Focal Chorus 826 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ydmyk rettelse...

Sitat Opprinnelig postet av Jan S
    Jeg har akkurat gått til anskaffelse av komplett 5.1 i Chorus V serien med 826 i front. Har ikke fått spilt så mange timene ennå selv, men synes det høres veldig bra ut. Har måtte høre ekstra etter om bassen kommer fra sub'en eller basselementene på 826'ene. Høres meget bra ut i filmoppsett også. Jeg kommer tilbake med litt bilder når jeg får koblet opp alt. Venter fortsatt på bakhøytalerne, men har fått låne noen av Andre så lenge.
    Alt utstyret er helt nytt og det har vært så hektisk på jobb at jeg ikke har fått koblet opp alt ennå... Oppdaget at jeg i et stresset øyeblikk har forvekslet Chorus 826 med mine egne 726...ops: Beklager dette, men jeg synes 726 spiller bra disse også.

Edit: Snakk om total forvirring for et stresset nybegynner.... Det ER 800 serien og 826 i front jeg har fått koblet opp!

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan S
    Jeg har akkurat gått til anskaffelse av komplett 5.1 i Chorus V serien med 826 i front. Har ikke fått spilt så mange timene ennå selv, men synes det høres veldig bra ut. Har måtte høre ekstra etter om bassen kommer fra sub'en eller basselementene på 826'ene. Høres meget bra ut i filmoppsett også. Jeg kommer tilbake med litt bilder når jeg får koblet opp alt. Venter fortsatt på bakhøytalerne, men har fått låne noen av Andre så lenge.
    Gratulerer med kjempehøytalere! Og ikke minst lykke til videre med ditt hjemmekinoprosjekt. Skikkelig pen garasje med kinoloft du har under bygging. Blir gøy å se hvordan det ender opp "ferdigstilt" (helt ferdig blir man vell kanskje aldri i denne hobbyen) Kan tenke meg at det er hos deg dine kompiser skal se filmene sine nå

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

800V & bi-wire.

Ser at den nye 800V serien ikke har mulighet for bi-wire. Noen som har synspunkter på dette. Har selv aldri benyttet meg av bi-wire, men er litt nysgjerrig på hvorfor Focal har fjernet denne muligheten. Ellers håper jeg eiere av nye 800V serie er fornøyd. Vurderer 826V sterkt selv etter å hatt de på demo et par uker

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det på Profile serien heller. Det er vel strengt tatt ikke et stort problem. Termineringen ser også ryddigere ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J. Mahul som er skaperen og sjefskonstruktør i JM Lab er ikke begeistret for Biwire. Han mener det er større sjangse for å få en høyttaler til å låte dårligere med dette enn noe annet. Kan påvirke sammenhengen mellom diskant/mellomtone og bass på en uheldig måte.

De JM Lab høyttalerne som fortsatt har Biwire har dette kun fordi markedet ønsker det og kabelbransjen vil selge mest mulig kabel osv. Ikke fordi høyttaler konstruktørene mener dette har noe for seg.

En fordel er jo muligheten for Biamping med 2 forsterkere, men biwire kun tror jeg det er sunt å være skeptisk til.

Har blant annet hørt at en del B&W høyttalere låter bedre uten biwire enn med.

Men la ikke dette avspore debatten helt. Utrolig intressante høyttalere disse nye Focal høyttalerne

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tilbakemeldinger

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut disse. Klarer en Denon 2807 å drive disse med samme serien center og bak høyttalere?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Høres spennende ut disse. Klarer en Denon 2807 å drive disse med samme serien center og bak høyttalere?
    Det vil jeg tro! Høyttalerne skal visstnok være ganske lettdrevne. Jeg bruker i dag en Onkyo 602 til Chorus 836 V, men hadde full Cobalt serie tidligere, med 816 V i front. Sikler vel og merke på en Yamaha 2700, som leverer en god del mer strøm og watt enn Onkyo'n jeg har i dag. Men det fungerer inntil videre.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen norske forhandlere som har disse på nett?
    Finner ikke 800-serien hos Hi-Fi huset.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsidene til Hi-Fi Huset er ikke helt up to date, ta en telefon dit.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Andrè er glad i å ta tingene over telefon istedet for internett

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 816V selv, men etter å ha lest denne tråden så ble jeg i tvil. Får inntrykk av at dette er en partyhøyttaler med masse bass. Rare greier. Utifra andre kilder skulle ikke den nye 800V-serien være det.

Har den audiophile kvaliteter?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 806v, som er en del mindre og da selvsagt med mindre bass, men ville tro at den ikke faller under kategorien Partyhøytaler. Den er mer audiophil enn party i mine ører. Detaljert og behagelig, samtidig som den sier godt ifra når det kreves. Har ikke hørt de gulvstående modellene, men mine har ihvertfall ikke noe voldsom bass som er fremtredene i forhold til mange andre stativ, fks mentor 2. Men det kan da igjen ha noe med forsterkerne mine å gjøre.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vurderer 816V selv, men etter å ha lest denne tråden så ble jeg i tvil. Får inntrykk av at dette er en partyhøyttaler med masse bass. Rare greier. Utifra andre kilder skulle ikke den nye 800V-serien være det.

Har den audiophile kvaliteter?
    Dette er IKKE en partyhøyttaler Tiger, bare så det er sagt! Du kan sikkert få inntrykk av det utifra tråden, men slik er det altså ikke! Og selvfølgelig har den audiophile kvaliteter! Hvis du har hørt endel på Focal, så kjenner du deg fort igjen, men disse høyttalerne har et mye heftigere trykk i bunnen en alt annet jeg har hørt fra Focal, de andre kvalitetene er selvfølgelig tilstede, selvom vi her ikke snakker om noe Beryllium-diskant:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre pahf og Vetteman. Focal kan jeg egentlig ikke påstå å ha hørt, så derfor er jeg litt nysgjerrig i på 800V-serien. Er lei av å måtte høre på papplyd, og er lei av å bruke ørten tusen på høyttalere.

816V / 806V / 807V er derfor (på papiret) gode kompromisser.

Må vel ringe André, som alle snakker om. Litt slitsomt at de ikke har webshop og at prisene alltid er såkalt veiledende. Hvor stor rabatten er synes litt tilfeldig.

Jeg aner ikke hva veildende pris er på 816V Ebony, hvor stor rabatten "skal være" og leveringstid/-status.

Da er Hifiklubben litt mer forutsigbare. Men, men.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vippet mellom 800V og 1000Be da jeg skulle velge. Fikk inntrykket at 800 var litt mer moro-faktor og 1000Be var mer audiofilt rettet, men at forskjellene lå i at Berylliumdiskanten var overlegen, og at en fikk litt mer pondus på 800V...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop fått et par 826 i hus og sitter å hører på dem akkurat nå.

Forsterkeren jeg bruker er en ca 10 år gammel Sony STR-DB830 med 100w og Helios X3000 som CD spiller...
    Jeg må bare si, uten at jeg har noe spesiell referanse, at jeg syns det låter helt fantastisk. Lurer på hvor mye forskjell det blir når jeg en gang skal bytte amp

Hørt litt på Tool, Metallica, Madrugada, Muse, Minor Majority og akkurat nå: Leonard Cohen - 10 new songs plata

Edit: På den dypeste bassen er det noe i rommet mitt som skrangler... må ut på jakt

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt å høre pahf og Vetteman. Focal kan jeg egentlig ikke påstå å ha hørt, så derfor er jeg litt nysgjerrig i på 800V-serien. Er lei av å måtte høre på papplyd, og er lei av å bruke ørten tusen på høyttalere.

816V / 806V / 807V er derfor (på papiret) gode kompromisser.

Må vel ringe André, som alle snakker om. Litt slitsomt at de ikke har webshop og at prisene alltid er såkalt veiledende. Hvor stor rabatten er synes litt tilfeldig.

Jeg aner ikke hva veildende pris er på 816V Ebony, hvor stor rabatten "skal være" og leveringstid/-status.

Da er Hifiklubben litt mer forutsigbare. Men, men.
    Det funker egentlig veldig enkelt med Andre! Du ber om en pris på det du skal ha, og du får en GOD pris. Er helt enig med deg at nettsidene er en fullstendig katastrofe, men sånn har det ALLTID vært der i gården og det ser ikke ut til å bli noe bedre. Leveringstid er alltid bra, etter min erfaring ihvertfall, han sender ut når han sier han skal sende ut! 816V Ebony ligger vel på rundt 12 k vil jeg tro, så dem burde du få for rundt 10 tenker jeg, kjøper du mere får du bedre pris. Alltid gode handler å gjøre med Andre. Men vurder Mocca, jeg synes den er mye flottere:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kan legge til at Andrè gir gode villkår ellers også, har mulighet for å bytte hvis jeg skulle bli misfornøyd...

Newcomer Mullet Man sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte til andre produkter han fører, eller pengene tilbake?

Vurderer sterkt 816V, men får jo ikke muligheten til å høre de før jeg ev. kjøper.
    Er det sant de er kvitt den skrikende diskanten? Hvordan er lyden i forhold til f.eks Ikon 6?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •