triangle hjemmekino, hvilken reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

triangle hjemmekino, hvilken reciever?

Da er nytt høytalersystem handlet inn.
    Etter mye tenking og surfing og lytting endte jeg opp med Triangle Altea esw, Noxa major esw og Khos esw.
    Etter å ha hørt Celius hjemme på min avr 100, noe som fungerte overaskende bra så er spørsmålet hvilken reciever skal jeg velge når jeg etterhvert oppgraderer.
    Vil Arcam avr 250 være nok, eller bør jeg gå opp til avr300/350.

Da jeg ikke har hørt center og bakhøytalerne hadde det vært veldig interessant med noen synspunkter på disse. Særlig ang plassering, dempeføtter o.likn.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Altea og fant ut at jeg må bytte receiver, skal hente meg en Rotel RSX 1056 nå på lørdag. Kan ikke gi noen lytteintrykk enda men som du sikkert vet så trenger du en "bløt" forsterker til Triangle. Snakket vel og lenge med Norsk HifiCenter som anbefalte Jungson og Lector Hybrid-forsterkere. Er mulig jeg ikke kommer helt i mål heller med Rotel som etter det jeg har hørt ikke er fullt så "lys", men jeg går den veien og satser på å komplettere med en effektforsterker på frontkanalene en gang i fremtiden.

Hi-End Audio Equipments from Lector hifi
    Jungson klasse A forstærkere og CD-afspillere

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen er ganske anderledes en Denon
    i lydsignatur. Hadde en 2807 hjemme, den funket ikke for meg. Tror gjerne jeg satser videre på Arcam, da få slår de i stereo, jeg klarer fint å leve uten romkorreksjon og likn. Men tilbake til høytalerne, har du hørt de kotra Celiusene?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam avr250 mangler pre out. Reciver til 13000 bør ha dette. Hvis du er oppsatt på Arcam bør en kjøpe 300/350.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har hørt Celius kontra Altea?

Nei, og på en måte er jeg litt glad for det - blir lett stormannsgal i sånne stunder. Hadde før noen store Dali høyttalere som jeg var egentlig godt fornøyd med. Kjøpte Altea etter anbefaling her på forumet og har ikke angret siden. Etter å ha fått sub'en i hus ønsket jeg meg en "frisk" høyttaler som sparket bra i topp/mellomtone samtidig som detaljene er lettplasserte. Sånt sett føler jeg at Altea er midt i blinken. Celius er nok bare enda mer av godsakene, i tillegg har den nok mer trykk i de lavere frekvensene.

Etter det jeg har hørt er det tilnærmet umulig å høre forskjell på Celius og Antal, men jeg vil anta at forskjellen mellom Altea og Antal er påfallende. Men med sub'en som utrolig nok spiller godt på lag savner jeg lite eller ingenting, er vel i innspurten vedr. innspillingen som har pågått siden i sommer. Var forberedt på skrikende diskant, noe sikkert du også merker nå, men denne har endelig begynt å løsne. Blir enda "tatt på senga" av Altea'ene som fortsetter å overraske positivt med sin elegante oppløsning og friskhet. God lydspor fra Roger Waters, Pink Floyd, Dire Straits m.fl har fått nytt driv. DVD'er med LIVE-konserter går igjen og igjen... :-)

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville i hvertfall hørt på Marantz til Triangel. Fikk hørt kombinasjonen av dette hos Resonans i Stavanger. Ble en fantastisk god lyd. Må si Marantz passet veldig godt til Triangel

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg en brukt Arcam AVR 300.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Finn deg en brukt Arcam AVR 300.
    Enig. Noen som har en til salgs?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Kontakt er opprettet.

Ang. Alteane så har jeg fått spilt litt på de idag. Har lest flere steder at Triangle trenger mye innspilling, men jeg syntest dette hørtes ganske bra ut rett fra boksen. Spesielt bassen slo meg som stram og fin. Jeg hører at den trenger litt tid i toppen, men blir det mye bedre i bunnen så blir jeg virkelig imponert. Stod ikke mye tilbake for de 11 000 dyrere Celius.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, bassen er stram og fin for å være så "liten" høyttaler som Altea er. Men som du selv sier, de er litt for påtrengende i diskanten men allerede etter noen timers effektiv spilling løsner de litt. Dette avhenger nok litt av elektronikken og jeg skal som sagt bytte om kun kort tid.

Finn frem noen gode plater med akustisk gitar og kvinnelig vokal... Triangle-snadder... kos deg... :-)

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått mulighet til å prøve en Yamaha 2600, er det noe å satse på? Har ikke prøvd den enda, men hvis det er dødfødt gidder jeg ikke å hente den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er de reciverene som har gitt meg dårligst stereolyd. Teknisk og på Kino er de helt supre.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stereo gjengivelsen jeg frykter mest hos Yamaha, men jeg tror jeg forsøker, slik at jeg får hørt det med egne ører.
    Kan være en midlertidig løsning fram til Arcam kommer med reciever med de nye lydformatene en gang i 2009. Det er ikke de kjappeste til å hoppe på ny teknologi.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært nede å ryddet litt i oppsettet til RS og hentet hjem Rotel'en hans :-)

Mine umiddelbare erfaringer er veldig positive, min forrige receiver var feil match men mange brikker fallt på plass under min første lytteseanse igår. Rotel'en er noe av det mest musikalske jeg har hørt av receivere, kjørte flere spor fra diverse cd'er som jeg tidligere syntes var forferdelig påtrengende i diskantområdet. Med Rotel'en var sporene nå lyse, ledige og fyldige i hele registeret. Har ikke fintunet enda men dette virker lovende!!

Takk for en hyggelig handel RS... :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Det er stereo gjengivelsen jeg frykter mest hos Yamaha, men jeg tror jeg forsøker, slik at jeg får hørt det med egne ører.
    Kan være en midlertidig løsning fram til Arcam kommer med reciever med de nye lydformatene en gang i 2009. Det er ikke de kjappeste til å hoppe på ny teknologi.
    Sjarmen er å prøve forskjellig utstyr. Gjør du et bra kjøp kan det alltid selges for å prøve noe nytt. Å vente på noe som kommer i 2009 er døfødt. Det er alltid noe nytt som er på gang, noe som lokker og som vi må ha. Vi er alle forskjellig og erfaringene vi gjør er ikke er ikke nødvendigvis de samme som andre gjør.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fryktelig ambivalent i dette valget, men enten så kliner jeg til med en Arcam avr 350, ellers så får jeg håpe at Yamahaen funker greit nok i stereo, hadde spart meg for mange penger.

Vanskelig å gå til noe annet når jeg er vant til Arcam lyden i stereo, få recievere som slår den. Rotel er vel nærmest.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •