SUB til musikk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal nå ha en eller kanskje to subber. Rommet mitt er sånn at en ikke har sjans i H! å få nogenlunde jevn bassrespons på 2 eller flere plasser. Er det da sånn at veien å gå er 2 subber og ferdig med det? I så fall at jeg kjøper 2 stk subber, har jeg tenkt KVALITET! foran lydtrykk/volum. Jeg er så lei av disse dB-målingene at jeg kan ikke få sagt det. Jeg spiller for oftest i "normal" lydstyrke og ikke så høyt at det ikke en gang går an å rope til hverandre.

SW-krav:
    -Skal være svart:-D , (men ikke pianolakk)
    -Skal være rask nok til å henge med mine SA Explorer fronter.
    -Skal gå dypt nok til filmbruk.

Driter i:
    -Størrelse
    -Merke, (selvfølgelig fordel at det er SA:-D )
    -Utseende
    -VM i dB

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem 12/15 tommere, med mindre budsjettet er høyt! Nå har jeg testet og lyttet til mange subber de siste månedene, inkl xtz og svs modeller. Jeg legger bitte litt mer vekt på musikk enn film. Etter en del frem og tilbake falt jeg ned på PSB Subsonic8 med 2x10" Jeg har veldig variert musikksmak og etter litt tuning var det den eneste som hang med på nær sagt alt jeg kastet mot den. Da snakker vi fra Paganini via Muddy Waters til Rammstein. Budsjettet mitt var 12k og nedover.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et tips om at EN stk skal holde i rommet mitt. Nemlig en SVS PB12-NSD. Hvis det er ennå mere jevnhet som kreves så kjøp en til. Fordi dette vil gi noe mer trykk under 25hz enn Plus/2 i 20Hz modus, men Plus/2 vil være like bra eller bedre over 30Hz. Dette var det L-Sound som svarte veldig raskt ved henvendelse. Flott service. Selvfølgelig er dette pluss ved film. Men er det noen som har prøvd PB12-NSD til krevende musikk?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Marantz hadde PB12 NSD hjemme til test før han valgte å heller gå for JMlab Chorus 800V. SVSen var litt tregere i svingene mener jeg han sa.
    Jeg har opplevd det samme problemet du har med ujevn bassrespons i rommet mitt. Dette var med en stk SVS PB12 Plus/2. Etter at jeg satte opp flere JMlab Chorus SW700S i front utgjevnet bassresponsen seg, og problemet forsvant. SW700S går likevel ikke så dupt som jeg ønsker, så de skal byttes til 2 stk SW800V eller 2 stk Monitor Audio RS W12. Mest trolig den siste da de ikke bygger mer enn 34cm i høyden og skal spille helt ned i 21Hz
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA RSW12 ville jeg ikke ha kjøpt uten å ha hørt den først. Jeg har ikke hørt den, men i de testene jeg har lest har den fått en del pes for sterkt begrenset dypbass, og at den til og med kan bunne med musikk.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du skal bruke litt tid på å finne ut hva som passer for deg jeg! Har du feks sett på PA utstyr? Koster mye mindre, og tåler mye mere juling.
    Til deg som villa ha kjapp bass:
    http://tabs.no/produkter/lyd/behring...truth-sub.html
    2 sånne kunne jo kansje vert en ide Det er så utrolig mye å velge mellom!
    Ta en titt på tabs.no, sound1.no, ljudia.no

Problemet med hjemmekino subber syns jeg blir at de spiller veldig pen bass, fyldig og dyp. Men når det virkelig skal brukes til max så virker det som de fleste blir levert med for liten forsterker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Nå har jeg fått et tips om at EN stk skal holde i rommet mitt. Nemlig en SVS PB12-NSD. Hvis det er ennå mere jevnhet som kreves så kjøp en til. Fordi dette vil gi noe mer trykk under 25hz enn Plus/2 i 20Hz modus, men Plus/2 vil være like bra eller bedre over 30Hz. Dette var det L-Sound som svarte veldig raskt ved henvendelse. Flott service. Selvfølgelig er dette pluss ved film. Men er det noen som har prøvd PB12-NSD til krevende musikk?
    Ikke nøyaktig den samme, men min første SVS var en PB12-ISD. Den spiller ganske dypt og "ok" til musikk, men kan absolutt ikke sammenliknes med PC Ultraen jeg har nå. Har også hatt SVS PB-10, og den er bedre til musikk men har ikke mulighet til å matche PB12-ISD (NSD) nedover (selv om PB10 er oppgitt til å rulle av så sent som ved 17hz om jeg ikke husker feil). Kan jo i samme slengen si at PC Ultra er noe av det bedre jeg har hørt fra en sub på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PA subb!

jeg er jo cvfrelst har testet denne Cerwin Vega PSX-36 Subwoofer på en stor forsterker og det funket meget bra spillte bedre en mine 2 CLS-15SX

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo også yamaha yst sw1500 den er veldig bra til musikk å film. holder følge med alt av musikk jeg har slengt på ihvertfall. å da holdt den lett følge med
    cls12erne jeg hadde en gang. med 2x400 nad watt. kan jo si de jobber rimelig fort på litt hard musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500 watt rms i jlaudio fathom f113... skulle vel holde lenge, men utenfor ditt prissegment vil jeg tro...

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja å iallefall om det viser seg at han trenger to stk;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •