xtz - ulyder ifra porten ved dyp musikk| problem løst:filleting - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kanskje Motoman og jeg har venstrehörsel?:-D
    He, he. Kanskje det ja Så lenge dere er fornøyd med lyden spiller det forsåvidt ingen rolle hvor hunden bjeffer.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    He, he. Kanskje det ja Så lenge dere er fornøyd med lyden spiller det forsåvidt ingen rolle hvor hunden bjeffer.
    Nå spiller anlegget mitt riktig og nå höres det ut som hunden bjeffer i min höyre nabo's leilighet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva gjorde du for å få pælmet over den bikkja fra venstre til høyre? Justerte kun delay? Forandret på fase? Eller svitsjet surround-program vekk fra 5 kanals stereo og kjørte ren stereo? Hos meg (i ren 2 kanal) står bikkja et stykke ut til venstre og bjeffer verre.... Samme i andre moduser egentlig...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Og hva gjorde du for å få pælmet over den bikkja fra venstre til høyre? Justerte kun delay? Eller svitsjet surround-program vekk fra 5 kanals stereo og kjørte ren stereo?
    Byttet fra analoge audio-kabler til optisk kabel og gikk fra 5-channel stereo til Dolby et-eller-annet-cinema, noe som forövrig også fungerer meget greit på vanlig TV-titting.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet fra analoge audio-kabler til optisk kabel og gikk fra 5-channel stereo til Dolby et-eller-annet-cinema, noe som forövrig også fungerer meget greit på vanlig TV-titting.
    okidoki, jeg kjører coax-kabel nå mellom Oppo og H/K 335, men får fortsatt bikkja til venstre uansett hvilket program receiveren står på.... hrphm.. og ja, det er koblet riktig ellers i systemet (Venstre front receiver -> venstre front høyttaler etc)

har nok seriøs venstreskrudd hørsel Det merkelige er at andre spor på plata låter som andre skriver i tråden her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    okidoki, jeg kjører coax-kabel nå mellom Oppo og H/K 335, men får fortsatt bikkja til venstre uansett hvilket program receiveren står på.... hrphm.. og ja, det er koblet riktig ellers i systemet (Venstre front receiver -> venstre front høyttaler etc)

har nok seriøs venstreskrudd hørsel Det merkelige er at andre spor på plata låter som andre skriver i tråden her
    Har du sjekket at det ikke er fasefeil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket at det ikke er fasefeil?
    jups, dvs jeg har brukt THX-optimizer og sjekket dette med fase hele veien rundt. Jeg kan for moro skyld bytte om bak på HT'ene da jeg kommer hjem og sjekke om bikkja flytter på seg Etter at jeg kablet om sist så klarte jeg å koble litt feil, og da låt det skikkelig snålt på film og musikk til jeg fikk koblet om igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når trådstarter skriver at det "dirrer" oppfatter jeg det som om det er røret som resonnerer - altså når elementet svinger men en frekvens veldig nærme egenfrekvensen til røret, slik at røret klarer å "plukke opp" energien i trykket fra elementet, vil røret begynner å bevege på seg. Når du da setter i en plugg vil pluggen både absorbere bevegelsene i røret samtidig som den endrer egenfrekvensen (ressonansen) til røret.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .........eller at noen frekvenser treffer porten, dermed "blåselyder".

Hos meg er bikja laaangt til venstre nå, og mine plassering av høyttalere stemmer overens med alt annet av demo materiell jeg har testet med. Skjønner ikke helt at denne skal være på høyre side.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    .........eller at noen frekvenser treffer porten, dermed "blåselyder".

Hos meg er bikja laaangt til venstre nå, og mine plassering av høyttalere stemmer overens med alt annet av demo materiell jeg har testet med. Skjønner ikke helt at denne skal være på høyre side.?
    møkkabikkje

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om bassporten har skarpe kanter oppstår det ofte en slags "tubaeffekt".Sleit mye med dette i gamle dager når jeg bygde stoooor bilstereo.Mye luft som skal ut,men nå finnes det jo så my aerodynamiske rør at en sku tru at produsentene har tatt høyde for dette problemet.
    Bikkja mi løpper ut i hagen når jeg vrir til........... Merkelig

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •