Hvordan er Dynavoice Magic F-6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er Dynavoice Magic F-6?

Jeg har kjøpt meg Dynavoice magic f-6 men har ikke mottatt de enda, noen som har ris/ros til disse høyttalerene? har hørt at de spiller veldig bra. er det sant? og hva er foresten Spikes?

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et par F-6. Er meget fornøyd med de. Har litt dårlig tid så jeg tar kortversonen. De er meget stilartede med den flygellakken (gjellder så klat bare for de sorte, calvadosene er da også fine ). F-6 er kansje noe svak i bassen med de to 6,5" men tar det igjen med å ha noe av den fineste mellomtonen jeg har hørt! Diskanten gjør vel også sin del for å gi et sterkt inntrykk av kvalitet. Disse høyttalerene er ikke det beste til fest, fordi de er begynner å skli en del utover ettersom man drar godt på. Vil også anbefale deg å få tak i spikes eller slike enkle klistermerker av mykt tøy man fester under foten på møbler for ikke å skrape golvet, da F-6 ikke kommer med noe lignende(det gjorde iallefall ikke mine). Overall et par høyttalere som sikkert kunne gått over 3k. Utrolig at de koster bare rundt tusenlappen! Er så absolutt verdt penga, uansett om du et CV blessed og bass er alt i veden for deg. Dynavoice F-6 er å anbefale på det sterkeste!

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 3 par F6 til et 7.1 oppset i min hjemmekino, må si jeg er meget imponert over disse. Overaskende bra bass og fin klar lyd, til prisen et kupp. Jeg driver disse veldig godt med en Denon 2805

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte eg skulle henge meg på her siden eg har F6 selv.... De spiller helt utrolig til prisen, de har en kjempe bra dynamik, bassen er meget bra å ikkje minst så er mellomtonen å diskanten imponerende.
    Du gjør ett kjempe bra kjøp når du kjøper disse, for å få fullt utbytte av de så kommer det litt an på hva forsterker du bruke på disse, eg har prøvd 2 forskjellige receivere på mine å eg merket stor forskjell, brukte tidligere min gamle Yamaha rx-v350 å det spillte bra men ikkje så bra som det skulle, gjorde så en oppgradering til rx-v657 å nå spiller di konge bra. Eg sendte en mail til dynavoice å spurte de hva forsterker de kunne anbefale på disse å da hadde eg allerede kjøpt den nye receiveren å de sa faktisk at den forsterkeren var helt topp til F6. I mangen tester står det att lyd messig skulle de koster mellom 5 - 8K så dette er ett konge kjøp.

Lykke til å håper du blir meget fornøyd.... :-D

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaws
    ...I mangen tester står det att lyd messig skulle de koster mellom 5 - 8K så dette er ett konge kjøp.
    Hvilke tester tenker du på her? Nysgjerrig siden jeg har bestilt et par selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test

her kan du lese et utdrag av testen Dynavoice - Dynavoice Magic F-6

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over L&B testen, men siden Jaws sier det var så mange tester lurte jeg på hvilke andre tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester

Det må du nesten spørre Jaws om, men det står ganske mange forkjellige steder at de spiller i 4-5k klassen, men det er nok bare henvist til den testen..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Dynavoice F6. Og er super fornøyd meg disse HT. Anbefaler deg og bruke god tid når du spiller dei inn. Jeg syns lyden blir bedre og bedre til mer jeg høre på de.

Bassen er bra, men som mangen andre sier, den kunne væer bedre, (derfor sub er det neste jeg skal kjøpe meg), Mellom tonen er nydelige og diskanten er flott også.

Onsdag/torsdag skal jeg kjøpe meg spikes fra Biltema (ja jeg vet, men vil ikke bore i HT mine) så kommer det stein heller seinare.

Leste i den eine testen at du fikk bedre og strammere bass med å tette bass portene, har ikke prøvd det selv enda, men det kommer det også.

Kansje noen andre kan svare på akkuratt det??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innspilling

Hvor lenge bør de egentlig spilles inn og hvor lavt/ høyt må man spille for best mulig innspilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikes og bassputer

Hei, jeg har hatt mine F-6 i et par måneder nå. Jeg har en Pioneer vsx-916 til å drive de. Jeg er strålende fornøyd med disse, og har ikke opplevd at de "drar ut" på høyt volum (men det kommer vel an på hvor høyt man skal spille...).

Bassen er ikke topp, det er jeg helt enig i, men man kan ikke forvente å få alt for en tusenlapp. Jeg skal også skaffe meg en sub snart, for å si det sånn... Jeg har prøvd disse med og uten bassputer, og jeg foretrekker mine uten. Jeg synes ikke disse ga en bedre bassgjengivelse.

Enig i at de spiller bedre og bedre - vær tolmodig med innspillingen, og ikke forvent alt med en gang.

Ellers så jeg at det var et spørsmål om spikes som inegn har svart på (?). Spikes er rett og slett små "føtter" som du fester under gulvstående høyttalere. Jeg synes disse hever lydkvaliteten - spesielt dersom de står på et hardt gulv.

Jeg tror ikke du kommer til å bli skuffet!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mills_kaviar
    Hvor lenge bør de egentlig spilles inn og hvor lavt/ høyt må man spille for best mulig innspilling?

Når jeg spillte mine inn, i begynnelsen så spillte jeg ikke sånt at jeg kjente elementet beveget litt på seg, ikke mye med bittelitt. Det gjore jeg i 8-10 timer.

Så skrudde jeg litt høyere litt etter litt. Jeg brukte radioen når jeg skulle spille dei inn, pga variert musikk. Jeg høre mye på rock and roll, men det hender at jeg høre litt på disco og techno også.

Derfor brukte jeg radioen.

Og ja spikes er bitte små føtter som har liten flate mot gulvet, slik at mye av bassen ikke går i gulvet (hvis jeg ikke tar heilt feil nå da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang innspilling: Høyt og relativt kort tid eller lavt og lang tid. Dette dreier seg om mekanisk oppmyking av elementene, og desto mer de beveger seg desto fortere går det. Type musikk har ingen betydning, og så lenge du ikke spiller med noe særlig forvrengning skader du heller ingenting.

Ang spikes: Generelt sett en dårlig ide med mindre du har tykt teppe under høyttalerne. Det er fordi spikes kobler høyttalerne mekanisk til gulvet, og ettersom du neppe har et gulv som er 100% svingningsfritt gjør dette at du forplanter vibrasjon fra høyttaler til gulv. Ikke bra. Det som derimot fungerer bra i de fleste tilfeller er absoberende materialer (dempegummi med brukbar stivhet, eks. fra Biltema) som kan frikoble høyttaleren fra gulvet. Men kjøp gjerne begge deler og test - koster ikke mange kronene med de billigste alternativene.

Ellers så er F-6 en kjempekjøp, ingen tvil om det!

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk mine f-6 for 400 kr på netthandelen og er kjempefornøyd. de gjør seg som gode bakhøyttalere i mitt system
    har også fått M-65 til 1000. så jeg håper de inponerer like bra (henter dem til uka)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp et par F-6 i kveld og spilte noen sanger jeg kjenner godt. Jøss, de spiller ut-av-boksen langt bedre enn jeg trodde på forhånd. Diskanten er vel det beste med hele høyttaleren. Mulig mellomtonen løsner litt etterhvert. For de som er på et stramt budsjett så kommer man ikke utenom disse høyttalerne. De spiller ringer rundt Gale 4040.

Til prisen er de rett og slett et kupp.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Diskanten er vel det beste med hele høyttaleren.

Går det mange par F-6 på 2 avantgarde diskanter ? :lol: (Unnskyld, klarte bare ikke å dy meg)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt OK, eyvind. Ja, det går 14 stk. F-6 på et par Avantgarde-diskanter. Og for å være ærlig; Prisforholdet er på ingen måte representativt.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp et par F-6 i kveld og spilte noen sanger jeg kjenner godt. Jøss, de spiller ut-av-boksen langt bedre enn jeg trodde på forhånd. Diskanten er vel det beste med hele høyttaleren. Mulig mellomtonen løsner litt etterhvert. For de som er på et stramt budsjett så kommer man ikke utenom disse høyttalerne. De spiller ringer rundt Gale 4040.

Forstår jeg rett, du har lyttet til noen helt uinnspillte?
    Da har du noe å se frem til, de forandrer seg MYE, men trenger nokså mange timer med godt volum for å løsne ordentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over L&B testen, men siden Jaws sier det var så mange tester lurte jeg på hvilke andre tester.
    Sorry for litt sent svar men her er en svenks test om dynavoice f6

ett lite utklipp fra den testen "Från mellanregistret och uppåt påminner F-6 om Yamaha NS-515F, och de kostar 8 000 kronor! "

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0