dårlige höytalere? for snille med karakterer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dårlige höytalere? for snille med karakterer?

jeg syns det blir mer og mer bare bra höytalere og annet utstyr. Hvor ofte ser man en höytaler som får karakterer ner mot 1 eller to på en skala fra 1-10?
    har man blitt mer og mer snille i årene? må man kanskje höje standarden? som fex alle som kjöper nye "billigere" höytalere sier ikke ofte at man ikke er fornöjd, kanskje grunnen er att man vet mer nå en för, og derfor blir det generellt bedre?

bare litt ettertanke på en lördags kveld

Newcomer Saknet sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja.. flere produserer høyttalere + konkurransen blir stadig hardere. Dette vil igjen legge press på kvaliteten som leveres, ergo blir det flere og bedre produkter. Dette igjen kommer oss kjøpere til nytte. Men som du sier, skalaen blir ikke helt rett å forholde seg til, da fåtallet av høyttalere får under 5 (på en skala 1-10).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke mange av de høyttaleren som blir produsert nå til dags som ka kalles for direkte dårlige. Tror spriket før var enda større, for da var det letter å selge ett produkt basert på navn. De siste 20 åene har utviklingen innenfor høyttalerindustrien vært eksplosiv mht. teknologi og ikke minst konkurranse.
    Økt konkurranse fører til økt kvalitet. Men, tror ikke det hindrer en produsent å levere ett elendig produkt. Men som regel blit de luket ut før de blir testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, og man hörer oxo ofte om att utstyret spiller 2-3 ganger det den er verdt. Det syns jeg kommer mer og mer, men kanskje det er sånn det skal låte med dem beste produktene i denne prisklassen, og som du sier, som du sier nesten ingen kommer under 5, må man kanskje skjerpe inn litt.

Om man fex ser et produkt som har fått for exempel 7 da, og man tenker at det er veldig bra, selv om det er av det dårligere man kan kjöpe i den prisklassen.

noe annet er att man hörer at man blir oversaket over hva höytaleren presterer. Selv så ser jeg det nesten i 6-80% av anmeldelsene jeg ser. Det syns jeg selv er litt rart

det er min mening i alle fall

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karakterer på høyttalere gis som regel utifra hvordan høyttalere er i forhold til pris pg sammenlignet mot dyrere produkter+evt referanse produkter.

Edit: Det er dog som regel helt irrelevant hvilke karakterer dem får siden valg av høyttaler kommer helt an på hvilken lyd du foretrekker. Men seff, det gir jo gjerne en pekepinn.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at den testen av Dynavoice F-6 var litt overvurdert. Jeg mener de skulle hatt 9 av 10, ikke 10 av 10 med tanke på at det var en del 7'ere, 8'ere og 9'ere blandt 10'erne. Nå er konkuransen så stor at det er små ting som gjør den ene høyttaleren bedre enn den andre. Hva med å gjøre flere tester på høyttalerene? Hadde vært gøy å finne ut f.eks. hvor mange watt man trenger for å havarere et par høyttalere. Eller hvor kraftig kassen er bygd opp ved å bruke dynamitt for å lage trykk i kassen, og så klart finne ut hvor mye sprengstoff det trengs for å rive kassen sunder og sammen. Kansje man kunne ha hatt konkuranse om hvor langt man kan sprenge elementet ut av kassen? :twisted: Ble kansje litt OT, men er morro å tenke på uansett.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Eller hvor kraftig kassen er bygd opp ved å bruke dynamitt for å lage trykk i kassen, og så klart finne ut hvor mye sprengstoff det trengs for å rive kassen sunder og sammen. Kansje man kunne ha hatt konkuranse om hvor langt man kan sprenge elementet ut av kassen? :twisted: Ble kansje litt OT, men er morro å tenke på uansett.

Høres ut som om du burde slå deg sammen med Mythbusters

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •