Så mange gode Høytalere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    B&W 703 synes jeg har meget gode lyd-egenskaper, rent imponerende. Men synes 703 har mistet noe av moro-faktoren som for eksempel tilsvarende modell i 600-serien har. Begge er også ganske effektsultne for å låte perfekt. Men absolutt høyttalere man burde vurdere sterkt underveis.

Og, det å ha penger til å legge i elektronikk også, burde absolutt være et "must". Bedre å gå ned litt i prisklassen på høyttalere, og legge mer kroner i effekt hvis man er usikker.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 703

Tror jeg vil låne øret til den modellen ja, likte 604 men den ble kanskje litt vell "morro" syns nesten den var litt slapp.
    har aldri hørt verken B&W 703 eller 704 så det blir vel neste tur til HFK tenker jeg.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om 704 er en god kanditat nå som B&W CM7 er kommet. Ser ikke bort ifra at CM7 er bedre enn 704 selv om den koster 6k mindre. Mellomtone elementet i CM7 er bedre det som er i 704.
    B&W CM7 Høyttalere

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM7 har fyldigere bass, men 704 har kanskje strået hvassere mellomtone etter min mening. Men tar man prisforskjellen og legger i elektronikk så er jeg ikke tvil om hva jeg hadde valgt akkurat der. Er selv også spent på Mentor, men har ikke hørt dem. Noen som vet om butikken i Marcus Thranes gate har fått inn dem enda?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cm7

det er den nye serien sant ?
    den som var med på elektroworld.

Har lyttet til den og var positivt overasket over lyden vs størrelsen.
    Har bare hørt Nils Lofgren på dem foreløpig men tenkte jeg skulle prøve med noe mer rock&roll neste gang.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Har hørt en del på nevnte JBL modell, og vurderte den faktisk selv i det den kom. Men, etter mye lytting, synes jeg den manglet så alt for mye... Ikke meninga å kritisere høyttalerene dine, men de falt lissom aldri helt på plass synes jeg. Definitivt velspillende høyttalere, hadde den hatt en langt lavere prisklasse, halve prisen, kunne jeg forsvart den.
    Lyd (og til en viss grad bilde) er subjektivt. Om noen ikke liker lyden av mine høyttalere, blir jeg like lei meg som hvis de sier at deres mors kjøttboller er bedre enn min mor sine :-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Lyd (og til en viss grad bilde) er subjektivt. Om noen ikke liker lyden av mine høyttalere, blir jeg like lei meg som hvis de sier at deres mors kjøttboller er bedre enn min mor sine :-)
    Hahaha, kongekommentar Hellnoob Og så enig så enig.
    Menmen, smaken er som baken. Noen liker mora, noen søstra, og noen begge:-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På let etter gode festhøyttalere med bra bass og ganse oppløste?
    Så at emtech har Quadral på tilbud for ca 20k...
    massive greier!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvskryt ;)

Jeg må selvfølgelig anbefalle B&W 703. Med en god subwoofer blir dette til en av de bedre allround pakkene jeg har hørt innenfor et "rimelig" prisområde. Hvis dette ikke frister henger jeg meg på anbefallinger om Infinity Kappa, dette er meget gode høytalere som går for en grei pris brukt, men sørg for å ha en god strømkilde og store sikringskurser tilgjengelig

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

smaken..

smaken er som baken...etter mange år som hifi "idiot" gikk jeg lei av lyden av såkalte hifi anlegg,syntes etterhvert at jeg kjedet meg med musikk,spesielt pop/rock-ikke noe liv liksom!..ble nyfrelst musikk entusiast da jeg tidligere i år hørte JBL array og JBL TL260..tilfedighet eller ikke,det blir kanskje TL260 på meg.:-D

MVH
    Tidligere eier av bla: B&W, AE, Dali, Jamo, MA,

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva har de gjort med bassen i CM7, 62hz! dette er rimelig tynt for en treveis på en meter.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    smaken er som baken...etter mange år som hifi "idiot" gikk jeg lei av lyden av såkalte hifi anlegg,syntes etterhvert at jeg kjedet meg med musikk,spesielt pop/rock-ikke noe liv liksom!..ble nyfrelst musikk entusiast da jeg tidligere i år hørte JBL array og JBL TL260..tilfedighet eller ikke,det blir kanskje TL260 på meg.:-D
    Smaken er som baken, ja.... det er det defintivt ingen tvil om.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hva har de gjort med bassen i CM7, 62hz! dette er rimelig tynt for en treveis på en meter.
    Mere enn bra nok hvis du har en god forsterker med loudness!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa

MVH
    Tidligere eier av bla: B&W, AE, Dali, Jamo, MA,
    Her traff du spikeren !

Blir vel en Demo på meg over helgen hos HFCK (JBL TL 260) Var vanskelig å få fatt i denne brukt så da er det mulig vi smeller til med ett nytt par :-D !

Sub blir vel overflødig på denne høyttaleren i rent stereo oppsett... 12" basselement burde vel holde...
    Det er som de sier i USA :
    "There`s no substitute for cubic inhces":-D !

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Joda det er det vel, 1 cu inch er det samme som 2.54cm*2.54cm*2.54cm=16,387064cm3......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Kappa 100 el 9.2i ? :P

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Her traff du spikeren !

Blir vel en Demo på meg over helgen hos HFCK (JBL TL 260) Var vanskelig å få fatt i denne brukt så da er det mulig vi smeller til med ett nytt par :-D !

Sub blir vel overflødig på denne høyttaleren i rent stereo oppsett... 12" basselement burde vel holde...
    Det er som de sier i USA :

Lykke til på demo,n. Blir det TL260 på meg så blir det uten sub,har ikke så stort rom, men får vel teste først. Blir vel 5.0 da i surround.

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Usikker på om 704 er en god kanditat nå som B&W CM7 er kommet. Ser ikke bort ifra at CM7 er bedre enn 704 selv om den koster 6k mindre. Mellomtone elementet i CM7 er bedre det som er i 704.
    B&W CM7 Høyttalere

Mellomtonen i CM7 er den beste jeg har hørt! Mine ikon kan ikke sammenlignes, når det kommer det kommer til å formidle lyd i mellomtone-frekvensene. Men jeg tror 700-serien skal ha litt bedre diskant. CM-serien bruker de gamle Nautilus-diskantene, mens 700-seriens diskanter, skal være veldig lik de som er brukt i Signatur-høyttalerne til B&W.

Synes CM7 er en veldig spennende høyttaler! Den har en veldig fin diskant, men den kan visstnok bli litt slitsom med hard rock etc. Det jeg likte mindre er at jeg synes at de høyeste frekvensene i bassen, blir for fremtredende. Men det kreves visstnok litt jobbing med plasseringen for å få de til å spille optimalt og de medfølgende skumproppene, kan jo også gjøre sitt til at det blir bedre. Men det er først og fremst mellomtonen som utmerker seg på disse høyttalerne. Det er jo kjekt å kunne få en av verdens beste mellomtoner til den prisen Beck's "Lonesome tears" på CM7 er en opplevelse jeg ikke glemmer. Jeg har aldri hørt stemmen hans så klar før!

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    CM7 har fyldigere bass, men 704 har kanskje strået hvassere mellomtone etter min mening. Men tar man prisforskjellen og legger i elektronikk så er jeg ikke tvil om hva jeg hadde valgt akkurat der. Er selv også spent på Mentor, men har ikke hørt dem. Noen som vet om butikken i Marcus Thranes gate har fått inn dem enda?
    Mentor6 kommer uke 47.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kåret ProAc 140 som best i min tidligere runde (<22k). Etterfulgt av Triangle Celius og Dynaudio Focus 220.

Her burde antagelig B&W 703/4 vært med men 95W holdt ikke med dem.

ProAc er den mest nøytrale etterfulgt av Dynaudio etter min mening. Den gir mye godt kontrolert bass. Ikke videre en "morsom" høyttaler men den gjør lite galt for å si det slik. Triangle er livligere sådan men farger litt. Har veldig stram bass men ikke spesielt dyp bass med stort trykk. Dynaudio omtrent lige så. B%W synes jeg også låt nøytralt men litt tørrere i klangen etter hva jeg kan huske. Litt mere frempå i mellomtone/diskant? Veldig godt oppløst. Dynaudio er ganske så snill høyttaler men låter veldig homogen og flott på alle områder uten å skille seg spesielt ut.
    Patos 402 er litt mørke og litt varme og mere tilbakelendt. Fokus på bass som ikke er av de strammeste. Ikke like raffinert som de andre syntes jeg. Men god til prisen.
    Etter å ha eid Focal Cobalt og hørt her på avforum hvordan de nye låter i forhold burde de vel være noen av de beste i klassen til Andrépris?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •