Hjelp til å plassere Patos!Problem løst!Noen som vet om er mulig å oppgradere B-510?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å plassere Patos!Problem løst!Noen som vet om er mulig å oppgradere B-510?

I kveld så har jeg flyttet om på hjemmekinoen i stua fordi jeg trodde at det kanskje skulle bli bedre enn det var.Men nå får jeg ikke fram godlyden i Patosene mine.Trykket og dypbassen er ikke i nærheten av det det var!..Har forsøkt med forskjellig avstand mellom høyttalerne,forskjellig avstand fra bakvegg og forskjellig vinkling med varierende og skuffende resultat...Er det noen her på forumet som har en "fasit" på hvordan ett par B-510 bør plasseres??I det gamle oppsettet så hadde jeg lytterposisjonen helt inntill bakvegg og satt ca 4 m fra høyttalerne.Nå er det 5-6 m fra lytteposisjon og til bakvegg og sitter 3,5 m fra HT`ene.Er det avstanden fra bakvegg som gjør den store forskjellen?...HJÆLP,jeg savner trøkket fra Patosene mine og får snart dypbassabstinenser!!!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner frutstrasjonen. jeg hadde mine i et hjørne, skråstilt... etter at subene kom inn så måtte jeg flytte de slik at de står nermere tv benken og jeg har også det samme problemet, jeg merket det også på at mellomtone/diskant ble mere plagsom.

så hos meg så var det best i hvert sitt hjørne ca 50 cm fra vegg...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Skjønner frutstrasjonen. jeg hadde mine i et hjørne, skråstilt... etter at subene kom inn så måtte jeg flytte de slik at de står nermere tv benken og jeg har også det samme problemet, jeg merket det også på at mellomtone/diskant ble mere plagsom.

så hos meg så var det best i hvert sitt hjørne ca 50 cm fra vegg...
    ..50 cm fra bakvegg eller sidevegg?...Fint oppsett du har forresten:-D jeg hadde også B-300 bak før og må si at jeg angrer litt på at jeg byttet de ut med B-110 selvom de spiller greit de og,men det mangler liksom litt trøkk bakfra nå.Men det har jeg tenkt til å rette opp med en SVS PB12 plus/2:-D .Hvordan fungerer forresten H/K recieveren i forhold til Yamaha RX-V1500 på Patosene dine?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA! de stod 50 cm fra side og bak!! opsettet mitt er ikke slik nå men bra du likte det..

Jeg mener at b300 er noe av de beste høytalerne til under 10k.. RÅÅ er de! jeg sleger de ALDRI!!!

Angående forsterkere så vil jeg si at HK er "dream match" med patos! jeg testet alle yamaha`ene de hadde på elkjøp men den gangen falt valget på en hk avr 7000 og det var helt enormt hvor stor den forsjellen var! så hos meg er ikke yamaha og patos noe i forhold til patos HK!!! Jeg testet jo amaha RX-V1500 på mine B300 og jeg ble skuffet! HK var SÅÅÅ mye bedre!!

Men når det er sagt så syntest jeg at Yamahaen var bedre på Lyric serien..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nemlig følelsen av at Yamahaen ikke passer så veldig godt..på film synes jeg det er rimelig bra men på musikk er jeg ikke fornøyd....Hmm,kanskje på tide å bytte til H/K??...Takk for tipset ditt med avstand til vegg,skal prøve å teste litt mer i morra.Akkurat nå så råder det full forvirring under topplokket så jeg gir opp for i kveld!Men flere tips mottas med takk!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. skjønner at det ikke er lett! jeg har MAAANGE timer jeg også! Men test ut Harman ja!! mange på forumet som mener at den passer sammen med Patos! jeg er ikke i tvil!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel tenkes at du er blitt vant til litt stående bølger ettersom du satt helt inntil bakveggen....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå låt det skikkelig bra her:-D ..Plasserte de 4m fra hverandre og en halvmeter fra bakvegg med litt vinkling innover,TOTO`s "I will remember" har aldri vært så sprek noensinne i denna stua iallfall!!..Bare synd det ikke kan stå sånn,fruen er ikke like begeistret som meg over denne plasseringen så da er det bare å jobbe videre med møblering og plasseringer .Nå ønsker jeg meg noe helt sinnsykt ett dedikert kinorom!...Og kanskje Lyric eller Symphonic...Føler oppgraderigsspøkelset puste tungt i nakken her nå!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh..Nå kan jeg puste lettet ut!Er glad jeg begynnte med ommøbleringen selvom det så svart ut en stund,nå låter det bedre enn det noensinne har gjordt her..og fint ble det også:-D .Måtte faktisk bort å sjekke om subben virkelig var slått av,for nå går de virkelig dypt:-D .Diskant/mellomtone kom også mer til sin rett så nå får jeg si meg fornøyd for en stund!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! alltid moro med folk som får ting til etter en liten "down periode"

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det går å oppgradere diskant/mellomtone på B-510 så de blir mer lik Lyric-serien??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •