Focal Chorus 826 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mullet Man
    Bytte til andre produkter han fører, eller pengene tilbake?

Vurderer sterkt 816V, men får jo ikke muligheten til å høre de før jeg ev. kjøper.
    Er det sant de er kvitt den skrikende diskanten? Hvordan er lyden i forhold til f.eks Ikon 6?
    IKKE mere skrikende diskant! På mange måter lik IKON 6, men med heftigere bass. Ikon er jo superdetaljert og også en fantastisk høyttaler, så dette blir ren smakssak! Finishen på 800-serien til Focal er udiskutabelt mye lekrere enn IKON!

Og du kan bytte til andre produkter! Pengene tilbake?? Dette følger jo kjøpsloven, har du hatt høyttallerne i 6 mnd f.eks, så kan du jo selvfølgelig ikke kreve pengene tilbake:-D

Newcomer Mullet Man sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo mer enn bra ut. Og ja, finishen ser helt rå ut
    Får vel ta en tlf og finne ut hvordan det står til med resten..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok ikke få penger tilbake vil jeg tro, men er man misfornøyd kan man nok INNEN RIMELIG TID bytte...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter på noe godt venter til i morgen 8-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt å høre pahf og Vetteman. Focal kan jeg egentlig ikke påstå å ha hørt, så derfor er jeg litt nysgjerrig i på 800V-serien. Er lei av å måtte høre på papplyd, og er lei av å bruke ørten tusen på høyttalere.

816V / 806V / 807V er derfor (på papiret) gode kompromisser.

Må vel ringe André, som alle snakker om. Litt slitsomt at de ikke har webshop og at prisene alltid er såkalt veiledende. Hvor stor rabatten er synes litt tilfeldig.

Jeg aner ikke hva veildende pris er på 816V Ebony, hvor stor rabatten "skal være" og leveringstid/-status.

Da er Hifiklubben litt mer forutsigbare. Men, men.
    De er definitivt verdt å høre på ja Tiger, Behagelige Allroundere som får sarah mclachlan til å låte så nydelig at du bare sitter og lytter og lytter dag ut og dag inn. Samtidig sørger de for at rockefoten kommer når du lytter til ac/dc - Tool. Nå er det litt feil av meg som har disse å skrive så mye om de, men samtidig så er det verdt å nevne at AV mi3 er en av mine favoritter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nyttig informasjon i mange av de siste vedleggene. Jeg har Mi1 Signature på short-lista, fordi jeg har matchende senterhøyttaler (AV3Ci Signature).

Så et naturlig spørsmål dersom jeg kjøper 816V/826V: Er senteren i 800V-serien noe tess?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nyttig informasjon i mange av de siste vedleggene. Jeg har Mi1 Signature på short-lista, fordi jeg har matchende senterhøyttaler 8AV3Ci Signature).

Så et natUrlig spørSmål dersom jeg kjøper 816V/826V: Er senteren i 800V-serien noe tess?
    Ja, den som visste det

JgR har denne, send han en PM, eller han innfinner seg her og gir ett vettig svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se min tråd "focal JMlab eller Klipsch?"

Her kommenterer JGR 800 senteren sin i korte ordlag. Vet ikke hvordan jeg lager LINK til min tråd, så de som er interessert får ta seg en tur inn på "høytalere" så videre til tråden.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser i denne tråden at de har audiophile kvaliteter, men kan noen si noe om hvor detaljerte disse er?

Newcomer Mullet Man sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått tak i Andre, etter 2 dager med ringing. Det ble ikke noe "rabatt" på meg virker det. Litt merkelig at prisene varierer fra person til person (tilsynelatende). Men men, må vel bare spare litt til da :evil:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Leser i denne tråden at de har audiophile kvaliteter, men kan noen si noe om hvor detaljerte disse er?
    Som beskrevet tidligere, man må ta prisen i betraktning. De kan selvfølgelig ikke matche Profile-serien eller Berylliums-modellene, det sier seg selv. Men de er detaljerte i kjent Focal-stil og disse høyttalerne gir mye for pengene, mye mere trykk på lavere frekvenser, enn man er vant til fra mange andre modeller. Utseendet er jo helt rått i mine øyne. De er endel mer tungdrevne og krever litt mere tyngde i forsterkeriet enn endel andre modeller fra Focal.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du sammenligne diskanten i Profile seren i forhold til Chorus 800v serien?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hvordan vil du sammenligne diskanten i Profile seren i forhold til Chorus 800v serien?
    Profile fremhever flere detaljer og er mye luftigere uten tvil, men skulle da bare mangle da prisen langtfra er den samme:-D

Jeg har jo fått lyttet endel til Beryllium-diskanten også, men jeg synes ikke forskjellene er så store fra Profile-diskant og opp til Beryllium, det blir mest en smakssak.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får inntrykk av at bass / mellomtoneelementene i de nye focal seriene er relativt like? Forskjellene ligger kanskje heller i byggestrukturen i kabinettet, kan jeg tenke meg. Det gjør nemlig Profile 928 en veldig attraktiv høyttaler som etter hva jeg har opplevd har blitt ganske undervurdert av mange!

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt for jevlig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En indikasjon må vel være at både SunZeeker og Vetteman hadde 800V-serien en stund (dersom jeg husker riktig), men at begge solgte dem kort tid etter...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En indikasjon må vel være at både SunZeeker og Vetteman hadde 800V-serien en stund (dersom jeg husker riktig), men at begge solgte dem kort tid etter...
    Men det betyr ikke at 800 V-serien er dårlig for det Tiger

Er man kresen så er man kresen. SunZeeker hadde Profile 918 ganske lenge og jeg klarte liksom aldri å glemme den deilige lyden de leverte, luftighet og detaljer i egen klasse utifra alle høyttaler-modeller som jeg har hørt, 800-serien rakk dessverre ikke opp her. Den gir uansett veldig mye høyttaler pr. krone og er ett godt kjøp.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør nemlig Profile 928 en veldig attraktiv høyttaler som etter hva jeg har opplevd har blitt ganske undervurdert av mange!
    Tror ikke den er undervurdert, tror heller det går på at det ikke er så mange som har hørt den.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Helt for jevlig
    Utopia-eiere er ikke velkommen i denne tråden

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designmessig synes jeg 800v - serien og Profile serien slår sterkt fra seg. Jeg har derimot en liten teori om at toppen av høyttaleren er den mest interresante. En 807v stativhøyttaler matchet med en SW800v tror jeg godt kunne konkurrert med et par 836v, både på trykk og plasseringsevne av subwooferen. Diskant / mellomtone fra stativhøyttalerne som gjerne kan kuttes litt høyt.. Trykket i Profile 918 er jo ikke akkurat vindussprengende i forhold til Focal-høyttalere med flere basselementer. Det samme går vel for Electra 1000Be serien. Utopia-serien har vel litt andre kvalikative forutsetninger, men jeg har dessverre ikke hørt noen høyttalere fra den serien. Det virker derimot ikke som det er mange som følger denne trenden..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •