Trenger et 5.1 hjemmekino system (20 - 30/35 000 kr)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger et 5.1 hjemmekino system (20 - 30/35 000 kr)

Hei, Mitt navn er Thomas og som dere ser er jeg ute etter å få ordnet meg med et hjemmekino system. Jeg er villig til å bruker rundt en 27 lapper på dette.

Jeg har pr. dags dato;
    Hitachi 42" LCD, Harman Kardon AWR 135 og en Harman Kardon DVD22,
    Dette er noe jeg eventulet er villig til å oppgradere om det vil lønne seg. Merkene jeg er mest intressert i er; Harman Kardon, DENON og NAD. Viktig at både DVD og Receiver er av samme merke.

Jeg kan også slenge med her at jeg har lyst på Prosjektor + Lerret m/ramme, dette blir seff i tillegg til summen jeg har satt. Og dette er noe jeg vil legge endel penger i for at det skal bli et krystallklart bilde og vakkert å se på. Tar gjerne imot MANGE tips her, fordi her kan jeg absolutt ingenting. Fortell meg hva som er bra og hva jeg bør styre unna, hva jeg bør legge vekt på etc. ol. Pris: Ubegrenset (i starten).

Høytalersystemet bør bestå av gulvstående høytalere både "Rear" og "Front".
    Vil helst holde meg til 6,5" elementer. Dette gjelder jo også "Center"

Den aktive SUB'en som jeg søker etter bør virkelig være noe av kvalitet, enten 1x 10" + slave eller 1x 12" eller lignende.

En siste ting er jo at jeg vil ha alle høytalerene fra samme produsent, merke og serie på grunnlag av lydbildet. Kansje med unntak av SUB'en.

Endring: Noen sier at Front og Rear ikke bør være av samme type/merke, samme gjelder vel SUB også regner jeg med, så derfor kan dere se bort ifra den linja der. Takker for infoen; andosten@start.no

Merker jeg har sett meg ut:
    #1 - B&W | #2 - Dali | #3 - SVS | # - Patos
    PS! Dette er tankegangen min kl halv 4 på natta, så det finnes helt sikkert andre merker å anbefale som jeg ikke kommer på atm. Men en ting er hvertfall sikkert, det MÅ se vakkert/pent/ryddig ut (med tanke på dama)

Håper jeg kan få mange gode tips og anbefalinger.
    Jeg ser virklig gjerne at dere kan henvise meg, via lenker, til tester og anmeldelser, av produktene dere vil anbefale. Eller rett og slett egne erfaringer hvor jeg kan lese om dem og se på bilder og specs etc.

---------------------
    Med hilsen

Thomas
    yawa.tk@gmail.com | yawa_tk@hotmail.com (MSN)

"Keep it Simple"

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet Lyd & Bilde har testet et par Dynavoice F-6 ved stor glede, 10 av 10. De har to 6.5" og en 1" diskant. Knall som bakhøyttalere. De har en meget fin mellomtone og diskant.

Som bass vil jeg anbefale en SVS SB12-Plus som er en storfavoritt her på forum.
    XTZ 99 W12 har fått mye skryt og gir mye for pengene.
    Som fronter har jeg ingen anelse hva du burde velge. B&W har meget gode fronter. Dali er jo også en mulighet.
    Lykke til. :-)

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    En siste ting er jo at jeg vil ha alle høyttalerene fra samme produsent, merke og serie på grunnlag av lydbildet. Kansje med unntak av SUB'en
    Mener faktisk at frontene ikke burde være akkurat lik de bakre. Synes selv (og vet mange er enige) at frontene burde holde seg dominerende ved å ikke ha akkurat de samme høyttalerene bak. Som sagt så kan du bruke et par Dynavoice F-6. De er ikke ekstremt framtredende, tar ikke all verdens plass, ser bra ut og holder seg bak og anonym. Men du sier noe med dette med lydbildet. Det viktigste er vel at det blir god og fin lyd. Har vært hos opp til flere med med akkurat samme fronthøyttalere som bakhøyttalere. Hos alle de så virket det som om de to parene, som var meget gode, slo ut hverandre med at de var identiske. Så var jeg innom en venn av meg som akkurat hadde fått seg et par nye bakhøyttalere. Disse bakhøyttalerene var mindre og ikke så framtredende. Noe som jeg følte framhevet lyden til frontene. Det blir vel litt som i en hær: En general virker liten med en liten hær, men virker stor med en større. Poenget mitt var at bakhøyttalerene ikke burde vær av samme type, men av noe mindre og mer anonymt slik at frontene tar seg bedre ut.
    (beklager om det er en del uforståerligheter i denne teksten, er veldig trett og går faktisk og legger meg nå).

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet et stykke lenger; Har lyst til å satse på et 7.2 System rett og slett, og se bort ifra prisingen jeg selv har satt. Etter at jeg har sett litt rundt på minHjemmekino ble jeg litt gira.

Anyway, 2stk PB12-Plus/2 har jeg kommet opp med så langt

Er det bare noe tull å kjøre med 2 SUB'er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    Har kommet et stykke lenger; Har lyst til å satse på et 7.2 System rett og slett, og se bort ifra prisingen jeg selv har satt. Etter at jeg har sett litt rundt på minHjemmekino ble jeg litt gira.

Anyway, 2stk PB12-Plus/2 har jeg kommet opp med så langt

Er det bare noe tull å kjøre med 2 SUB'er?
    nei, ikke viss du liker dypbass og har et rom som er større enn 40-50kvadrat. Ved mindre rom er det ikke vist med 2stk PB-Plus/2. Men det kan jo fortsatt være gøy

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, rommet er firkantet, avlangt (rektangel heter det vel) på ca 67kvaderat, høyden er på 2.8 (ikke fult 3 tror jeg).

Så tror det blir bra, håper jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •