7.1, Hvor er lyden fra bakhøyttalerne? !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

7.1, Hvor er lyden fra bakhøyttalerne? !

Har nå søtte å fundert en go stund på hvor i allverden lyden fra bakhøyttalerne blir av? Har Klipsch Rb-81 bak og det burde trykke skikkelig på men det gjør det ikkje, Rs`ene som jeg har på sidene hører jeg derimot mye mer..Hvorfor skjer dette? Kjører med PLIIx så det skal jo fungere mye bedre??

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Har nå søtte å fundert en go stund på hvor i allverden lyden fra bakhøyttalerne blir av? Har Klipsch Rb-81 bak og det burde trykke skikkelig på men det gjør det ikkje, Rs`ene som jeg har på sidene hører jeg derimot mye mer..Hvorfor skjer dette? Kjører med PLIIx så det skal jo fungere mye bedre??
    har du prøvd å gå inn på forterkeren manuelt og skru opp lyden på bak høytalerene???
    er forsterkeren din kraftig nok til å drive de skikkelig??
    eller er det vel bare å kjekke at alle tilkoblingher er rett i og at dei sitter skikkelig i..
    ellers veit eg ikkje.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lav lyd hvis du kjører 7 channel stereo også? Det er vel vanligvis litt lavere lyd i surr. og back ved "normal" surround (film). Men du skal jo kunne høre de da og så klart. Ellers er det jo ikke mye morro.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, ej hører høyttalerne..men da må ej gå bak til dei for å sjekke om dei fungerer..sidehøyttalerne funker utmerket men bak så er det veldi dårli!
    Kan jo nesten ikkje ver sånn at ej må skru +db så ekstremt mye, har på +6 nå tror jeg å da hører jeg dem en sjelden gang..utrolig kjipt å bruke mye penger på bakhøyttalere når man ikkje merker at dem er der engang.

Klipsch er jo veldi lettdrevne å H/K surround-forsterkeren min skal jo gi like mye effekt ut til alle høyttalerne (om det stemmer må gudene vite) så dette synst jeg er veldi veldi rart! :/

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jensen84]Altså, ej hører høyttalerne..men da må ej gå bak til dei for å sjekke om dei fungerer..sidehøyttalerne funker utmerket men bak så er det veldi dårli!
    Kan jo nesten ikkje ver sånn at ej må skru +db så ekstremt mye, har på +6 nå tror jeg å da hører jeg dem en sjelden gang..utrolig kjipt å bruke mye penger på bakhøyttalere når man ikkje merker at dem er der engang.

Klipsch er jo veldi lettdrevne å H/K surround-forsterkeren min skal jo gi like mye effekt ut til alle høyttalerne (om det stemmer må gudene vite) så dette synst jeg er veldi veldi rart! :/[/QUOgå innigjenn der du kjøpte det og spør de.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    henger ikke helt med på slutten av innlegget ditt, er det slik å forstå at du kjører pro logic II ?
    PLII gjenngis vel bare i 5 kanaler, har du sjekket andre innstillinger på H/k'en din. du må også inn på menyen å velge at du har 7.1 oppsett.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det i så fall bare "fake" lyd hvis du kjører pro-logic II vil jeg tro. Prøv å sett i en av LOTR extended filmene, jeg vet de kjører i DTS ES 6,1, så det er verdt et forsøk.

Eventuelt still ned front-, center- og side-høyttalere et par dB, dermed kan du stille opp mainvolumen på HK'en, slik at det generelle lydbildet løftes. eller, det blir jo på en måte bare surroundback som økes ytterligere. Det skal hvertfall fungere.

Er ikke alltid alle filmer fokuserer så mye på lyd i bakkanalene, og enda mindre hvis du kjører 7,1 oppsett!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering utørt? dB-nivået skal være likt i alle de 7 kanalene når kalibrering er utført korrekt. Har du ikke lydtrykksmåler, så KAN autokalibering fra receiver ødelegge mye når det gjelder lydnivået for de 4 bakerste kabalene.

Men, lydtrykket skal ikke være allverden på film fra 6. og 7. kanal. De fleste filmer har 5.1 lyd, og lyden i kanal 6 og 7 er egentlig bare en interpolasjon av surround...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    henger ikke helt med på slutten av innlegget ditt, er det slik å forstå at du kjører pro logic II ?
    PLII gjenngis vel bare i 5 kanaler, har du sjekket andre innstillinger på H/k'en din. du må også inn på menyen å velge at du har 7.1 oppsett.
    PLIIx er 6.1 eller 7.1 kanals lyd fra 5.1 kilde. Det er PLII som er opp til 5.1.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    PLIIx er 6.1 eller 7.1 kanals lyd fra 5.1 kilde. Det er PLII som er opp til 5.1.
    okay :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •