SVS PB12-NSD eller XTZ 99 W12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer otemag sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question SVS PB12-NSD eller XTZ 99 W12

Som topic viser skal jeg da kjøpe meg sub. Ser jo at det er SVS og XTZ som gjelder her inne. (Har ikke hørt på noen av merkene)

Har en stue i 2etg. som er åpen ut mot trapperom ned til kjeller, gang og kjøkken. Så hvordan det blir å få bassen til å vere i den ene delen av stua blir jo kanskje til et problem. Suben bør helst plaserest i hjørne til yttervegg bak soffa.

Subben skal brukes til film å musikk. Kanskje mest til musikk. Har da sett på den nye PB12-NSD og XTZ 99 W12. Størrelsen har lite å si. Er SVS SB12-Plus enkelere å kalibrere med romløsningen min?

PB10 har jo fått mye skryt her på forumet samt i tester, så PB12 bør vel holde mål. Men ser lyd å bilde faktisk har sammelignet PB10 med XTZ 99 W12 og sier at XTZ`en spiller bedre til musikk.

Har Denon AVR-2802 og Audio Pro i front om det spiller inn.

Noen som har hørt forskjell på SVS og XTZ her inne? Kom med forslag eller ting som gjør valget mitt kanskje litt enklere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv XTZ99W12S og er meget fornøyd med den. Den trøkker som bare pokker og spiller veldig bra til musikk. Jeg har også hørt PB-10 og den er i mine ører enda råere enn XTZ'en. Jeg vil allikevel tro at XTZ'en muligens er enklere å intergere enn SVS'en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otemag
    Suben bør helst plaserest i hjørne til yttervegg bak soffa.
    Trenger ikke nødvendigvis å være bak en sofa. Den kan spille like bra og vel så det i front.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Trenger ikke nødvendigvis å være bak en sofa. Den kan spille like bra og vel så det i front.
    Ja, men har ikke plass fremme så den må nok helst stå bak en plass eller evt på siden. Men hva er forskjell på XTZ99W12S og XTZ99W12 ? Ser meget stor ut den du har. Har du hørt forskjell på de? Ser elementet er plassert på siden. Høyre eller venstre side. Flere instillingsmuligheter?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile xtz

-Jeg har en slik 12" fra xtz og er godt fornøyd til prisen. Kunne tenkt meg en til egentli... MEN hadde jeg hatt muligheten til å kjøpe en hufsad stor SVS, ... hadde jeg nok ikke vurdert det egngang ! SVS!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    -Jeg har en slik 12" fra xtz og er godt fornøyd til prisen. Kunne tenkt meg en til egentli... MEN hadde jeg hatt muligheten til å kjøpe en hufsad stor SVS, ... hadde jeg nok ikke vurdert det egngang ! SVS!!
    Det er jo altids prioritering, men XTZ`en virker som en kanonbra sub ut i fra pris. Hvordan har du plassert den? Vanskelig å kalibrere? Prøvd de proppene for room tuning?

Noen andre med erfaring? Kom med innspill!!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subber som går dypt vil alltid være litt vriene å kalibrere, men de er også desto gøyere når en får det til.

Minus på den minste SVS'en er at den ikke kan settes delefrekvens på. Dette er et pluss på XTZ'en. Kan du dele på receiver er det ikke noe problem. Bortsett fra det er det den evinnelige diskusjonene om størrelse, og hvilken sub som er vakrest.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Subber som går dypt vil alltid være litt vriene å kalibrere, men de er også desto gøyere når en får det til.

Minus på den minste SVS'en er at den ikke kan settes delefrekvens på. Dette er et pluss på XTZ'en. Kan du dele på receiver er det ikke noe problem. Bortsett fra det er det den evinnelige diskusjonene om størrelse, og hvilken sub som er vakrest.
    Ja, sant. Kan dele på receiver men xtz`en er jo en del billigere. PB10 kommer vel på en 5500 med subkabel. Xtzen kommer vel på en 3900 med kabel. Er litt forskjell der. Så tenker jeg da på PB12 så blir jo den faktisk nermere 7000 med kabel. Er det verdt det lille ekstra for PB10 om jeg deler den på receiveren?

Blir jo gal av å tenke frem å tilbake. Ser folk som har Xtz har lyst på en til av samme typen. Dette må vel vere en go grunn for å gå for XTZ 99 W12 ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. og forskjellen på prisen er en avgjørende faktor hvorfor vi velger xtz, tror nokk at svs låter bedre, men så var det dette med penger da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz er økonomisk forsvarlig, og den er jo ganske fin. Men om du vil ha det råeste så er det nok svs som vil finne frem smilet ditt. Bang End subbene er jo konge også, men de koster veldig mye. Se om du finner en som bor i nærheten av deg, få deg en demo. Om du syns xtz'en gir deg nok bass, så er vel valget greit. Spar pungen din for litt juling, hehe.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så svs pb10 er mye bedre en xtz 99 12w ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!

Hvis du bor i nærheten er du velkommen til SVS-demo!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i molde. Kjenner ikke noen som har noe slikt heller. Men hva er forskjellen på SVS PB10-ISD og SVS PB10-NSD ?

Bare å slå til med en SVS PB12-NSD da Det må vel spille noe ekstremt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men har ikke plass fremme så den må nok helst stå bak en plass eller evt på siden. Men hva er forskjell på XTZ99W12S og XTZ99W12 ? Ser meget stor ut den du har. Har du hørt forskjell på de? Ser elementet er plassert på siden. Høyre eller venstre side. Flere instillingsmuligheter?
    XTZ99W12 og XTZ99W12S har samme element og forsterker, men kassen er forskjellig. S'en har to ekstra porter for tuning. XTZ99W12S kan fåes med elementet på både høyre og venstre side. Fint hvis du skal ha to sub'er, så kan de spille inn mot senter. Min stue er på 40 kvm og XTZ'en alene trøkker meget bra her.
    SVS'en trøkker enda litt mere enn XTZ'en. Jeg har bare hørt 10'en og den er rett og slett et villdyr. Har du penger og ikke minst plass til en SVS, ville jeg gått for den. XTZ'en er absolutt en meget bra subwoofer, men det inntrykket jeg sitter igjen med er at SVS'en er hakket råere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i molde. Kjenner ikke noen som har noe slikt heller. Men hva er forskjellen på SVS PB10-ISD og SVS PB10-NSD ?

Bare å slå til med en SVS PB12-NSD da Det må vel spille noe ekstremt?
    De er så og si identiske. NSD er den nye modellen med SVS sine egenutviklede elementer tror jeg.

Har du råd til en SVS så vil minstemann i familien basse mere en de fleste subber i prisklasse opp til 10000, og mange over også. Jeg kan ikke huske å ha sett noen på forumet som er mer misfornøyde med en PB10 enn at de har handlet en til, eller oppgradert til en større SVS.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noen som vet sikkert at denon avr-2802 har delefilter ut til sub?

Står i manualen at en kan sette "crossover frequensy" til 80Hz - 100Hz - 120Hz.

Så står det Subwoofer Mode : LFE + Main.

Kan jeg dele med forsterkeren så er vel pb10 den beste da...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har skjønt er det delefilter i PB12-NSD...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet at PB12 har delefilter. Men den er en del dyrere.. Så kanskje pb10 hadde vert en grei mellom ting mellom XTZ 99 W12 og PB 12?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egner XTZ 99 W12S seg bedre en XTZ 99 W12 ? Med tanke på at eneste mulighet av plassering er bak stolene.

Siden W12S har flere tuning muligheter er det mer sjanse for å få den "riktige" lyden i min situasjon?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er jo altids prioritering, men XTZ`en virker som en kanonbra sub ut i fra pris. Hvordan har du plassert den? Vanskelig å kalibrere? Prøvd de proppene for room tuning?

Noen andre med erfaring? Kom med innspill!!

Xtz`n er ganske grei å integrere i systemet. Men rommet er ganske "vanskelig", så regner med å hive ut buen og den korte delen av buesofaen, og lage den om til en 3 seter, å kjøpe 2 stresslesser, for da å få plass til en sub til. En behringer kommer også... Stuen min er bare litt i overkant av ca 25 m2 , ... ¨så håper på å få et mye større sweetspot

Nå står den plassert i et hvjørne, på høyre side bak, ca en meter fra sofaen, noe som fungerer bra. Er ganske glad til at jeg kjøpte xtz`n og ikke noe av di boomete og mye annet fælt som finnes rundt om til den prisen.

Skikkelig vekt, stivt kabinett, -bra forsterker - rom tuning... Helt knall til under 4 lapper

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •