Canton Ergo 611 (+ Krell KAV400xi) - erfaringer/tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton Ergo 611 (+ Krell KAV400xi) - erfaringer/tips?

Hei,

Jeg har prøvd å finne informasjon og erfaringer om CANTON Ergo 611 DC høyttalere, men finnes ikke noe direkte relevant her på forumet og minimalt med online reviews (kun EN faktisk).

Har noen synspunkter på CANTON Ergo 611 DC med Krell KAV400xi?

Spiller hovedsakelig rock/metal/heavy/80s + filmlyd så vil tro dette fungerer bedre enn B&W 703 med Krell KAV400xi, som var min opprinnelige plan. (Får også 5k avslag på Canton). Gi gjerne tips til utskifting av amp/høyttaler med annet i samme prisklasse (50k for amp+høyttalere, helst evt. bassport i front).

Har hatt Audiovector Mi3 med Densen DM20+DM30 siden 1999, og dette har vært helt toppers til musikkgenrene jeg nevner, så håper på like bra dynamikk og lyd, dvs. egnet til fest (høy musikk) og film (dyp bass uten sub, der f.eks. B&W 703 feiler) men likevel også bra på lavere volum. Jeg er rett og slett lei av å bli prakket på det Oslo Hifi Center og Hifi-klubben prakker på deg (siden de kun fører få merker) og er derfor åpen for alle merker denne gang - ebay og hente i tyskland/uk ingen hindring

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du Krellen allerede?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton

Jeg hadde Canton 1002 DC som er forgjengeren til 611, denne spilte noe helt vanvittig på den type musikk du nevner. Eneste negative jeg opplevde, var at kombinert med mine ice blokker ble alu.diskanten litt kvass. MEN med Electrocompaniet ble det en helt annen klang. Silkemyk diskat som var en fryd for øret. Han som kjøpte mine ht. kjøpte også en ECI-3 som jeg skaffet han. Han (og jeg) ble veldig godt fornøyd med den kombinasjonen. Nå har jeg kun hørt Krell med Sonus Faber som er varm i klangen, så jeg vet lite om hvordan lydsignaturen er i Krellen din. Med det vet jo du:-) Så hvis den heller mot det varme, så tror jeg det kan bli god match med 611 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du Krellen allerede?
    Nei, men tenkte å kjøpe denne pga. "life long" guttedrøm :P Er åpen for andre forslag selvfølgelig. Amp+høyttalere 50.000 som sagt, og spiller rock/metal/heavy/80s og MYE filmlyd.

Denne går konstant brukt i UK for rundt 16-21k NOK og jeg kan få sendt den til venn der for å få lav frakt, og stikke og hente med fly siden jeg skal dit uansett.

Regner med at det er UMULIG å finne noen som har prøvd comboen jeg nevner når man knapt finner noe om høyttalere alene, så kjøper nok uhørt og håper på det beste Kjøper nok om ca. 2 uker og holder dere underettet om hvordan dette høres ut sammenlignet med annet jeg har hørt når jeg har fått satt det opp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update 20. desember:

Det ble Krell KAV400XI og Canton Vento 809DC i high gloss sort til slutt.
    Driver og spiller dem inn i esken (åpnet selvfølgelig), for jeg flytter ikke til ny leilighet før 11. Jan

Merk at jeg ikke har hvitevarer/seng/sofa, men har anskaffet hifi først :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •