Cerwin Vega cls215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega cls215

Jeg har lest litt på hifiklubben i det siste og har kommet frem til og kjøpe cls 215. Og siden jeg ikke har peiling på hifi nesten i det hele tatt er spørsmålet mitt hvordan forsterker jeg kan kjøpe. Det jeg trenger mest hjelp til er vel å vite om den nest største effektforsterkerren(til cerwin vega)+forforsterker holder. jeg har aldeles ikke tenkt og bruke veldig mye penger for å si det slik men er jo klar for og bruke LITT.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile forsterker

Hei, har et par Clsc 215. På de har jeg brukt en rotel 991 2 x 200 watt og rotel 1090 på 2 x 380watt. Av min erfarlig vil CERWIN-VEGA A1.5KW holde. Forskjellen ved å gå opp til CERWIN-VEGA A2.6KW kan være at du får litt fastere bass, men minimalt. Tror CERWIN-VEGA A1.5KW er et godt valg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da vet jeg det MEN!

Men vis det holder. Hvordan forforsterker kan jeg bruke da? har sett på en del av de nad forsterkerne på hifiklubben men vet ikke hvem som er mest egnet. så har jeg sett ett par denon og som ikke har så hønngærn pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg en av NAD sine forsterkere som forforsterker!! Hold deg unna Denon, det vil ikke matche like bra som NAD lydmessig!!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av jensvik
    Jeg har lest litt på hifiklubben i det siste og har kommet frem til og kjøpe cls 215. Og siden jeg ikke har peiling på hifi nesten i det hele tatt er spørsmålet mitt hvordan forsterker jeg kan kjøpe. Det jeg trenger mest hjelp til er vel å vite om den nest største effektforsterkerren(til cerwin vega)+forforsterker holder. jeg har aldeles ikke tenkt og bruke veldig mye penger for å si det slik men er jo klar for og bruke LITT.
    Hm dette er om mulig det mest vanlige spørsmålet her inne men du fortjener også et svar

Til Cls 215 som er den største høytaleren til Cerwin vega (foreløpig) er det ment fra CV's side at den største Forsterkeren deres skal takle dem altså den på 2,6kw.

Den fungerer alene langt bedre enn den komboen som Hfifklubben tidligere har annbefalt nemlig en 372og272 eller 2x272. Vill absolutt si at du får mye lyd med den mellomstore forsterkeren deres men Gå for den største forsterkeren når du først kjøper deg CV med 4x15"ere bør du bruke litt ekstra på forsterker også, ikke spar penger der.

Selv har jeg Clsc-215 (praktisk talt det samme som cls-215 kjøpte faktisk mine av Tollef som skriver over her )
    Og jeg er ekstremt fornøyd med mine som jeg har kombinert med Midgard Oberon 6.1 monoblokker, hakket kraftigere enn Cerwin vega forsterkeren og utrolig mye finere lyd. det koster nok noe mer enn CV så om du vil spare penger så hold deg til CV forsterkere også men om du er villig til å gi 14,000,- for effektforsterkere får du ikke etter min viten noen bedre til under 20,000,-
    de lager sammen 2x600 watt rms i 8ohm, ingen skrytewatt her ren kraft.
    Jeg har disse to sammen med en preamp fre NAD og det spiller vanvittig!

Med andre ord :

Laget til fra CV's side: 2,6KW
    Kraftigst mulig: 2st Cerwin vega 2,6KW eller noe store PA saker.
    Best mulig: 2st Midgard audio Oberon 6.1

hvertfall min mening lykke til. :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pre

Om du er på jakt etter en rimlig pre så gjør som tidliger fåreslått kjøp en NAD preamp, NAD pre passer veldig godt til CV.
    Har selv en veldig gammel NAD pre selv fungerer veldig godt og de eldre koster under 2000,-
    er en til salgs her for 1200,- den vil gjøre jobben. ny koster 4500,- ca.

Ellers har jeg hørt Parasound Halo pre er god men den koster langt langt mer.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så synes jeg NAD låter flatt på CV

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jasså

Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Spør du meg så synes jeg NAD låter flatt på CV

Hva syns du man bør bruke på CV?
    NAD flatt? rikelig med bass fra NAD sin side, kan ikke skjønne at det låter flatt.
    ikke veldig energisk i mellomtone eller diskant kanskje men blir da ikke flatt fordet, noe av poenget er jo at CV spiller høyt og da blir det fort slitsomt med for skarp.

Missfårstå meg rett, mange bedre preamper der ute selv for CV men til hvilken pris? har som nevnt hørt Parasound Halo er bra men den koster vel 12 tusen eller noe slikt. så hva fåreslår du?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp NAD forsterkeri til 215!

Som CV_Marius sier så låter de flatt, lite bass og veeeldig lite kontroll på 15".
    Her kreves det muskler
    Kjøp en stor PA amp eller MA Oberon 6.1, da blir du nok fornøyd

CLSC/CLS-215 krever veldig kraftige forsterkere for å trives!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar

Som CV_Marius sier så låter de flatt, lite bass og veeeldig lite kontroll på 15".
    Her kreves det muskler

Lite bass i Nad? Er du gal? :-D Det er jo rikelig med bass i fleste nad effektforsterkere og spesielt dypbass. Burde høre 2*218er eller 208:-D Brokoblet så blir det helt syk forskjell. Å at de har veeeldig lite kontroll er bare tull. Kanskje litt lite med bare 1 på 215 eller 1515 eller noe. Men 2 brokoblet funker bra:-D Men til du som skal kjøpe cls 215. Har hørt både 215 og VE15 på hifiklubben. CLS215 med over 3-4 ganga mer effekt. Å VE15 spilte mye bedre på alle punkt bortsett fra mellomtonen og diskanten. Bortsett fra at de er litt mer rocka akkurat der da. Å de er mye mye billigere. 215 er waste of money deluxe.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hm dette er om mulig det mest vanlige spørsmålet her inne men du fortjener også et svar

Til Cls 215 som er den største høytaleren til Cerwin vega (foreløpig) er det ment fra CV's side at den største Forsterkeren deres skal takle dem altså den på 2,6kw.
    Den største høyttaleren som er til salgs akkurat nå ja:-D Men de har laget flere høyttalere før som er mye større Ville bare si det... Å de CV forsterkerene låter ikke noe pent forresten. Kanskje for å være PA. Men du skal ikke være mye kresen for å ikke like lyden i de.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gunnar

Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar

Her kreves det muskler

Det er her ikke fra min side snakk om å drive Cls med NAD effekter, men å komme med et reelt alternativ til NAD som preamp!

NAD har ikke nok effekt i noen av sine !NYE! modeller til å drive en dobbel 15" godt nok. Har hørt cls-215 med en 272 og det var rett og slett ille når man dro på, ikke å annbefale.

Så isteden for å komme med en tome påstander om at NAD er flatt og kjedelig "enlighten me" fortell meg hva som er bedre, ikke intressert i PA men en noe rå sterio Preamp som ikke koster mer enn 5000,- NY! eventuekt kom med et par dyerer alternativer også kunne tenke meg en oppgradering selv.

Opp til en selv hva som låter bra til syvende og sist og NAD er på langt nær kongen av haugen men de koster da helle ikke all verdens og jeg syns du er god om du finner noe i prisklassen som passer bedre til CV på PREAMP siden vel å merke! effekt er det flere gode og bedre alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det er her ikke fra min side snakk om å drive Cls med NAD effekter, men å komme med et reelt alternativ til NAD som preamp!

NAD har ikke nok effekt i noen av sine !NYE! modeller til å drive en dobbel 15" godt nok. Har hørt cls-215 med en 272 og det var rett og slett ille når man dro på, ikke å annbefale.

Så isteden for å komme med en tome påstander om at NAD er flatt og kjedelig "enlighten me" fortell meg hva som er bedre, ikke intressert i PA men en noe rå sterio Preamp som ikke koster mer enn 5000,- NY! eventuekt kom med et par dyerer alternativer også kunne tenke meg en oppgradering selv.

Opp til en selv hva som låter bra til syvende og sist og NAD er på langt nær kongen av haugen men de koster da helle ikke all verdens og jeg syns du er god om du finner noe i prisklassen som passer bedre til CV på PREAMP siden vel å merke! effekt er det flere gode og bedre alternativer.
    Nad er som CV. Det beste du får til prisen når det gjelder effekt

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN... Det skal ikke være noe problem å få tak i oberon 6.1 til 10 lapper! De har vært på markedet i snart ett år nå så det burde bli en smal sak! Det blir den samme prisen som å kjøpe 2x 272 på hifiklubben og de 2 alternativene kan ikke sammenlignes. Oberon er bedre på alle områder. De er bedre enn nad 2x218 på alle områder også! Konrad på forumet her byttet fra 2x18 til MA oberon 6.1 på sine 1515, og han klager ikke!

Uansett denne tråden er kanskje tråd nummer 14 om akuratt dette temaet, som har kommet den siste mnd. så Den bør egentlig flyttes eller slettes!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jasså

Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Den største høyttaleren som er til salgs akkurat nå ja:-D Men de har laget flere høyttalere før som er mye større Ville bare si det... Å de CV forsterkerene låter ikke noe pent forresten. Kanskje for å være PA. Men du skal ikke være mye kresen for å ikke like lyden i de.

Hehe så CV har laget mange høytalere som er Quote "mye større"!
    Ja jeg vet om DC 1515, HP 215 eller hva de heter og at Clsc-215 er noe større enn cls-215 men mye større kan man vel ikke si ?
    dette er alle doble 15" og jeg for min del vil velge å sette dem alle i samme størrelses gruppe. Må vel være PA som er mye større i fortiden da.
    Når jeg skrev (foreløpig) var det med tanke på et rykte som går om planene CV har om hennholdsvis 3 og 4 15" i hver!!! altså 6 og 8 15" I et høytaler par.!:twisted:

etter det jeg har hørt pønsker de på en med 3 15" i en rekke og en dobbel bredde av dagens serie. håper dette er mer enn rykter :twisted: hehe men får vel se. (mye mulig at det kunn er oppspinn) men CV kunne ha realisert det hva tror dere?

du sier man burde Burde høre 2*218er eller 208 har hatt lyst til å høre dem, faktisk en kammerat av meg som har skaffet seg noen slike så får vel høre snart, men de er jo ikke alt for vanlige er de vel?
    Bør vere en del kraftigere enn 272 hvis de skal være noe tess til 215.

CV sine forsterkere ser og høres i utgangspunktet ut som PA så jeg anntar at det er en noe stuevennlig PA forsterker som CV har satt navnet sitt på, når jeg og andre sier den spiller "fint" mener vi naturlig vis fint for PA! det meste ellers spiller jo penere

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD pre-amp'er fungerer da fint. Har vært strålende fornøyd med 114'en min ihvertfall. Lekker litt mellom kanalene nå men fungerer fint ellers

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    MEN... Det skal ikke være noe problem å få tak i oberon 6.1 til 10 lapper! De har vært på markedet i snart ett år nå så det burde bli en smal sak! Det blir den samme prisen som å kjøpe 2x 272 på hifiklubben og de 2 alternativene kan ikke sammenlignes. Oberon er bedre på alle områder. De er bedre enn nad 2x218 på alle områder også! Konrad på forumet her byttet fra 2x18 til MA oberon 6.1 på sine 1515, og han klager ikke!

Uansett denne tråden er kanskje tråd nummer 14 om akuratt dette temaet, som har kommet den siste mnd. så Den bør egentlig flyttes eller slettes!
    Quote ajselj: [Hm dette er om mulig det mest vanlige spørsmålet her inne men du fortjener også et svar.]

godt å høre at MA er bedre enn 218 har sikkert hørt det før men blir fornøyd hver gang hehe. fryktet at jeg skulle få lyst på NAD igjen om jeg hørte dem, men samtidig skal det MYE til for å slå MA!! kanskje opsettet de hadde på hifiklubbe i sarpsborg med to 2,6KW på bassene og en 1,5KW på diskant og mellomtone på et sett cls-215 slår dem i krefter hvertfall. sansynligvis et stykke unna i kvalitet.

Men Preamp Fabian? ideer?
    (to prisklasser en under 5,000,- og en under 15,000,- egentlig 10 men vil gjerne ha med noen gode saker man kan lete etter brukt )

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Nad er som CV. Det beste du får til prisen når det gjelder effekt
    Ikke enig der! Man klarer fint å få MA 6.1 til 10 000 kr brukt nå (ga det for mine 3 mnd gamle)

Si at du kjøper NAD C372 & C272 = 11 000kr ca.
    MA Oberon 6.1 = 14 000 kr.

MA knuser de NAD forsterkerne så det suser
    Sleng på 3000 kr så handler du heller MA blokker.
    Ytelse/pris så syntes jeg de er mye bedre enn NAD komboen.

Selv er jeg godt fornøyd med NAD preamp, funker supert
    Men forsterkerne deres liker jeg ikke (dårlige erfaringer)

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..du er jo også nødt til å handle en preamp til Midgardene.... med 372/272 komboen så slipper du det vettu..

Newcomer Mad Silence sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Tja.

Er i grunnen litt enig med Marius der. det lureste ville være å gå for NAD 372\272 komboen. Og en ting til, det ble nevnt at man finner MA audio brukt. Javell, men hva da med å finne NAD brukt?=) Da blir de enda billigere

Men uansett! Lyden og alt er MYE bedre i Midgardene. men jeg tror jeg ikke hadde merka så mye forskjell på akkurat det. merker forskjell på NAD vs PA ja. men men. Men Gunnar har jo hatt nad og Midgard, og etter det jeg vet har han jo god peil, så om han sier Midgard er MYE bedre en NAD, tviler ikke jeg Men har hatt god erfaring med nad da. men EN nad holder IKKE Blir grei lyd. men man får ikke trykket på. og vrir man opp skurrer det garantert

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •