Focal Chorus 826 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så dere ville mao. bare ha mer av det gode.

Spørsmål: På bildene av 800V-serien i Ebony får man inntrykk av at høytalerne er ganske sorte på siden og at frontstoffet er sort. På enkelte andre bilder synes jeg å skimte at sidene er ganske lysegrå og at frontstoffet er lysegrått det også. Hva er realiteten?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fronten er helt sort... Sidene er sort med innslag av litt mindre mørke "treverk" striper.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800V serien gir mye for lite. Mulig de er kresne på elektronikk for å yte sitt beste i mellomtone/diskantområde. Med "feil" matching kan de fort virke litt tilbakelente i øverste avrunding. dvs gitarene's siste gnist samt spesielt strengeinstrument kommer ikke like mye "ut av lampen" som det de gjør fra Profile serien og oppover. Dersom du ikke vil savne de siste HZ'ene fra Audiovectorene dine, Tiger, så er de nye Chorusene ett veldig bra kjøp.

I ulike tester har den nye serien alltid plassert seg i tet sammens med Triangle Antal som er i samme prisleie.

826V har fått Best Buys i What hifi og Hifi Choice. 816V seilet opp som favoritt i sin klasse sammens med MA RS8 straks den kom på markedet.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Spørsmål: På bildene av 800V-serien i Ebony får man inntrykk av at høytalerne er ganske sorte på siden og at frontstoffet er sort. På enkelte andre bilder synes jeg å skimte at sidene er ganske lysegrå og at frontstoffet er lysegrått det også. Hva er realiteten?
    Mye vil ha mer og fanden vil ha fler:-D

Ebony-finishen har jeg ikke sett live desverre, men jeg så på bildene til Smurfen at det virket slik, som du beskriver, jeg tror derimot at det er hans bilder som lyver litt. Av andre live-bilder jeg har sett av Ebony-farven, så er sidene ganske så mørke, men med litt grånyanser i. Fronstoffet derimot regner jeg med er det samme som i Mocca og det er helt sort.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

"Moka" er penest! Ser ut som en million og vekker enorm oppsikt hos alle som får øye på de.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å seile inn på Ebony finish av SW 800v subben jeg vurderer å plukke opp innen de nærmeste ukene, gitt. Finishen der er så rå atte. Synd det ikke finnes mange erfaringer av denne subwooferen noe sted på internvevet..

Men uten tvil er det er høyttalere jeg hadde kikket nærmere på hvis jeg hadde sett etter noe som ga mye for pengene i disse prisklassene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Kommer nok til å seile inn på Ebony finish av SW 800v subben jeg vurderer å plukke opp innen de nærmeste ukene, gitt. Finishen der er så rå atte. Synd det ikke finnes mange erfaringer av denne subwooferen noe sted på internvevet..
    Marantz har jo fått testa ut denne subben på Hifihuset, så du kan sende en PM til han, han har jo visstnok valgt seg 2 av denne. Helt klart denne peneste subben som noensinne er laget spør du meg, men det skulle vel gjerne gått litt dypere da. Smaken er som baken, jeg synes fortsatt Mocca er penest:-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kjøpte 2stk 700v subber, vet ikke om han har fått testet ut 800v'en. 800v subben går litt dypere enn 700v'en og har en litt kraftigere forsterker.. Tror jeg går for denne. Kanskje 2 stykker hvis jeg føler meg vill og gal nok. De kan nok ikke måle seg med SVS når det kommer til dybde, men de skal spille mye mer musikalsk, og så er de ufattelig mye penere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Han kjøpte 2stk 700v subber, vet ikke om han har fått testet ut 800v'en. 800v subben går litt dypere enn 700v'en og har en litt kraftigere forsterker.. Tror jeg går for denne. Kanskje 2 stykker hvis jeg føler meg vill og gal nok. De kan nok ikke måle seg med SVS når det kommer til dybde, men de skal spille mye mer musikalsk, og så er de ufattelig mye penere.
    Nei, han har de visstnok bare til test. (mulig jeg tar feil), men mener bestemt at han skrev på siden sin at han hadde bestilt 2 i 800-serien.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det stemmer det du sier. Artig!

Newcomer Mullet Man sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 816V virker jo relativt lettdrevet, og 75 "primare watt" vil vel være en grei match?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker denne gamle tråden til live igjen... :-D

Kom over disse høyttalerne her forleden. Virker som om de kan ha noe av det jeg er ute etter - bånndrag og morofaktor + at de må fungere på musikk som Dire Straits, Bryan Adams, Bruce Springsteen.

Ser de har 2 * 6,5" basser, således lik B&W DM683 som for tiden er min referanse.. Ser dog mye bedre ut. Hvordan er den lydmessige forskjellen? Og hva slags forsterkeri anbefales? Har tittet litt på Parasound.. Vil en NC2250 bli overkill?

Ser også det jevnt over er positive erfaringer med Monitor Audio, som også selges av HiFi-huset. Hvordan er den lydmessige forskjellen mellom Focal og Monitor Audio? Ser RS6 har 1*6" bass og RS8 2*6". Har fått inntrykk at RS6 regnes som hakket hvassere på musikk. Hvordan vil den fungere i et evt hjemmekino-oppsett. Blir 1*6" noe svakt?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •