Liten skade på høytaler element, vesentlig for lyden??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten skade på høytaler element, vesentlig for lyden??

I et av mine bruktkjøpte svs 12.2 element var jeg så uheldig å komme borti med drillen på kanten (den gummien langs kanten som gjør det mulig for elementet å bevege seg fram å tilbake, vet ikke hva den heter) og lagde et lite rift. Er dette veldig skadelig ovenfor lydkvaliteten eller bare en bagatell??

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rift = hull?
    Tror nok du bør prøve å fikse det, i fall det har gått hull på gummiopphenget.
    Lyden som sådan vil neppe bli skadelidende, men du kan få sjenerende blåselyder gjennom en rift / hull.
    Du kan forsøke å tette dette med et silikonliknende stoff som heter Marin&Teknik fra Casco. Kjøpes i de fleste jernvareforretninger eller Clas O.
    Det herder til en meget elastisk gummiliknende masse, og vil høyst sannsynlig greie biffen!
    Smøres på begge sider av gummiopphenget, la det tørke ca et døgn.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er hull i opphenget kan det by på problemer ja. Spesiellt pga trykket som dannes i kassa når du spiller. Med bassrefleks er det ikke så farlig som i et trykk kammer men uansett ville jeg fått fikset det. Fins det ingen mulig å få det reparert kan det tenkes at litt lim som får gummien til å smelte ihverandre men som opprettholder de elastiske egenskapene. Bruker du vanlig lim vil det bare sprekke opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ingen dum idè!! Du mener sikkert slik svart silikon som brukes heftig i takrenner, våtrom o.l.

Har en del av det, skal prøve å se hvordan det går!!

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Rift = hull?
    Tror nok du bør prøve å fikse det, i fall det har gått hull på gummiopphenget.
    Lyden som sådan vil neppe bli skadelidende, men du kan få sjenerende blåselyder gjennom en rift / hull.
    Du kan forsøke å tette dette med et silikonliknende stoff som heter Marin&Teknik fra Casco. Kjøpes i de fleste jernvareforretninger eller Clas O.
    Det herder til en meget elastisk gummiliknende masse, og vil høyst sannsynlig greie biffen!
    Smøres på begge sider av gummiopphenget, la det tørke ca et døgn.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nesten garantere at det også funker, men stoffet jeg nevnte har om mulig en enda bedre heft og elastisitet enn "vanlig" silikon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det optimale limet til den type reperasjoner er rutelim. Jeg Hadde en subb en gang der opphenget revnet rundt halve sirkelen. Da limet jeg med rutelim og det ble ganske bra. Har reparert tilsvarende feil som du har også. Alle bil verksteder har dette. Limet har samme konsistens som veldig sterk gummi når det har stivnet. ANBEFALES!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •