Vil dette være en nedgradering? Jeg trenger tips/råd:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette være en nedgradering? Jeg trenger tips/råd:)

Har tenkt litt i det siste da vi holder på å ommøblerer for tiden, og fikse opp kjellerstuen. Begynner å lure på om ikke Ikon 6 høyttalerne er i største laget. Jeg har problemer med å få plasset dem et sted hvor de gir god lyd.

Der jeg hadde de plassert i stuen (som vist på bildet på min hjemmekino) fikk jeg godlyd, men jeg har flyttet anlegget og TV'en ned i kjellerstuen nå sånn at jeg ikke skal plage naboene med høy musikk og film. Problemet er at diskanten er litt mer "skrikete" og bassen virker mer dvass enn før.

Så spørsmålene mitt er :

1. Vil jeg kunne få godlyd til film og musikk (rap/rock) med noen stativhøyttalere, eller vil jeg miste en del punsj i forhold til Ikon 6'ene ?
    2. Hvor mye vil jeg kunne få for strøkne Ikon 6 og vokal 2 ? (Kjøpt i mars 06 og april 06. Nytt fra hifiklubben.)
    3. Hva ville vært et godt alternativ til Ikon 6 høyttalerne ? Dali Mentor 2 ? Hvis jeg kjører DALI så kan jeg beholde Vokal 2 inntill neste utbetaling
    4. Jeg vurderer også KEF surroundsettet som dro iland EISA 2006/2007 awarden. Dette må jeg selvsagt få hørt, før jeg gjør det, men vil dette være en nedgradering i forhold til den lyden jeg har nå ?

Håper noen kan gi meg greie svar på spørsmålene mine

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får spørre på en annen måte: Er det noen stativhøyttalere som jeg kan finne ny eller brukt til rundt 12.000kr som leverer en bedre lyd enn Ikon 6 gjør ?

Forslag til kjøp av stativhøyttalere? Tenker i hovedsak på Focal JMlab, Usher, Canton, Dali, o.l, men ALT er av interesse sålenge de ser pene ut, ikke er for store og gir lyd med litt "trøkk" i
    Viktig at høyttalerne har fokus på musikk. Jeg er glad i musikk med litt trøkk i. Stort sett går det i rap og rock.
    Det skal også nevnes at jeg kommer til å selge alle høyttalerne utenom SVS subben, og også beholde Denon AVR 3805 så det må være høyttalere som spiller bra med disse enhetene.

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få. Skal forsåvidt på HIFImessen i horten den 4 eller 5, så da får jeg vel prøvehørt noen av de overnevnte merkene ?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mange relevante spørsmål, men jeg vil bare anbefale deg å innhente nødvendig informasjon på Hortenmessa 2006. Ta med godt humør, egne CD-plater og vær klar til å åpne sansene for nye inntrykk........

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanskelig å finne stativhøyttalere med trøkk av åpenbare grunner. klipsch sin med 8" har grei punch og er billig, men spørs om det holder ellers.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du har mange relevante spørsmål, men jeg vil bare anbefale deg å innhente nødvendig informasjon på Hortenmessa 2006.
    Tror nok det blir til det, men noen ganger blir jeg noe overivrig og vil vite alt på en gang Får ta meg noen lytterunder.

Sitat Opprinnelig postet av einis
    klipsch sin med 8" har grei punch og er billig, men spørs om det holder ellers.
    Noen som kjenner til norske Klipsch-forhandlere som har produkter og priser på web ?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden