Hvordan er Dynavoice Magic F-6? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    jeg fikk mine f-6 for 400 kr på netthandelen og er kjempefornøyd. de gjør seg som gode bakhøyttalere i mitt system
    har også fått M-65 til 1000. så jeg håper de inponerer like bra (henter dem til uka)

Hvor fikk du m-65 til 1000 spenn?!?! Skal kjøpe disse høyttalerne til uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Hvor fikk du m-65 til 1000 spenn?!?! Skal kjøpe disse høyttalerne til uken.
    han kjøpe de også på netthandelen, jeg kjøpte foresten mine f-6 også på netthandelen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da benyttet F-6 i surround og de er faktisk imponerende bra. :shock:

I stereo kan diskanten muligens bli litt skarp, og bassen er for svulstig dersom man ikke stenger bassporten bak. Skrur man opp volumet så faller lyden litt sammen.

Til film derimot så blir svakhetene i stereo konvertert til styrker. Detaljert diskant gir detaljer i surround og bass får man nok av på effekter.

Mao. et kanonkjøp for de som er ute etter gulvstående i et surroundoppsett. Faktisk så bra at jeg har kjøpt et par til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at lyden faller litt sammen?
    Eg har ikkje lagt merke til noe av dette, hadde en fest for en liten stund siden å da guffet eg godt på å det var ikkje tegn til noen svakheter her

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Faller sammen" betyr at detaljer i lydbildet rotes sammen. Jeg sammenligner (muligens urettmessig) med Audiovector M3 Avantgarde...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal si det tar langt tid før man får varene på netthandelen, jeg betalte på tirsdag og de har enda ikke registrert at de er betalt:???: hvor lagt tid pleier det egentlig å ta før de registrerer betalingen? (betalte med giro)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ein kompis på besøk i dag, han meinte at det va 2,5 delefilter. Og han syns at det hvite ringen va mindre på den nederste HT og litt større på mellomtone HT.

Etter å tatt ein go titt, så syns jeg også det.
    Kansje dere andre som har F6 kan skjekke om det sånt hos dere også.

Han meinte at bass og mellomtone HT for lik lyd fra delefilteret, men det er oppbygningen på HT som gjør at du for mer bass på den nederste og mer mellomtone på den oppforbi.

Har ikke så mye peiling på dette, bare kommer med det som han sa jeg nå da.

Men jeg syns også at den hvite ringen på den nederste ringen, er mindre enn den til mellomtonen.

Hadde vært kjekt om dere andre kunne skjekket og sett om det va tilfelle.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaws
    Hva mener du med at lyden faller litt sammen?
    Eg har ikkje lagt merke til noe av dette, hadde en fest for en liten stund siden å da guffet eg godt på å det var ikkje tegn til noen svakheter her

Mvh
    Har selv hadd fest med et par CV VE-8F og et par F-6. Startet ut med et lynivå under talehøyde. Etter hvert som pilsen gikk ned gikk også lyden opp. Omentrent det siste jeg husket før musikk gikk av var at man måtte rope for å kunne høre hverandre. Er litt vanskelig å følge med på lydbildet med gode promilleverdier. :-D
    Men det er sant som Tiger sier. Det blir en smule rotete når man drar godt på (Testet i edru tilstand).

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Hadde ein kompis på besøk i dag, han meinte at det va 2,5 delefilter. Og han syns at det hvite ringen va mindre på den nederste HT og litt større på mellomtone HT.

Etter å tatt ein go titt, så syns jeg også det.
    Kansje dere andre som har F6 kan skjekke om det sånt hos dere også.

Han meinte at bass og mellomtone HT for lik lyd fra delefilteret, men det er oppbygningen på HT som gjør at du for mer bass på den nederste og mer mellomtone på den oppforbi.

Har ikke så mye peiling på dette, bare kommer med det som han sa jeg nå da.

Men jeg syns også at den hvite ringen på den nederste ringen, er mindre enn den til mellomtonen.

Hadde vært kjekt om dere andre kunne skjekket og sett om det va tilfelle.
    Har sjekket selv. Det virker som om det er en smule forsjell. Målte og fant ut at det bare var snakk om at støvhetten kansje ikke er limt perfekt i senter (snakker millimeterpresisjon). Begge elementenes diameter er lik. Er nok muligens, som sagt, støhetta som ikke er perfekt sentrert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mills_kaviar
    skal si det tar langt tid før man får varene på netthandelen, jeg betalte på tirsdag og de har enda ikke registrert at de er betalt:???: hvor lagt tid pleier det egentlig å ta før de registrerer betalingen? (betalte med giro)
    Kommer vel litt ann på hilken bank du bruker. De som jobber for Netthandelen har endel å gjøre med alt folk bestiller. Selv ville jeg bare ha et par svarte F-6, men så var det jo et 65,- gebyr som jeg også ville ha full utnyttelse av. Derfor lette jeg etter gode tilbud på småtterier, bare for å få utnyttet det gebyret. Hvis Nettshop har et stort lagerbygg så antar jeg at det ville bli en del trasking for å finne tak i småtingene. Men bare hold ut, varene kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Har selv hadd fest med et par CV VE-8F og et par F-6. Startet ut med et lynivå under talehøyde. Etter hvert som pilsen gikk ned gikk også lyden opp. Omentrent det siste jeg husket før musikk gikk av var at man måtte rope for å kunne høre hverandre. Er litt vanskelig å følge med på lydbildet med gode promilleverdier. :-D
    Men det er sant som Tiger sier. Det blir en smule rotete når man drar godt på (Testet i edru tilstand).
    Ja eg har testet eg også i edru tilstand men har ikkje lagt noe merke til at dei svikter noen plass, hva forsterker bruker dere på disse F6?

Mvh

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at også jeg lurer litt på andostens utsagn, med all respekt for at han kan ha rett?
    Jeg har i alle fall ikke observert noe tilsvarende på disse høyttalerne, i det minste ved rundt 95dB lydtrykk. Men det er kanskje en litt "snau" terskel?ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ein Sony STR-DE675 Men jeg har ikke merket at lyden faller vekk når volumet går opp på disse HT. Han som va på besøk i går, sa at han syns lyden kom skikkligt frem når volumet blei høyt, og han syns også at Ht klarte å levere det dei skulle når volumet va høyt.

Så jeg er litt uenige i det at dei faller litt sammen på høyt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig mottat høyttalerene og ble veldig overasket over hvor god lyden var, men før de kan testes skikkelig så må de jo spilles inn, har allerede spillt i 4 timer, og det er 4 timer siden jeg hentet de på posten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg spillte mine inn 130 timer for å vere litt sikker :P men eg kan garantere deg at det blir mye betre når de er innspillt så du har noe å glede deg til :-D

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaws
    Ja eg har testet eg også i edru tilstand men har ikkje lagt noe merke til at dei svikter noen plass, hva forsterker bruker dere på disse F6?
    Jeg benytter Primare SPA21+A30.2, så det er helt klart høyttalerne som er det svakeste leddet. De er gode...svært gode...men alt må måles mot prisen. Vi snakker tross alt om høyttalere til noen få hundrelapper her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart mye lyd pr krone. 1 Skal man oppleve god lyd må man sitte rett i forhold til høyt. 2 bassen er for dominerende og slapp 3 på litt høyt volum hører man at dette er en billig høyt, men ellers bra til prisen

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående det med at den hvite ringen kunne være litt mindre enn det den øverste er. Jeg merker ingen forskjell på mine. Ser helt plettfrie ut spør du meg. Nei, jeg lar meg ikke lure av "placebo".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også veldig lyst på disse F-6. Jeg har en Yamaha RX-V459, tror dere den klarer å drive 4 stk. F-6 + center og aktiv sub i et hjemmekinooppsett? Kommer ikke til å spille veldig høyt, det er en blokkleilighet på 40kvm.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opticane
    Har også veldig lyst på disse F-6. Jeg har en Yamaha RX-V459, tror dere den klarer å drive 4 stk. F-6 + center og aktiv sub i et hjemmekinooppsett? Kommer ikke til å spille veldig høyt, det er en blokkleilighet på 40kvm.
    den er vel nett på grensa til stor nok, men det skal gå, men du vil ikke få ut alt det f6 har og vise deg

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •