Cerwin Vega cls215 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor ikke en CV 2.6KW istedet da? Når man alt er inne på CV og NAD er ikke lydkvaliteten prioritert allikevel og jeg vil påstå han får mer ut av en 2.6KW enn 2 nad forsterkere som i tillegg må brokobles noe jeg ikke ser som noe bonus i det heletatt. Og hvis prisen er en issue her så er ihvertfall en 2.6kw og en grei PRE-AMP et mye rimeligere alternativ

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    ..du er jo også nødt til å handle en preamp til Midgardene.... med 372/272 komboen så slipper du det vettu..
    Sant det

Bruker selv en NAD 114 til stereolytting og det fungerer veldig bra
    Ga 500 kr for den strøken.

Det beste er vel å kjøpe noe med skikkelig power i med en gang så slipper du å bytte ut forsterkeri når du syntes det blir for lite pulver

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Her kom det flere meninger
    Hvorfor kjøpe CV høyttaler? For å spille høyt! Da er PA forsterker tingen, masse krefter for pengene (ulempe er at de har vifte som kan støye litt, men spiller ingen rolle når du spiller høyt ). CERWIN-VEGAS A-serie effektforsterkere er PA forsterkere.

Du skrev i ditt første innlegg at du ikke hadde allverdens å rutte med, men litt. Vil derfor tro at oberon 6.1 til 10 000 brukt er i overkant.
    Det var også snakk om to nad 272, de passer nok bra til CV. Alikevel ville jeg personlig gått for CERWIN-VEGAS A-serie. Tror du får mest for pengene ved å kjøpe A1.5KW modellen.

Nad forforsterker er et god valg. Lett å få tak i og billig, både brukt og nytt.

Selvsakt vil det bli bedre med dyrere komponenter, men tror du blir knall fornøyd med en CERWIN-VEGA A-serie A1.5KW.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mad Silence
    Er i grunnen litt enig med Marius der. det lureste ville være å gå for NAD 372\272 komboen. Og en ting til, det ble nevnt at man finner MA audio brukt. Javell, men hva da med å finne NAD brukt?=) Da blir de enda billigere

Men uansett! Lyden og alt er MYE bedre i Midgardene. men jeg tror jeg ikke hadde merka så mye forskjell på akkurat det. merker forskjell på NAD vs PA ja. men men. Men Gunnar har jo hatt nad og Midgard, og etter det jeg vet har han jo god peil, så om han sier Midgard er MYE bedre en NAD, tviler ikke jeg Men har hatt god erfaring med nad da. men EN nad holder IKKE Blir grei lyd. men man får ikke trykket på. og vrir man opp skurrer det garantert
    Skjønner hva du mener

Siden trådstarter har lite penger å rutte med syntes jeg han skal spare litt til
    NADene spiller sikkert greit på 215, men det er jo veldig gøy å få max (nesten da:P) ut av de med MA eller en kraftig PA amp

Hadde ganske gode erfaringer med C370 som du kjøpte av meg Den spilte bra på 12" og mindre, men ble lite på 15" CV syntes jeg. Var faktisk mye mere fornøyd med C370 enn med NAD 218:S

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest, så er ikke brokobling særlig gunstig i det hele tatt for en forsterker om den skal prøve og holde jerngrep om spolene...

Jeg kan ikke annet enn å anbefale Midgard, har slike selv på mine 215 og det funker veldig bra, har god kontroll. Db10b bør også være med

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

booster

Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Etter hva jeg har lest, så er ikke brokobling særlig gunstig i det hele tatt for en forsterker om den skal prøve og holde jerngrep om spolene...

Jeg kan ikke annet enn å anbefale Midgard, har slike selv på mine 215 og det funker veldig bra, har god kontroll. Db10b bør også være med

Db10b er den bass boosteren som CV produserte for noen år tilbake er det ikke?
    Jeg har sett litt etter den og postet sendt pm for å finne slike men har ikke fått tak i noen.
    Men jeg tenkte litt på saken og lurer litt på hva det er med den saken som er så bra? er det ikke bare en slags EQ som bare skrur opp volumet ved lave frekvenser?
    Ville ikke en Beringer EQ gjøre samme jobben om man stilte den riktig?

Jeg syns forrøvrig uansett at det er ganske stor forskjeld på 2x450watt som a2,6kw lager og de 2x260wattene som lillebroren lager! og de to tusen kronene vil du senere ønske du hadde gitt for storebroren.
    skjønner godt at du vil spare penger, men kjøp heller en desto rimligere preamp og en rimlig kabel enn å spare alt sammen på effekt delen.
    skjønner at to midgarder blir i dyreste laget og en god PA sak kanskje like så men den største CV ampen bør du koste på deg.

Tollef jeg skjønte når jeg snakket med deg at du hadde hørt Clsc-215ene på skikkerlige forsterkere før, og rotelen du brukte gjorde jo en grei jobb, men om du hører høytalerene med de forskjellige forsterkerene like etterhverandre med allt ellers likt i oppsettet blir forskjelden langt langt mer tydelig.
    Sant er det du sier om at de spiller nær sagt for høyt, men det er jo ikke for å spille på max hele tiden man kjøper disse høytalerene.
    det er for å kunne dra på nesen som PA uten helt å kjøpe en hel rigg.
    det oppnår man jo egentlig ikke før man har oppimot maks power på høytalerene, de tåler jo oppgitt 500watt så ved å gi dem 260 må man jo være optimistisk om man tror det skal spille kjempemessig.
    jeg kommer nok til å være fristet til å gi hver høytaler 2midgarder å more seg med om jeg får sjansen. 2x1200watt rms i 8ohm eller 2x2400 watt max rms , da kan det ikke være mer på lur i høytalerene, eller hva?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at en mellomtone på 6.5" og en 1" diskant har behov for 600watt.... Vil tro man kommer godt å langt med godt under halvparten av det

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har nok ikke det nei

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tviler sterkt på at en mellomtone på 6.5" og en 1" diskant har behov for 600watt.... Vil tro man kommer godt å langt med godt under halvparten av det

tror nok heller ikke Mellom og diskant trenger den slags krefter men kommer nok til å prøve alikevel om jeg kjøper flere midgard til surround.
    Det er forrøvrig Clsc-215 jeg har så de har i utgangspunktet ikke biamping, får se om det lar seg gjøre å la fire midgarder jobbe som to.
    Bare et dumdristig forsøkt, gidder ikke ha 28,000,- forsterker på høytalere som koster 8000,- nye .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Ikke enig der! Man klarer fint å få MA 6.1 til 10 000 kr brukt nå (ga det for mine 3 mnd gamle)

Si at du kjøper NAD C372 & C272 = 11 000kr ca.
    MA Oberon 6.1 = 14 000 kr.

MA knuser de NAD forsterkerne så det suser
    Sleng på 3000 kr så handler du heller MA blokker.
    Ytelse/pris så syntes jeg de er mye bedre enn NAD komboen.

Selv er jeg godt fornøyd med NAD preamp, funker supert
    Men forsterkerne deres liker jeg ikke (dårlige erfaringer)
    Altså Oberon 6,1 er ett sett. Du kan sammenligne Oberon 6.1 med en 272 det blir rett. Å 272 koster 5000kroner. Altså 5000kroner mindre enn oberon 6.1 brukt. Men at oberon 6.1 knuser nad på alle områder er nok sant ja. Men de er betydlig mye dyrere enn fleste nad effektforsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver eller midgard!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Altså Oberon 6,1 er ett sett. Du kan sammenligne Oberon 6.1 med en 272 det blir rett. Å 272 koster 5000kroner. Altså 5000kroner mindre enn oberon 6.1 brukt. Men at oberon 6.1 knuser nad på alle områder er nok sant ja. Men de er betydlig mye dyrere enn fleste nad effektforsterkere.
    Jeg regner ikke NAD C272 som et forsterkersett når vi snakker om CV CLS-215

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Til sammenligning ligger en 218 på ca. 5k brukt. Og en blir for slapt. Da skjønner du sikkert hva jeg vil frem til?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nope

Må nok ha 372 og en 272 for å ha noe å snakke om, men selv da er det veldig snaut. Kraftigere enn en 1,5KW CV forsterker da. Men den er heller ikke veldig godt egnet til CLS-215.

Største CV amp 8000,- , MA oberon 6.1 14,000,- eller god PA sak (vet ikke priser på det selv) men her trenger du en Pre amp! det kan man skaffe billig, fra 500-5000,- ville jeg i utgangspunktet gitt for en preamp til CV.
    NAD komboen vil koste 11,000,- uten at du trenger en preamp.

Men dette er så vel diskutert at du burde klare avgjørelsen ved litt lesing og en tanke på hva du vil bruke, tross alt det som bestemmer hva du kan kjøpe.

Kunne ikke vert mer fornøyd på forsterker siden tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Til sammenligning ligger en 218 på ca. 5k brukt. Og en blir for slapt. Da skjønner du sikkert hva jeg vil frem til?
    Ville garantert heller hatt oberon 6.1 enn 2*218 ja. Men ice har jo egentlig tatt helt over. Ikke noe som kan sammenlignes så koster det samme igrunn:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd.

Sitat Opprinnelig postet av jensvik
    Jeg har lest litt på hifiklubben i det siste og har kommet frem til og kjøpe cls 215. Og siden jeg ikke har peiling på hifi nesten i det hele tatt er spørsmålet mitt hvordan forsterker jeg kan kjøpe. Det jeg trenger mest hjelp til er vel å vite om den nest største effektforsterkerren(til cerwin vega)+forforsterker holder. jeg har aldeles ikke tenkt og bruke veldig mye penger for å si det slik men er jo klar for og bruke LITT.
    En ting du også kan kjøre er å kjøpe den alle minste og den mellomste og Kjøre med bi amp, dette vill bli helt ekstremt, men dette vil ko koste litt igen da, men et veldig lurt valg, med nad forforsterker, en billig og bra er nad 114, men desverre er de ikke ofte å se tilsalgs

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt NAD 218x2 på AL1000 og 1515, det spiller iallefall helt villt. Syns ikke MA 6.1. har noe mer å by på på mine AL1000 iallefall. Men gud så digg dem er.

EDIT: ikke testa MA på 1515! Derfor kommer ikke de under den sammenligningen ..

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man MYE peng så hadde jeg enten godt for nad preamp + MA eller nad 372 +
    2 stykk nad 272 noe som gjør at du kan få 400 til bassene i hver høyttalere og 150 watt til mellomtone og diskant, noe som brurde være mer enn nokk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt synd at Classic 15 er så undervurdert kontra 215 syns jeg. Man slipper BILLIG unna med cls15 kontra 215!! Og opplevelsen er relativt lik.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cerwin vega 2.6kw

2x2.6kw sier bare jeg..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •