kalle en bokhylle for Ola.

Sant det at en del av navnene er over brukte, Odin og de aller mest vanlige ikke er aktuelt å bruke men man skal ikke søke lenge før man finner mange titalls navn fra norrøn mytologi som ikke er veldig kjent men som for de som intresserer seg for å vite litt om opprinnelsen til navnet fort finner ut av.

Jeg vil ikke si at du bør kalle høytaleren din for Tor eller Odin, kanskje heller ikke de jeg nevnte men når man har et så fengende navn som Midgard så blir imaget knust litt ved å døpe produktene etter en britisk tanks,japansk legende, spansk ortak eller hva enn rare steder en kan finne inspirasjon til slikt.

Midgard er i mine ører til de grader skandinavisk og det samme burde navnet på produktene vere, tenke kjedelig sier jeg ikke at man burde gjøre men man trenger ikke lete lenge i Snorre før man finner noe som høres kult og passende ut.

Men det er bare min mening, kjøper produktene uavhengig av navnet jeg, lyden og finishen jeg ser fram til, ikke skuff

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvor dere fikk tak i navnet Oberon jeg.
    Ikke jeg heller... så da måtte jeg sjekke:-)
    "Oberon er feenes konge og Titanias hustru i Shakespeares Midsummer-Night's Dream."

Erebus var et godt forslag.
    Kjekt du likte navnet... Måtte sjekke litt der også.
    Atskellig mere dyster den story'en der: "Erebus was known as the embodiment of primordial darkness, the son of Chaos (who was the void from which all things developed, known also as Darkness). According to Hesiod's Theogony, Erebus was born with Nyx (Night), and was the father of Aether (the bright upper atmosphere) and Hemera (Day). Charon, the ferry-man who took the dead over the rivers of the infernal region, is also said to be the son of Erebus and Nyx.
    Later legend describes Erebus as the Infernal Region below the earth. In this version, Hades was split into two regions: Erebus, which the dead have to pass shortly after they have died, and Tartarus, the deepest region, where the Titans were imprisoned. Aristophanes' Birds says that Erebus and Nyx were also the parents of Eros, the god of love.

He is often used metaphorically for Hades itself."

Er jo noen andre navn der også;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ikke jeg heller... så da måtte jeg sjekke:-)
    "Oberon er feenes konge og Titanias hustru i Shakespeares Midsummer-Night's Dream."

Kjekt du likte navnet... Måtte sjekke litt der også.
    Atskellig mere dyster den story'en der: "Erebus was known as the embodiment of primordial darkness, the son of Chaos (who was the void from which all things developed, known also as Darkness). According to Hesiod's Theogony, Erebus was born with Nyx (Night), and was the father of Aether (the bright upper atmosphere) and Hemera (Day). Charon, the ferry-man who took the dead over the rivers of the infernal region, is also said to be the son of Erebus and Nyx.
    Later legend describes Erebus as the Infernal Region below the earth. In this version, Hades was split into two regions: Erebus, which the dead have to pass shortly after they have died, and Tartarus, the deepest region, where the Titans were imprisoned. Aristophanes' Birds says that Erebus and Nyx were also the parents of Eros, the god of love.

He is often used metaphorically for Hades itself."

Er jo noen andre navn der også;-)

Virker som det ble lagt litt mer i det enn jeg først trodde, Erebus virker jo bra.
    Men kom ikke å si at det er mindre "Ola" å bruke gresk mytologi !
    Mange av navnene der også som er til de grader missbrukte kanskje ikke så mye i norge men i resten av verden, men det gjelder å velge de som ikke er det! og jeg kan ikke si jeg har hørt Erebus før

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det ble lagt litt mer i det enn jeg først trodde, Erebus virker jo bra.
    Men kom ikke å si at det er mindre "Ola" å bruke gresk mytologi !
    Mange av navnene der også som er til de grader missbrukte kanskje ikke så mye i norge men i resten av verden, men det gjelder å velge de som ikke er det! og jeg kan ikke si jeg har hørt Erebus før
    Tror det reelt sett er en del av Gresk mytologi som er liteberørt..
    Som regel er det triadene, Ødipus++ som blir dekt. Eller vist interesse for..

Er litt interessert i krigsskip fra 1900-1950 og "Erebus" var en av de siste Monitorene som ble produsert fra britisk hold.
    Var visstnok med i slaget om Gallipolli under 1.(tror jeg) og D-Dagen.
    De ble kalt for monitor rett og slett fordi det var en stor kanon plassert på ett lite skrog. Var i bunn og grunn laget for å bombardere mål på land..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du likte Array 1400 burde JBL TL260 være et alternativ for deg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Om du likte Array 1400 burde JBL TL260 være et alternativ for deg.

Forskjeldene mellom array og 260 var altfor store desverre, sistnevnte ble for meg mere lik studio enn array og det er ikke kjedelig men bare ikke min smak, array er mye mer ekstrem.

Klipch faller faktisk mer ismak enn JBL sine øvrige modeller.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjeldene mellom array og 260 var altfor store desverre, sistnevnte ble for meg mere lik studio enn array og det er ikke kjedelig men bare ikke min smak, array er mye mer ekstrem.

Klipch faller faktisk mer ismak enn JBL sine øvrige modeller.
    Når var sist du hørte på Klipsch? Har du hørt klipsch F2 på harman/kardon elektronikk? I ett av hoved rommene i 1. etasje på OHFC? Jeg var der 2 ganger på demo og etter andre gang bestemte jeg meg. Jeg vet at det er en billig høyttaler, men man får hvertfall et intrykk av hvordan klipsch lyden er. Selv syntes jeg ikke den var skarp i det hele tatt der. Og liker man lyden av de, bør man like lyden av RF serien. Dette er bare et tips om du lettvint vil høre på klipsch med forskjellig elektronikk på en rask måte.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •