Brukthøyttalere i klasse 10.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukthøyttalere i klasse 10.000,-

Høyttalermarkedet er for uerfarne personer som meg svært villedende. Alle råd peker i forskjellige retninger og enden på visa er at jeg blir enda mer usikker. Jeg planlegger å ende opp med et 5.1 anlegg, som også skal benyttes til musikklytting, derfor prøver jeg å spytte inn litt mer cash på frontene, noe som ikke bør være en dårlig ide.

Tok en tur til Hifiklubben og lyttet på Ikon6 og B&W 603 S3 og det låt jo greit nok ( vanskelig å lytte når kunder svirrer rundt deg) Men brukt må jo være veien å gå? Hvordan kan en høyttaler som er 5/3/1 år gammel hamle opp med en ny høyttaler som koster det samme? (dvs bruktpris mot nypris i samme prisklasse)

PS! Regner med å benytte Denon 3000series receiver

Forvirrede hilsner: Shrike =)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har det skjedd noen som helst utvikling på 5år?
    en 20år gammel høyttaler kan jo knuse en ny. 603 s3 er vel 2-3år gammel den og?
    musesteg! produsentene vil selfølgelig gi inntrykk av revolusjon hvert år...

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du kan få tak i et par JmLab Electra 926 til rett over 10k. Dette er i mine ører er meget god allrounder. Ellers får du kanskje fatt på noe fra Usher, muligens 6311.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer

For pengene får du nok mer brukt ja, og om du er nøye og litt heldig så finner du nor i nærheten der du bor.

En høytaler som du kjøper brukt kan og burde høres bedre ut enn helt ny høytaler ettersom den vil være ferdig spillt inn og stort sett klar til lytting når den ser satt på plass. (noe rommkalibrering kanskje....)

Det er nok flere "feller" å faller i des eldre høytaleren er men om du kjøper en 5år gammel høytaler som har hatt en eier og har kostet en formue før så er det høyst sannsynlig blitt pent brukt.

Nye høytaler rundt 10,000,- er det jo også en hel drøss av og det er like under mitt eget budsjett og har selv funnet en del spennede saker til 11,000,- som er bedre enn det de har på hifiklubben. Patos Lyric 402 som er i denne prisklassen låter fantastisk bra på det lydmatrialet jeg har hørt på dem sålangt.
    Og om du liker lyden så er Klipch,JBL,B&W (den nye serien) og ProAc gode alternativer som er verd å lytte på.
    Hørte selv B&W 604 på hifiklubben i oslo i lytteromm og lyden var tøff men ikke like god og kontrolert som Patos og ProAc. Klipch liker ikke jeg så godt ettersom den er litt skarp i diskanten for min smak men har man en kraftig og noe tilbakelent forsterker blir det kanskje bedre den også.

en Denon 3000 serie, skulle jo ha litt krefter den men om du skal bruke det hele en del til musikk ville jeg selv etter hvert skaffet meg egne effekttrinn til frontene, men det er jo en smakssak.

Ver nøye ved brukt kjøp og skriv en slags kontrakt hvor han må ha informert deg om alle eventuelle skader osv osv. kjekt å ha

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar, har funnet en pakke som består av følgende, hva tror dere om dette?

Front: SNELL XA-60 : Kr.12.000 ,-
    Senter: JMLAB Cobalt CC800 : kr. 2500 ,-
    Bak: JMLAB Cobalt SR800 : kr. 3000 ,-
    Sub: JMLAB SW27A (sort) : kr. 3000

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er det

dirtyboy sitt utstry det der. kjøper av han eller?
    Finner de frontene der til 11,000,- har jeg sett på : audiophile.no

ellers ser det lekkert ut det der, selvom jeg vet veldig lite om Focal vet jeg de lager gode ting blir vel en liten tur utpå jar for å lytte før eller senere.

mye for pengene er jo under halv pris på sur og senter og akkurat halvpris på frontene men mulighet for å kjøpe dem ellers for 11,000,- altså.

ville ikke se etter en Focal front høytaler også da?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt litt skeptisk mtp. Snell fronter og JmLab center, uten at jeg har hørt Snell på minst 10 år. Dette er noe som du MÅ teste ut før evt. kjøp, hvis ikke kan du ende opp med en forskjell i lydsignaturen mellom front og senter som ikke låter spesielt bra.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Takk for alle svar, har funnet en pakke som består av følgende, hva tror dere om dette?

Front: SNELL XA-60 : Kr.12.000 ,-
    Senter: JMLAB Cobalt CC800 : kr. 2500 ,-
    Bak: JMLAB Cobalt SR800 : kr. 3000 ,-
    Sub: JMLAB SW27A (sort) : kr. 3000

Dette er solgt for lenge siden. Jeg ønsket å handle hans SR800 og ringte ham på tirsdag.

Ellers er JMLab Cobalt svært gode høyttalere. Electra er enda bedre, og mulig å få tak i brukt i den prisklassen. Ta en telefon til Hifihuset og hør med dem.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepps, back to scratch =) Jeg får prøve å være raskere ute i fremtiden

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere har nevnt, høyttalerteknologien forandrer seg fælt lite. Og gamle høyttalere, kan spille vel så bra, om ikke bedre, enn nye. Jeg ville valgt en høyttaler som har matchende senter og bakhøyttalere, dersom du hovedsaklig skal bruke anlegget til film. Lik lydsignatur har ganske mye å si, dersom man sitter å lytter skikkelig. Lykke til med kjøp, finnes mye bra på markedet.. og man behøver jo ikke kjøpe alt samlet.

Selv er jeg glad i å kombinere litt nytt og gammelt:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •